NEXO => Subiekt NEXO => Wątek zaczęty przez: sigreg w Listopad 05, 2017, 20:31:11
-
Witam,
Umówiliśmy sie z kontrahentem na wplate zaliczki przy realizacji aktualnego zlecenia. Kontrahent poprosil o wystawienie faktury zaliczkowej jako podstawy do "rozliczenia" przelewu na nasze konto. Niestety nie potrafie wystawic faktury zaliczkowej z opcja "przelew", jest tylko gotowka, albo gotowka odroczona. Do tego system automatycznie generuje KP co nie ma sensu, jako ze zadna platnosc gotowka nie ma miejsca. Czy jest mozliwosc wystawienia faktury zaliczkowej z platnoscia "przelew" i (to bylaby pelnia szczescia) podana data przelewu ?
-
Faktura zaliczkowa służy do udokumentowania otrzymania zaliczki. W Twoim przypadku (jeszcze nie otrzymałeś zaliczki) ja bym wystawił fakturę pro forma. Fakturę zaliczkową wystaw jak otrzymasz płatność.
-
Czesc,
Rozumiem. No to mam kilka innych pytan - to moje pierwsze chwile z subiektem wiec prosze o cierpliwosc :)
1. Czy mozliwe jest wystawienie proformy "czesciowej" ?
Sprawa jest tu troche bardziej skomplikowana. Zamowienie ktore realizuje jest rozciagniete w czasie, kwota koncowa nie jest stala - moze sie zmienic w zaleznosci od calkowitego czasu realizacji (tzw nieprzewidziane trudnosci) i koniecznosci dodatkowych zakupow. Slowem, jestem dogadany z klientem (wieloletni kontrahent) na kwote "mniej wiecej" ktorej dokladna wartosc bedzie znana dopiero pod koniec realizacji zadania. Czy mozliwe byloby wystawienie proformy na czesc kwoty - rownej oczekiwanej zaliczce ?
2. jak wtedy stworzyc fakture koncowa ?
Czy mozliwe byloby przeksztalcenie czesciowej proformy (i faktury zaliczkowej) o niskiej kwocie, w fakture z koncowa kwota calkowita ? Moze na zasadzie dwoch pozycji na fakturze, w stylu poz.1 zaliczka z dnia..., poz.2 realizacja zamowienia zgodnie z umowa... ? Oczywiscie "do zaplaty" pozostalaby tylko roznica miedzy oboma pozycjami.
-
Zrób pro formę na ile uważasz, jak klient wpłaci, to zrób zamówienie na kwotę "mniej-więcej" zrealizuj w nim zaliczkę jako fakturę zaliczkową, a pro formę usuń.