InsERT GT => Rachmistrz GT => Wątek zaczęty przez: roger19 w Maj 16, 2018, 23:12:39
-
Korzystam z rachmistrza od stycznia 2018 i do tej pory w rachmistrzu nie były ujmowane składki ZUS. Jak za miesiąc kwiecień wprowadzić do ewidencji składki ZUS które są kosztami oraz te części składki ZUS które nie są kosztami za okres od stycznia do kwietnia..
-
Korzystam z rachmistrza od stycznia 2018 i do tej pory w rachmistrzu nie były ujmowane składki ZUS. Jak za miesiąc kwiecień wprowadzić do ewidencji składki ZUS które są kosztami oraz te części składki ZUS które nie są kosztami za okres od stycznia do kwietnia..
Po pierwsze - jakie i czyje składki ZUS - własciciela, pracowników?
Po drugie - w Racmistrzo ewidencjonuje się koszty poniesione, wiec jak chcesz wstawić składki nie będące kosztem?
-
To są składki wlaścicela.
W tym przypadku składki na ubezpieczenie społeczne, składka na zdrowotna, wypadkowa, fundusz pracy były płacone na konto ZUS.
Jednak część składki zdrowotnej, cała wypadkowa, cała składka na fundusz pracy należy zaksięgować jako koszty operacyjnej działalności.
Pytanie dotyczy jak to w rachmistrzu należy ująć czy zwyczajnie wprowadzić do KPiR jako pozostały wydatek. Z drugiej strony w rachmistrzu jest moduł deklaracje ZUS i w module jest opcja księgowania deklaracji ZUS.
-
To są składki wlaścicela.
W tym przypadku składki na ubezpieczenie społeczne, składka na zdrowotna, wypadkowa, fundusz pracy były płacone na konto ZUS.
Jednak część składki zdrowotnej, cała wypadkowa, cała składka na fundusz pracy należy zaksięgować jako koszty operacyjnej działalności.
Pytanie dotyczy jak to w rachmistrzu należy ująć czy zwyczajnie wprowadzić do KPiR jako pozostały wydatek. Z drugiej strony w rachmistrzu jest moduł deklaracje ZUS i w module jest opcja księgowania deklaracji ZUS.
Nie ma opcji księgowania deklaracji ZUS. Jest opcja księgowania naliczonych składek, ale w zupełnie innym miejscu. Tam gdzie są one naliczane czyli w Składkach wspólników.
Księgowanie czy też jego brak zależy tylko od wyboru ridzaju pracy i związanych z tym ustawień, bo są dwa do wyboru:
1. naliczone składki społeczne ZUS są wykazywane w deklaracji zaliczkowej (oprócz FP), wtedy ich nie księgujemy.
2. naliczone składki społeczne i FP są księgowane w koszty, wtedy nie wykazujemy ich w deklaracji.
Do deklaracji zawsze idą składki zdrowotne.
To ustawia się w parametrach wspólników na zakładce Składki. Zwracam uwagę, że nie można jednocześnie księgować i wykazywać w deklaracji.
Księguje się z modułu Ewidencja składek. Na zrzucie masz ustawione parametry przy zaliczaniu społecznych bezpośrednio w koszty.
-
dzieki za informacje, ale czy to co jest kosztem wprowadzam do KPiR recznie czy z automatu samo sie przenosi
-
Jeśli ustawisz na księgowanie, to na Składkach wspólników klikasz prawym i wybierasz księguj, określasz ktore i pod jaką datą mają być zaksięgowane i zatwierdzasz. I to wszystko.
Jako podkładkę do księgowania na tym module wybierasz miesiąc, ktory księgujesz i dajesz Drukuj listę. Warto ustawić w wydruku tylko kolumny kosztowe, zeby nie mieszały się składki nieksięgowane - zdrowotne.
-
Ale w parametrach w rachmistrzu nie mam modulu wspolnicy
-
jest ok dalem rade. wielkie dzieki