Autor Wątek: Niebieski plus - Terminy ważności produktu  (Przeczytany 1681 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Waylander

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT
Niebieski plus - Terminy ważności produktu
« dnia: Luty 13, 2019, 11:51:03 »
Witam,

Parę pytań:

1. Jak ustawić by w trakcie wystawiania paragonu wypalały się daty ważności - te najbliższe końca termin ważności danego produktu (w najgorszej opcji choćby kolor pomarańczowy, że któraś z pozycji ma termin mniejszy niż 90 dni )
Mamy 10 000 produktów czasami parę dostaw tego samego towaru z różnymi datami ważności. Sprzedawca obsługujący w  sklepie powinien od razu widzieć, choćby kontrolnie czy jakiś towar nie przeterminuje się zaraz. Bo "rozbicie pozycji" to jakaś pomyłka. Sprzedawca przy wbijaniu towaru nie będzie sprawdzał 20 pozycji (poprzez klikniecie "rozbicie pozycji") czy akurat któryś towar nie jest bliski terminu a klient będzie czekał  jak kołek.

2. Jak ustawić w Towary i Usługi by zaznaczało na np. czerwono- wszystkie pozycje które są jeszcze dostępne z terminem ważności kończącym się za mniej niż 90 dni
Klikam na Towary i Usługi przeglądam listę i wypala mi na czerwono produkt. Klikam na niego i sprawdzam. Widzę, że np. 10 produktów ma dobrą datę a 1 produkt z kończącą się za mniej niż 90 dni.

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam
Michał Grzegorczyk


Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17055
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Niebieski plus - Terminy ważności produktu
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 13, 2019, 12:29:53 »
1. Jak ustawić by w trakcie wystawiania paragonu wypalały się daty ważności - te najbliższe końca termin ważności danego produktu (w najgorszej opcji choćby kolor pomarańczowy, że któraś z pozycji ma termin mniejszy niż 90 dni )
Mamy 10 000 produktów czasami parę dostaw tego samego towaru z różnymi datami ważności. Sprzedawca obsługujący w  sklepie powinien od razu widzieć, choćby kontrolnie czy jakiś towar nie przeterminuje się zaraz. Bo "rozbicie pozycji" to jakaś pomyłka. Sprzedawca przy wbijaniu towaru nie będzie sprawdzał 20 pozycji (poprzez klikniecie "rozbicie pozycji") czy akurat któryś towar nie jest bliski terminu a klient będzie czekał  jak kołek.

W GT nie ma takiej możliwości, pozostają tylko okresowe raporty wysyłane do osób odpowiedzialnych lub podobne metody kontroli.

2. Jak ustawić w Towary i Usługi by zaznaczało na np. czerwono- wszystkie pozycje które są jeszcze dostępne z terminem ważności kończącym się za mniej niż 90 dni
Klikam na Towary i Usługi przeglądam listę i wypala mi na czerwono produkt. Klikam na niego i sprawdzam. Widzę, że np. 10 produktów ma dobrą datę a 1 produkt z kończącą się za mniej niż 90 dni.

Formatowanie warunkowe (temat dla dostawcy programu/serwisanta).
Daniel, Białystok.

Offline Waylander

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT
Odp: Niebieski plus - Terminy ważności produktu
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 13, 2019, 13:04:32 »
Dzięki za odpowiedź "dkozlowski".

1. W takim razie totalna patologia. I brak funkcjonalności za ciężkie pieniądze.

2. Rozumiem, że bez formatowania w SQL się nie obędzie ? Bo przeglądając opcje wbudowane nie znalazłem czegoś takiego jak "termin ważności" - co też jest patologią, dodatek zwiększający możliwości przy kontroli terminów za ~1000 zł nie ma podstawowych wręcz funkcji, które aż się prosi by wprowadzić. A czytając starsze posty łatwo zauważyć, że temat powtarza się od 2010 roku. 9 lat. Insert ciągnie pieniądze za dodatek i nic nie robi by zwiększyć jego funkcjonalność... na prawdę smutne... W ogóle tego typu funkcje powinny być dostępne z poziomu podstawowego Subiekta GT.

Pozdrawiam
Michał Grzegorczyk

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17055
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Niebieski plus - Terminy ważności produktu
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 13, 2019, 13:25:39 »
Patologia i smutne jest to, że najpierw ktoś wydaje pieniądze na oprogramowanie a później sprawdza, czy spełnia jego oczekiwania i ma o to pretensje do całego świata zamiast do siebie. Trzeba było kupić programy u kogoś, kto najpierw spytałby do czego ma być wykorzystywane, ja w ten sposób NIE sprzedałem wielu programów i Plusów...  Pretensje do producenta zgłaszaj do bezpośrednio do Insertu, a nie użytkowników programów, my pomożemy pomóc rozwiązać problemy, ale programu nie zmienimy.

Co do meritum - jest jak napisałem, tylko formatowanie i tylko SQL - termin ważności nie jest informacją przypisaną do towaru tylko do dokumentu, który przyjął go na stan.
Daniel, Białystok.

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Niebieski plus - Terminy ważności produktu
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 13, 2019, 13:25:39 »