InsERT GT => Rachmistrz GT => Wątek zaczęty przez: Rometer w Wrzesień 26, 2019, 11:35:10
-
Witam,
Mam jakiś kosmicznie dziwny problem z wydrukami w jednej z firm.
Firma co miesiąc przysyła mi faktury w pliku z subiekta GT, który importuję do rachmistrza GT.
Dane z faktury pokrywają się z tym co mam zaimportowane do programu.
Robiąc wydruki z ewidencji vat, też wszystko jest ok z danymi, ale robiąc wydruk KPiR zamiast Adam Nowak, jest Jan Kowalski :o Nie w każdym przypadku, ale powiedzmy w 1/4 kontrahentów.
Gdy w sekcji kontrahent chcę sprawdzić dane prawidłowego kontrahenta tj. Adam Nowak, to nie wyświetla się tak jakby go nie było. Natomiast istnieje kontrahent Jan Kowalski...
Dodatkowo, gdy wejdę w KPiR, gdzie widzę Adam Nowak i kliknę jego kartotekę, to wyświetlają się dane Jan Kowalski, podczas gdy jednocześnie w programie i na wydrukach Ewidencji Vat widzę prawidłowe dane Adam Nowak
O co tu chodzi ? Czy ja błędnie importuję plik ? Czy firma źle wprowadza kontrahentów (np. poprawia na starych danych) ?
-
A jak jest skonfigurowana synchronizacja kontrahentów podczas importu?
-
Nie wiem gdzie to sprawdzić, w utworzonym schemacie importu nie widzę synchronizacji.
-
Parametry->Komunikacja.
-
Przepraszam za obsuwę, musiałem pilnie wyjechać na parę dni.
Przy odbieraniu danych synchronizację mam "po symbolu".
-
Po symbolu to jeden parametr, drugi to wybór aktualizacja czy nie.
Do ew. VAT dane są wpisywane prosto z pliku EPP, więc będą takie jak na dokumentach.
W kartotece masz za to uzgadnianie wg symbolu i zmieniane przy imporcie albo nie w zależności od drugiego ustawienia którego nie znamy
Jeśli u ciebie pod symbolem XX jest Kowalski, a w pliku Nowak, to program uzna że to ta sama firma. W zależności od ustawienia w starych albo w nowych wpisach KPIR będzie niezgodność.
Sugeruję przestawić na "wg NIP".
-
Drugi parametr zarówno dla istniejącego jak i nieistniejącego kontrahenta mam ustawiony na "nie odbieraj".
Przestawić na aktualizuj ?
Większość wystawionych faktur jest na osoby prywatne nie prowadzące dg, i nie mają wprowadzonego nip-u. Czy jeśli zmienię pierwszy parametr na nip, to nie będzie problemu ?
-
Drugi parametr zarówno dla istniejącego jak i nieistniejącego kontrahenta mam ustawiony na "nie odbieraj".
Przestawić na aktualizuj ?
Sam musisz zdecydować.
Jeśli "aktualizuj":
- Poprawiłeś w Rachmistrzu, odbierasz z Subiekta i wszystkie poprawki poszły w diabły.
- Wszystkie dane są za każdym razem aktualizowane (nawet jeśli się nie zmieniły) co wydłuża czas
Jeśli "nie odbieraj":
- Klient zmienił adres/nazwę, w Subiekcie poprawili, w Rachmistrzu ciągle będzie po staremu
Osobiście preferuję "nie odbieraj".
Większość wystawionych faktur jest na osoby prywatne nie prowadzące dg, i nie mają wprowadzonego nip-u. Czy jeśli zmienię pierwszy parametr na nip, to nie będzie problemu ?
Nie większy niż teraz, tych bez NIPu weźmie po symbolu.
-
Problem jest tylko z tymi bez nipu, więc zaznaczenie opcji po nipie nic mi nie da. Czyli zostaje ustawić "aktualizuj" i zobaczyć co się będzie działo.