InsERT GT => Rewizor GT => Wątek zaczęty przez: Kamiśka w Październik 03, 2018, 11:11:30
-
Faktura sprzedaży gdzie nabywcą jest gmina a odbiorcą jednostka podległa. W kontrahencie "jednostka podległa" w zakładce "Płatności" jako Nabywca/Płatnik wpisana jest gmina.
W dekrecie jako konto rozrachunkowe wprowadzona jest jednostka podległa (bo ona płaci) a w VAT jest wprowadzona gmina. Problem pojawia się przy wprowadzaniu operacji bankowej z podzieloną płatnością, program krzyczy że brak NIPu u jednostki podległej. Jak to rozwiązać?
-
Wprowadź ten NIP lub dodaj zwykły przelew i ręcznie przesuń VAT.
-
Tak, mogę tak zrobić i chyba nie będzie innego wyjścia.
Ale według mnie problem jest w automatycznie nadawanym numerze w polu "Tytułem" powinien być tam wpisywany numer NIP dostawcy. Jeżeli jest to moja faktura sprzedaży więc tam powinien być wpisany mój NIP, a nie NIP odbiorcy. Tak właśnie jest na wyciągach z banku. A w programie niezależnie czy jest to wpłata czy wypłata zawsze wpisuje NIP strony przeciwnej nigdy mój.
-
To prawda, zostanie to zmienione, a do tej pory są możliwe dwa wymienione przeze mnie obejścia.
-
Dziękuję za odpowiedź i podpowiedź. Pozdrawiam