InsERT GT => Rachmistrz GT => Wątek zaczęty przez: BasiaM w Kwiecień 24, 2018, 13:28:46
-
Witajcie,
czy możecie mi podpowiedzieć gdzie szukać błędu? Koszty w PIT-36L wchodzą mniejsze niż w podsumowaniu KPIR z uwzgl. różnicy remanentowej. Składki społeczne właściciela ujęte w księdze (zaznaczone nie pobieraj do zaliczki). Co może być przyczyną różnicy?
-
przelicz jeszcze raz wszystkie zaliczki od ppoczatku roku
-
Witajcie,
czy możecie mi podpowiedzieć gdzie szukać błędu? Koszty w PIT-36L wchodzą mniejsze niż w podsumowaniu KPIR z uwzgl. różnicy remanentowej. Składki społeczne właściciela ujęte w księdze (zaznaczone nie pobieraj do zaliczki). Co może być przyczyną różnicy?
A wygenerowałaś załącznik do PIT-36l - PIT-B?
-
PIT B mam, zaliczek nie było, firma w tym roku na stracie :(
-
Coś mam skopane w ustawieniach wspólnika (właściciela), wygenerowałam zaliczkę za I kwartał i mam różnicę 62,67 czyli FP. zaraz sprawdzę resztę :) pewnie skończy się na składkach społecznych :)
-
Coś mam skopane w ustawieniach wspólnika (właściciela), wygenerowałam zaliczkę za I kwartał i mam różnicę 62,67 czyli FP. zaraz sprawdzę resztę :) pewnie skończy się na składkach społecznych :)
A co robisz ze składkami? księgujesz w koszty (społeczne, chorobowe, wypadkowe, FP) czy wszystko dajesz do deklaracji?
Składki FP nie są doliczanew do deklaracji, należy je księgować w koszty. Zdrowotne tylko do deklaracji.
-
Wygenerowałam wszystkie zaliczki na 0, zaliczka za IV kwartał ma prawidłowe dane - zgodne z KPiR, na PIT36L pojawia mi się kwota 9tys mniejsza w kosztach..... FP księguję na bieżąco, społeczne ujęłam jednorazowo w grudniu, aby zoptymalizować wysokość odliczenia straty w następnych latach, bo w deklaracji w tej sytuacji nie mogę ująć.
-
Brakująca kwota to suma społecznych.... Jak należy to ustawić w programie? Zaksięgowałam je dowodem wewnętrznym, a nie eksportem z zakładki wspólnika.
-
Brakująca kwota to suma społecznych.... Jak należy to ustawić w programie? Zaksięgowałam je dowodem wewnętrznym, a nie eksportem z zakładki wspólnika.
No to stąd masz róznicę, bo dla progmau są one niezaksięgowane. Dziwne pomysły robótek ręcznych zamiast korzyst6ania z wbudowanych funkcji.
Odnośnie księgowania składek bezpośrednio w koszty jest to ekonomicczniejsze rozwiażanie, bo uwględnia je w kosztach na bieżąco, a zatem w wyniku końcowym. Jesli jest strata, to jest ona większa o składki i przechodzi do odliczenia na lata natępne (z uzyskanego zysku). Jeśli natomiast stosujemy metodę uwzględniania ich w deklaracji, to przy stracie nie powiększają straty i trzeba saamu pamiętać o ich odliczeniu w latach następnych.
-
Dziękuję pięknie za pomoc! Powód okazał się baaaardzo błahy, aż wstyd się przyznać..... A mianowicie cały czas wchodząc na dokument PIT36L klikałam wylicz od nowa i nic się nie działo, "odkryłam" w końcu, że wyliczyć od nowa należy oddzielnie (najpierw) PIT-B i wtedy wszystko się ładnie "zaciąga". A dokument wygenerowałam zanim zaksięgowałam składki społeczne, więc stąd całe zamieszanie. Aldo - dziękuję za cenne wskazówki :)