Autor Wątek: problem z połączeniem z bazą danych  (Przeczytany 4529 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline ksosinska

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 38
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: rachmistrz, rewizor 1.31
problem z połączeniem z bazą danych
« dnia: Maj 15, 2018, 17:18:22 »
Witam,
po aktualizacji Windows i usunięciu poprzedniej wersji mam problem z połączeniem się z komputera klienckiego z bazą danych. Albo w ogóle nie widzi bazy, albo jak już się z nią połączy to przy uruchomianiu podmiotu daje komunikat: nie można pobrać informacji o zabezpieczeniach!
W gogle wyszukałam, że w windows 7 był problem z ustawieniami regionalnymi - mimo, że mam windows 10 poresetowałam je, ale niestety nie pomogło. Co jeszcze może być przyczyną i jak to można naprawić?

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17040
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: problem z połączeniem z bazą danych
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 15, 2018, 17:38:58 »
Nie czytaj więcej takich bzdur, że ustawienia regionalne mają wpływ na połączenie... Może to to: http://www.forumsubiekta.pl/subiekt/po-zainstalowaniu-najnowszej-wersji-windows-10-klient-nie-widzie-serwera/.
Daniel, Białystok.

Offline ksosinska

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 38
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: rachmistrz, rewizor 1.31
Odp: problem z połączeniem z bazą danych
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 15, 2018, 18:33:37 »
Ale to odpowiedź na oficjalnej stronie Insert w dziale pomocy technicznej.
Niestety łączenie po IP nie pomogło. Za którymś razem ten klient się łączy z bazą i pokazuje podmioty, ale i tak uruchomienie podmiotu jest niemożliwe. Od czego zależy to, że właśnie się połączył to też nie wiem :/ Np. teraz na jednym oknie się połączył z bazą a na drugim nie. Ale nawet jak się połączy to i tak nic mi to nie daje - patrz zrzut :/

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17040
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: problem z połączeniem z bazą danych
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 15, 2018, 18:57:30 »
Ale to odpowiedź na oficjalnej stronie Insert w dziale pomocy technicznej.

To przeczytaj raz jeszcze czego dotyczy i zamieść link do tej odpowiedzi... Jak widać z zamieszczonego zrzutu ekranu program połączył się z bazą danych, ale nie pobrał kolejnych informacji niezbędnych do uruchomienia programu. Aktualna wersja programu powinna też działać na ustawieniach regionalnych innych niż polskie.

Niestety łączenie po IP nie pomogło. Za którymś razem ten klient się łączy z bazą i pokazuje podmioty, ale i tak uruchomienie podmiotu jest niemożliwe. Od czego zależy to, że właśnie się połączył to też nie wiem :/ Np. teraz na jednym oknie się połączył z bazą a na drugim nie. Ale nawet jak się połączy to i tak nic mi to nie daje - patrz zrzut :/

Polecam w takim razie diagnozę problemu w miejscu jego występowania.
Daniel, Białystok.

Offline ksosinska

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 38
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: rachmistrz, rewizor 1.31
Odp: problem z połączeniem z bazą danych
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 16, 2018, 09:01:08 »
W miejscu występowania to znaczy gdzie? Wszystko się dzieje na jednym komputerze - za którymś razem uruchomiania rachmistrza udaje się z bazą połączyć i na tym sukces się koczy :/
Nie wiem na co w tym przypadku mam szukać rozwiązania w pierwszej kolejności - na te zabezpieczenia czy na prawidłowe łączenie z bazą. Łączenie co któryś raz się udaje. Drugi komputer kliencki łączy się z bazą bezproblemowo, czyli wina leży tylko po stronie mojego komputera.

Offline candy

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4871
  • Reputacja +172/-11
Odp: problem z połączeniem z bazą danych
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 16, 2018, 09:27:42 »
W miejscu występowania to znaczy gdzie?
U Ciebie w firmie, a nie na forum.
Nie pytaj co rząd może zrobić dla Ciebie. Spytaj czy mógłby tego nie robić.

Offline Tomasz D.

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 13
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.41
Odp: problem z połączeniem z bazą danych
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 25, 2018, 02:32:13 »
u mnie występuje ten sam problem po aktualizacji do 1.52. Wcześnie połączenie z serwerem SQL na innym komputerze nie stanowiło problemu. Teraz z reguły albo nie znajduje serwera albo jak się połączy - jest komunikat "nie można pobrać informacji o zabezpieczeniach"

Offline Tomasz D.

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 13
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.41
Odp: problem z połączeniem z bazą danych
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 25, 2018, 02:34:11 »
rzeczywiście - połączenie po IP pomogło - w moim przypadku "\\192.168.1.100\INSERGT,101" - ale co się stało? ...

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10695
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: problem z połączeniem z bazą danych
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 25, 2018, 08:38:50 »
rzeczywiście - połączenie po IP pomogło - w moim przypadku "\\192.168.1.100\INSERGT,101" - ale co się stało? ...
To pytanie należy skiegować do firmy Microsoft.

Offline wpol

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 8
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.51+
Odp: problem z połączeniem z bazą danych
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 25, 2018, 19:46:54 »
W miejscu występowania to znaczy gdzie? Wszystko się dzieje na jednym komputerze - za którymś razem uruchomiania rachmistrza udaje się z bazą połączyć i na tym sukces się koczy :/
Nie wiem na co w tym przypadku mam szukać rozwiązania w pierwszej kolejności - na te zabezpieczenia czy na prawidłowe łączenie z bazą. Łączenie co któryś raz się udaje. Drugi komputer kliencki łączy się z bazą bezproblemowo, czyli wina leży tylko po stronie mojego komputera.

Na załączonym screen jest akurat próba łącznia poprzez nazwę hosta (BAZY), a nie IP; Co dokładnie wpisałaś w ustawieniach do łączenia z serwerem?

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: problem z połączeniem z bazą danych
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 25, 2018, 19:46:54 »