Autor Wątek: TAX FREE - czy możliwy jest zwrot towaru?  (Przeczytany 931 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline didlet

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 6
  • Reputacja +0/-0
    • Zobacz profil
  • Wersja programu: Rachmistrz GT
TAX FREE - czy możliwy jest zwrot towaru?
« dnia: Październik 08, 2019, 15:12:39 »
Witam,
Jeden z naszych klientów sprzedaje towary poza UE w procedurze TAX FREE. Strona ujęcia księgowo sprzedaży jest jasna (moment "zmiany" stawki z 23% na 0% itd.), ale co się okazało sklep przyjmuje zwroty towaru na podstawie korekty paragonu gdzie wykazuje VAT 23%.

w wyniku tego księgowo powstaje mi minus w kwocie VAT sprzedaży - ergo oszukujemy budżet na VAT...
w załączeniu orientacyjny zapis księgowy na VAT (jak wg mnie powinno to wyglądać tylko czy tak można?)

1. czy ktoś orientuje się jak powinno wyglądać (księgowo) i czy w ogóle jest możliwe przyjęcie zwrotu towaru który został wywieziony poza UE?
2. czy zwrot towaru będzie korektą do paragonu (jak robi nasz klient) i winien mieć stawkę VAT 23% czy 0%?
3. czy możliwe jest "cofnięcie" zapisu TAX FREE (oznaczone 4 na zdjęciu)? ergo czy mogę w deklaracji VAT-7 zrobić minus w pozycjach 13/14?
4. jaki dokument potrzebny do ewentualnej korekty TAX FREE?

na infolinii TAX FREE powiedzieli że trzeba zgłosić "odprawę czasową" i zależnie co się dalej stanie z towarem zostanie oclone lub zwolnione z podatku. ale co z VATem?

Ktoś może miał taki przypadek i byłby w stanie pomóc? bo natomiast na infolinii podatkowej rozłożyli ręce...
« Ostatnia zmiana: Październik 08, 2019, 15:14:14 wysłana przez didlet »

Offline micha

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 922
  • Reputacja +6/-0
    • Zobacz profil
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.58 HF4
Odp: TAX FREE - czy możliwy jest zwrot towaru?
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 15, 2019, 15:29:43 »
Ja nie wiem i nie rzucę żadnym paragrafem, ale tak na zdrowy rozum - aby mógł nastąpić zwrot, to towar musi się najpierw znaleźć na unijnym obszarze celnym. Skąd się tu wziął? Jeśli klient go odniósł, to go przemycił - i raczej nie powinniście takiego zwrotu przyjąć. Najpierw powinna nastąpić odprawa celna, i to nie żadna czasowa, tylko ostateczna, bo towar nie wraca do kraju "na chwilę", tylko "na stałe" - zostaje Wam zwrócony i już u Was zostaje. Przy odprawie odprowadzony zostanie vat, czyli uprzednie wycofanie vatu zostaje jakby wykasowane - "stan vatu" wróci do punktu wyjścia i wtedy będzie można przyjąć zwrot.

Offline didlet

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 6
  • Reputacja +0/-0
    • Zobacz profil
  • Wersja programu: Rachmistrz GT
Odp: TAX FREE - czy możliwy jest zwrot towaru?
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 16, 2019, 16:46:00 »
dzięki za odpowiedź, temat ciężki i już mniej więcej rozwiązany, ale tak jak piszesz - następuje import towaru (definicja importu mówi jednoznacznie że liczy się fakt przekroczenia granicy).
Nie ma możliwości korygowania TAX FREE, a VAT prawidłowo można rozliczyć poprzez zgłoszenie towaru na granicy (podczas importu)
Klient został pouczony i już nie przyjmie zwrotów z zagranicy :)

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: TAX FREE - czy możliwy jest zwrot towaru?
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 16, 2019, 16:46:00 »