Autor Wątek: Podpis kwalifikowany na koncie domenowym - brak certyfikatu do wyboru  (Przeczytany 3061 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pawel_sbrw

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: abonament
Dzień dobry.

OS: Windows 10 Pro x64 20H2, konto domenowe podłączone do active directory (windows server 2019)
Baza MS SQL Express na serwerze centralnym, połączenie przez LAN
Wersja InsertGT: 1.67 HF1 (aktywny abonament na ulepszenia)
Podpis kwalifikowany na USB Szafir CryptoCard Graphite: https://www.elektronicznypodpis.pl/informacje/pakiet-szafir-dla-kart-graphite/

Oprogramowanie do podpisu kwalifikowanego zainstalowane, certyfikat poprawnie widoczny w systemie Windows, podpisywanie dokumentów za pomocą dostarczonej aplikacji działa bezproblemowo. Tak samo z aplikacjami desktopowymi z office365 czy Adobe - składanie podpisu przebiega prawidłowo.

Problem występuje w Rewizor GT. Księgowa wysyła różne dokumenty z poziomu rewizora deklaracje, JPK_VAT, e-sprawozdania i kilka innych które wymagają podpisu elektronicznego - nie znam się na księgowości, ale problem nie jest zależny od typu podpisywanego dokumentu. Wykorzystuje do tego swój podpis kwalifikowany wymieniony powyżej.

Gdy inicjuje złożenie podpisu elektronicznego w rewizorze pojawia się okno wyboru certyfikatu, które nie posiada żadnego wpisu - jakby żadnego certyfikatu nie było zainstalowanego w systemie. Takie zachowanie występuje na koncie domenowym.

Wcześniej na koncie lokalnym windows, nie przyłączonym do domeny, wszystko działało prawidłowo. Zachowanie takie pojawiło się dopiero po zmianie typu konta na domenowe.
Gdy na tym samym komputerze stworzyłem konto lokalne nie przyłączone do domeny - certyfikat do wyboru pojawia się poprawnie i można wysłać dokumenty z podpisem (tymczasowe obejście problemu, bo nie mam innego pomysłu).

Rozumiem, że rewizor szuka certyfikatów w magazynie osobistym Windows CSP, przynajmniej tak działa to na koncie lokalnym. Na koncie domenowym nie mam pojęcia gdzie tego certyfikatu szuka - czy pobierane jest to gdzieś z serwera AD?

Nie rozumiem tego zachowania, bo wszystkie aplikacje działają poprawnie na koncie domenowym jeśli chodzi o podpis kwalifikowany - można certyfikat wybrać bez problemu. Jedynie rewizor zachowuje się w taki sposób. Czy ktoś spotkał się z takim problemem i udało się go rozwiązać?



Offline pawel_sbrw

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: abonament
Odp: Podpis kwalifikowany na koncie domenowym - brak certyfikatu do wyboru
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 14, 2021, 13:28:54 »
AKTUALIZACJA: (niestety nie mogę edytować pierwotnego posta i zapisać w nim zmian, jakieś problemy z sesją)

Przepraszam za nieprawidłową informację w początkowym poście. Problem polega na tym, że nie można dojść nawet do okna wyboru certyfikatu - rewizor wyświetla pusty dymek Wysyłka JPK bez żadnego komunikatu (załączam screen).


Procedura podpisywania jest inicjowana po kliknięciu podpisz podpisem kwalifikowanym, a następnie widać to co na screenie.
Na pozostałych screenach widać typ czytnika, zainstalowaną kartę oraz certyfikat w osobistym magazynie certów windows.





Prosiłbym o pomoc doświadczonych użytkowników lub serwisantów systemu Insert. Jeśli rozwiązanie problemu wiąże się z kosztami za usługę, za którą otrzymamy fakturę VAT - proszę o wiadomość na PW lub odpisanie w tym wątku z prośbą o kontakt.

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Podpis kwalifikowany na koncie domenowym - brak certyfikatu do wyboru
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 14, 2021, 13:28:54 »