Autor Wątek: Problem po aktualizacji  (Przeczytany 2892 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Gola

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 95
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: bieżąca
Problem po aktualizacji
« dnia: Październik 09, 2018, 18:02:30 »
Witam, po przeprowadzeniu ostatniej aktualizacji przy jednym podmiocie mam komunikat: poprzednia aktualizacja danego podmiotu nie została zakończona i nie można na nim pracować. Czy muszę wezwać informatyka czy można sobie z tym jakoś samemu poradzić???

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17040
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Problem po aktualizacji
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 09, 2018, 18:08:43 »
Możesz przywrócić kopię sprzed konwersji lub z archiwum, informatyka nie polecam nigdy wzywać, jak już to dobrego serwisanta.
Daniel, Białystok.

Offline Gola

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 95
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: bieżąca
Odp: Problem po aktualizacji
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 09, 2018, 18:22:32 »
Nie odtwarzałam nigdy kopii z archiwum:(

Offline yemet

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 1246
  • Reputacja +46/-1
  • Wersja programu: Navireo
Odp: Problem po aktualizacji
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 09, 2018, 19:38:48 »
Nie odtwarzałam nigdy kopii z archiwum:(

W archiwizatorze opcja "dearchiwizuj", jest tam dostępna pomoc z opisem co trzeba zrobić. Jak nie masz archiwum z kopią zapasową i nie wywaliłaś kopii bazy automatycznie utworzonej przy konwersji to możesz z niej skorzystać - stan danych w kopii jest dokładnie taki jak przed uruchomieniem konwersji. Możesz sprawdzić czy masz kopię w programie serwisowym, taki podmiot ma w nazwie "_kopia". Uszkodzonemu podmiotowi możesz zmienić nazwę na jakaś inną (kopii też) i spróbować skonwertować kopię. Tylko wypada zrobić świeżą archiwizację. Jak się wszystko uda to stary podmiot potem trzeba odłączyć w programie serwisowym i skasować jego pliki - lokalizacja i nazwa pliku jest podana na dole okna w sekcji dodatkowe informacje to trzeba sprawdzić oczywiście przed odłączeniem bazy danych. Do skasowania będą dwa pliki: twoja_nazwa_bazy.mdf i twoja_nazwa_bazy_1.ldf
 

Offline candy

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4870
  • Reputacja +172/-11
Odp: Problem po aktualizacji
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 09, 2018, 19:43:51 »
Jak się wszystko uda to stary podmiot potem trzeba odłączyć w programie serwisowym i skasować jego pliki - lokalizacja i nazwa pliku jest podana na dole okna w sekcji dodatkowe informacje to trzeba sprawdzić oczywiście przed odłączeniem bazy danych. Do skasowania będą dwa pliki: twoja_nazwa_bazy.mdf i twoja_nazwa_bazy_1.ldf
A czemu ma służyć ta dwukrokowa operacja (odłącz, potem skasuj)?
Nie pytaj co rząd może zrobić dla Ciebie. Spytaj czy mógłby tego nie robić.

Offline yemet

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 1246
  • Reputacja +46/-1
  • Wersja programu: Navireo
Odp: Problem po aktualizacji
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 09, 2018, 20:37:36 »
A czemu ma służyć ta dwukrokowa operacja (odłącz, potem skasuj)?
Odłączenie bazy nie usuwa plików bazy a skasować bez odłączenia ich nie można. Po co trzymać pliki uszkodzonej bazy żeby zaśmiecały dysk?

Offline Biniew

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4095
  • Reputacja +275/-17
  • Wersja programu: GT i Nexo
Odp: Problem po aktualizacji
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 09, 2018, 20:38:54 »
a nie prosciej (nie znaczy ze bezpiecznej) od razu zrobic usun z programu serwisowego?

Offline yemet

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 1246
  • Reputacja +46/-1
  • Wersja programu: Navireo
Odp: Problem po aktualizacji
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 09, 2018, 20:40:03 »
a nie prosciej (nie znaczy ze bezpiecznej) od razu zrobic usun z programu serwisowego?
O a kiedy ta opcja tam się pojawiła? ;)

Offline candy

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4870
  • Reputacja +172/-11
Odp: Problem po aktualizacji
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 09, 2018, 20:43:07 »
a nie prosciej (nie znaczy ze bezpiecznej) od razu zrobic usun z programu serwisowego?
O a kiedy ta opcja tam się pojawiła? ;)
Jakieś 13 lat temu  ;D
Nie pytaj co rząd może zrobić dla Ciebie. Spytaj czy mógłby tego nie robić.

Offline Gola

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 95
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: bieżąca
Odp: Problem po aktualizacji
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 09, 2018, 22:32:31 »
Dziękuję -:)

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Problem po aktualizacji
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 09, 2018, 22:32:31 »