Autor Wątek: "Anulacja" faktury  (Przeczytany 1248 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline gtraders

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 22
  • Reputacja +0/-0
    • Zobacz profil
  • Wersja programu: 1.29
"Anulacja" faktury
« dnia: Maj 19, 2020, 15:11:40 »
Witam,

mam problem jak podejść do temat. Sprzedaż wysyłkowa np. za pobraniem. Wystawiamy klientowi fakturę sprzedaży wysyłamy towar, ale klient go nie odbiera, przesyłka wraca bo np. dłuższym czasie dopiero do nas i klient nie chce już tego towaru.

Więc musimy taki zakup "anulować" i póki co widzę 2 rozwiązania.
1. Unieważniamy dokument - i tutaj pojawia się problem ponieważ do tego dokumentu został wystawiony dokument WZ i załóżmy, że całość dzieje się na przełomie miesiąca i do księgowości trafiły już dawno dokumenty WZ, w których między innymi było to zamówienie klienta. Unieważnienie powoduje to, że w Subiekcie nam zeruje się ten dokument WZ a w księgowości ma on wartość i nie zgadzają się nam wtedy wartości magazynów.

2. Robimy korektę faktury, robi nam się PZ stan i wartość magazynu się zgadza - ALE tutaj jest problem taki, że klient musi nam potwierdzić otrzymanie takiej korekty - z doświadczenia powiem, że praktycznie żaden klient nie potwierdzi korekty faktury, której nawet nie otrzymał.

Czy macie jakieś inne rozwiązania na taką sytuację?

Offline yemet

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 858
  • Reputacja +36/-1
    • Zobacz profil
  • Wersja programu: Navireo
Odp: "Anulacja" faktury
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 19, 2020, 17:56:06 »
A masz dowód nieodebrania przesyłki w postaci jakiegoś papierka, czy naklejki zwrotnej od kuriera? Z tego co wiem to u mnie to wystarczy przy sprzedaży dla Kowalskiego.

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: "Anulacja" faktury
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 19, 2020, 17:56:06 »