Autor Wątek: Powiązanie WZ z fakturą usługową  (Przeczytany 9571 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17055
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Powiązanie WZ z fakturą usługową
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 15, 2018, 08:41:57 »
Dla tych, którzy również mają problem z dowiązaniem WZ do faktur usługowych:
1. Traktowanie towaru jako materiał lub dodawanie RW do faktury nie ma w tym przypadku zastosowania.

Dlaczego wypisujesz kolejne bzdury, a przynajmniej bez żadnego uzasadnienia, jakim szczególnym przypadkiem jesteś, że nie sprawdzą się te mechanizmy ?

2. Obecnie nie ma możliwości dołączenia dokumentów WZ do faktur usługowych. Wg. producenta taka funkcja zostanie dodana do wiosennej wersji Subiekta Nexo. Wiosna trwa do 22 czerwca więc najgorszym przypadku trzeba jeszcze poczekać.

Przecież to wiadomo od samego początku, po jaką cholerę uczepiłeś się tych WZ skoro jasno, wyraźnie, po polsku pisałem, że można korzystać z RW ?

Jaki masz problem, że tak uparcie nie chcesz sobie pomóc, a gdy ktoś próbuje to uważasz, że Ci szkodzi ?
Daniel, Białystok.

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10695
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: Powiązanie WZ z fakturą usługową
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 15, 2018, 09:49:38 »
Jaki masz problem, że tak uparcie nie chcesz sobie pomóc, a gdy ktoś próbuje to uważasz, że Ci szkodzi ?
Ten typ tak ma, najpierw pyta z następnie nie słucha i nie czyta, bo wie lepiej. Treaz występuje w pozycji mentora - doradza i  poucza innych.
Rzeczywiście, wbrew zwyczajom tego forum, temat można zamknąć. Albo zostawić jako negatywny przykład dla innych.

Offline S0RPL3X

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Nexo 19.0.0 (2501)
Odp: Powiązanie WZ z fakturą usługową
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 15, 2018, 12:12:48 »
Dlaczego wypisujesz kolejne bzdury, a przynajmniej bez żadnego uzasadnienia, jakim szczególnym przypadkiem jesteś, że nie sprawdzą się te mechanizmy ?

Traktowanie towaru jako materiał odpada, ponieważ w naszym przypadku materiału do faktury usługowej jest bardzo dużo. Jest wydawany na wielu WZtkach w ciągu długiego okresu. W międzyczasie niewykorzystany materiał wielokrotnie wraca na magazyn w całości lub części i wyjeżdża inny już po wystawieniu FV usługowej. Dlatego 1. mechanizm jest niewygodny.
Drugi mechanizm z dokumentami RW jest również nie do zastosowania, ponieważ towar wyjeżdża od nas na zewnątrz, przyjęcie tego towaru na miejscu inwestycji jest potwierdzane przez inwestora. Materiał nie jest przenoszony ani wykorzystany do produkcji. Dokument RW w tym przypadku jest dla nas (i naszej księgowości) nieprawidłowy.

Sam Insert dostrzegł brak tej funkcjonalności w swoim programie, zareagował na naszą (i nie tylko) sugestię o konieczności powiązywania dokumentów WZ do faktur usługowych i ogłosił wprowadzenie takiego mechanizmu. Dlatego darujcie sobie inwektywy o pisaniu bzdur i mentorowaniu.


Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17055
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Powiązanie WZ z fakturą usługową
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 15, 2018, 20:29:22 »
Dlaczego wypisujesz kolejne bzdury, a przynajmniej bez żadnego uzasadnienia, jakim szczególnym przypadkiem jesteś, że nie sprawdzą się te mechanizmy ?

Traktowanie towaru jako materiał odpada, ponieważ w naszym przypadku materiału do faktury usługowej jest bardzo dużo. Jest wydawany na wielu WZtkach w ciągu długiego okresu. W międzyczasie niewykorzystany materiał wielokrotnie wraca na magazyn w całości lub części i wyjeżdża inny już po wystawieniu FV usługowej. Dlatego 1. mechanizm jest niewygodny.

Rozumiem, że może to być nie wygodne, ale nie rozumiem dlaczego sobie tak dodatkowo komplikujecie sobie życie i fakturujecie inwestycję przed jej zakończeniem.

Drugi mechanizm z dokumentami RW jest również nie do zastosowania, ponieważ towar wyjeżdża od nas na zewnątrz, przyjęcie tego towaru na miejscu inwestycji jest potwierdzane przez inwestora.

Znowu sami wymyślacie sobie problemy... W ogóle NIE rozumiem jaki problem stanowi wykorzystanie do tego dokumentów RW, czy ten wasz inwestor sam wystawia sobie dokumenty w waszym systemie - no raczej nie - dostaje tylko papier, na którym możecie nazwać ten dokument RW jak wam lub jemu będzie pasowało - wydanie zewnętrzne, dowód dostawy, przyjęcie potwierdzenia dostawy, itp...

Materiał nie jest przenoszony ani wykorzystany do produkcji.

A pogodę mamy coraz lepszą - co ma w ogóle wspólnego z poruszanym problemem ?

Dokument RW w tym przypadku jest dla nas (i naszej księgowości) nieprawidłowy.

Bzdury, jest jak najbardziej prawidłowy, przecież wystarczy tylko ująć go w księgowości tak samo jak WZ, zgodnie z jego przeznaczeniem.

Sam Insert dostrzegł brak tej funkcjonalności w swoim programie, zareagował na naszą (i nie tylko) sugestię o konieczności powiązywania dokumentów WZ do faktur usługowych i ogłosił wprowadzenie takiego mechanizmu.

I dobrze, że mechanizm ten zostanie rozszerzony o WZ, a do tego momentu można korzystać z RW.

Dlatego darujcie sobie inwektywy o pisaniu bzdur i mentorowaniu.

To zaproponuj jak nazwać te nieprawdziwie informacje i błędne wnioski, które opisałeś oraz Twoją odpowiedź na próbę pomocy ?
Daniel, Białystok.

Offline S0RPL3X

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Nexo 19.0.0 (2501)
Odp: Powiązanie WZ z fakturą usługową
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 16, 2018, 09:35:36 »
Rozumiem, że może to być nie wygodne, ale nie rozumiem dlaczego sobie tak dodatkowo komplikujecie sobie życie i fakturujecie inwestycję przed jej zakończeniem.

Faktura jest wystawiana po zakończeniu inwestycji lub wystawiane są faktury częściowe za wykonane dane etapy inwestycji. Natomiast często materiał z pierwszego etapu inwestycji wraca, gdy trwa trzeci etap inwestycji a np. na drugi już zafakturowany etap inwestycji jeszcze trzeba kolejny materiał dostarczyć (bo np. coś uległo zniszczeniu, kradzieży, awarii albo Klient zmienił zdanie i chce, aby zostało coś wykonane inaczej, tudzież na jakiś etap trzeba wystawić korektę, bo projekt jest nieprawidłowy i nie można części etapu wg. tego projektu wykonać).  Dlatego klikanie i "odklikiwanie" takiej ilości towaru jest niewygodne. Do tego często dochodzi łańcuszek podwykonawców i różne sposoby rozliczenia z materiału między nimi... Gdyby to wszystko było takie proste, nie byłoby problemu - pisalibyśmy wydania i faktury na druczkach samokopiujących, bo po co kupować jakieś programy? Nie komplikujemy sobie życia, tylko niestety życie jest skomplikowane.

Znowu sami wymyślacie sobie problemy... W ogóle NIE rozumiem jaki problem stanowi wykorzystanie do tego dokumentów RW, czy ten wasz inwestor sam wystawia sobie dokumenty w waszym systemie - no raczej nie - dostaje tylko papier, na którym możecie nazwać ten dokument RW jak wam lub jemu będzie pasowało - wydanie zewnętrzne, dowód dostawy, przyjęcie potwierdzenia dostawy, itp...

To czym wg. Ciebie różnią się dokumenty WZ i RW i po co one są? Bo jeśli różnią się tylko symbolem (nazwą), to po co jest tyle dokumentów w Subiekcie? Po to, żebyśmy komplikowali sobie życie? To tylko kwestia semantyki? W takim razie wypisujmy jeden dokument handlowy oraz jeden magazynowy i będziemy go traktować zgodnie z przeznaczeniem - albo paragon albo faktura albo korekta tudzież wydanie zewnętrzne, rozchód wewnętrzny, dowód dostawy, itp...
Będziemy tylko dopisywać nagłówki dokumentów...
jak wam lub jemu będzie pasowało
...

Online candy

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4876
  • Reputacja +172/-11
Odp: Powiązanie WZ z fakturą usługową
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 16, 2018, 10:13:44 »
To czym wg. Ciebie różnią się dokumenty WZ i RW i po co one są? Bo jeśli różnią się tylko symbolem (nazwą), to po co jest tyle dokumentów w Subiekcie? Po to, żebyśmy komplikowali sobie życie? To tylko kwestia semantyki? W takim razie wypisujmy jeden dokument handlowy oraz jeden magazynowy i będziemy go traktować zgodnie z przeznaczeniem - albo paragon albo faktura albo korekta tudzież wydanie zewnętrzne, rozchód wewnętrzny, dowód dostawy, itp...
Będziemy tylko dopisywać nagłówki dokumentów...
Dostajesz poradę jak zrobić to co Ci potrzebne w realiach dnia dzisiejszego, czyli z wykorzystaniem funkcjonalności jaką program posiada.
To normalne działanie przy wdrażaniu oprogramowania - wykorzystuje się to co jest dostępne w taki sposób, który jest najbardziej odpowiedni w danym przypadku.
W odpowiedzi fukasz że Ci się to nie podoba i chcesz robić tak jak program nie pozwala.

W tym momencie zastanawiam się czego tak naprawdę szukasz na forum?
Porady jak rozwiązać swój problem, miejsca gdzie możesz się wyżalić czy też może miejsca gdzie możesz pokazać innym że nie mają racji?

Wygląda mi na to że nie tego pierwszego, ale może się mylę.
Wyjaśnisz?
Nie pytaj co rząd może zrobić dla Ciebie. Spytaj czy mógłby tego nie robić.

Offline S0RPL3X

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Nexo 19.0.0 (2501)
Odp: Powiązanie WZ z fakturą usługową
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 20, 2018, 17:06:30 »
Dostajesz poradę jak zrobić to co Ci potrzebne w realiach dnia dzisiejszego, czyli z wykorzystaniem funkcjonalności jaką program posiada.
To normalne działanie przy wdrażaniu oprogramowania - wykorzystuje się to co jest dostępne w taki sposób, który jest najbardziej odpowiedni w danym przypadku.
W odpowiedzi fukasz że Ci się to nie podoba i chcesz robić tak jak program nie pozwala.

W tym momencie zastanawiam się czego tak naprawdę szukasz na forum?
Porady jak rozwiązać swój problem, miejsca gdzie możesz się wyżalić czy też może miejsca gdzie możesz pokazać innym że nie mają racji?

Wygląda mi na to że nie tego pierwszego, ale może się mylę.
Wyjaśnisz?
Nikt nie musi wszystkiego wiedzieć ani się wszechwiedzącym nie urodził a forum jest moim zdaniem po to, by m.in. dzielić się wiedzą bez traktowania kogokolwiek z góry.

Jeżeli program nie pozwala na realizację operacji w taki sposób, jaki potrzebujemy - to oczekuję odpowiedzi, że nie ma takiej funkcji tudzież nie da się tego w taki sposób zrealizować jak chcemy i tyle. To kończy niepotrzebne drążenie tematu. Na forum Inserta od razu dostałem taką odpowiedź wraz z zapowiedzią wprowadzenia odpowiedniej funkcjonalności we wiosennej edycji programu. I to zakończyło dyskusję, nikt na nikogo się nie "fukał", bo np. nie pomyślano o wprowadzeniu takiej czy innej funkcji, która ułatwiła by nam życie.
Na tym forum natomiast dostaję propozycje rozwiązania problemu, które nam nie odpowiadają. Po tłumaczeniu, dlaczego tak jest otrzymuję odpowiedź o pisaniu bzdur, komplikowaniu sobie życia i propozycję zakupu szkolenia z podstaw obsługi programu.
Na nic/nikogo się nie żalę, bo to nikomu do niczego nie jest potrzebne. W/w to tylko moje obserwacje tego, co miało miejsce. I tyle.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17055
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Powiązanie WZ z fakturą usługową
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 20, 2018, 17:51:45 »
Zobacz jakie kolejne bzdury wypisujesz i brniesz w zaparte nie próbując nawet zrozumieć tego co czytasz... Ile osób i w jaki sposób musi Ci napisać, aby dotarło do Ciebie w jakim wielkim błędzie jesteś, bo jak na razie trzy osoby to za mało ?

Zauważ, że najwyraźniej na forum nexo otrzymałeś "odpowiedź" na pytanie, która NIE rozwiązała Twojego problemu, tutaj natomiast otrzymałeś "pomoc", która mogłaby rozwiązać Twój problem od ręki i bardziej sobie cenisz brak pomocy ? :o

Nie chcesz skorzystać z dostępnego od ręki rozwiązania to nie, Twój wybór, męcz się dalej, ale nie wymyślaj bzdurnych argumentów o nieprawidłowych dokumentach dla księgowości, bo jeszcze ktoś to przeczyta i uzna, że to prawda.

Piszesz o dzieleniu się wiedzą na forum, tylko jakoś nie zauważyłem, abyś to robił - polecam spróbować zdobyć tę widzę i się nią podzielić, dzięki czemu będziesz mógł zostać od czasu do czasu doceniony przez osoby Twojego pokroju - spójrz na moją reputację ile osób uznało moje odpowiedzi za pomocne, a ilu nie zrozumiał tego co napisałem, sam dopisałeś się do drugiej grupy.
Daniel, Białystok.

Offline S0RPL3X

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Nexo 19.0.0 (2501)
Odp: Powiązanie WZ z fakturą usługową
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 21, 2018, 11:59:57 »
Zobacz jakie kolejne bzdury wypisujesz i brniesz w zaparte nie próbując nawet zrozumieć tego co czytasz... Ile osób i w jaki sposób musi Ci napisać, aby dotarło do Ciebie w jakim wielkim błędzie jesteś, bo jak na razie trzy osoby to za mało ?

Zauważ, że najwyraźniej na forum nexo otrzymałeś "odpowiedź" na pytanie, która NIE rozwiązała Twojego problemu, tutaj natomiast otrzymałeś "pomoc", która mogłaby rozwiązać Twój problem od ręki i bardziej sobie cenisz brak pomocy ? :o

Nie chcesz skorzystać z dostępnego od ręki rozwiązania to nie, Twój wybór, męcz się dalej, ale nie wymyślaj bzdurnych argumentów o nieprawidłowych dokumentach dla księgowości, bo jeszcze ktoś to przeczyta i uzna, że to prawda.

To mniej więcej tak jakbyś chciał kogoś usilnie przekonać do tego, aby zamiast młotka używać osadzaka, bo szybciej, łatwiej, wydajniej, itd... I dziwił się, dlaczego nie chce Twojego rozwiązania zaakceptować. Dlaczego tylu pracowników używa młotków utrudniając sobie życie? Niestety to, co dla Ciebie oczywiste nie zawsze się sprawdza. Niestety również zaproponowane przez Ciebie rozwiązania nie zawsze się sprawdzają, np w naszym przypadku i napisałem, dlaczego. Jeżeli proponujesz traktowanie dokumentu jako konkretny rodzaj zgodnie z przeznaczeniem wygodnym dla nas i dla odbiorcy, to wydaje Ci się to prawidłowe? Tak jak pytałem wcześniej: po co jest tyle rodzajów dokumentów? W takim razie wg. Ciebie wypisujmy jeden rodzaj dokumentów i traktujmy go jak nam lub odbiorcy odpowiada - będziemy zmieniać nagłówki i wpisywać zgodnie z potrzebą, np.: wydanie zewnętrzne, rozchód wewnętrzny, potwierdzenie odbioru... Tak jest chyba najprościej, prawda? Bo po co komplikować sobie życie? A może niech odbiorca potwierdza wydanie towaru na paczce papierosów albo chusteczce. Będzie taniej, nie trzeba będzie do tego Subiekta. A jak się odbiorca wyprze dostawy towaru, to pójdę do sądu z dokumentem RW...
Nie kwestionuję zaproponowanych rozwiązań jako ogólnie złych i niepotrzebnych. Może się sprawdzą w firmach, które je zaakceptują wraz ich zaletami i wadami. U nas niestety nie będzie to dobrze działać i z tego powodu spotykam się z niezrozumieniem ludzi, którzy nie widzą, jak u nas się pracuje. Jeżeli zobaczyliby, jak to działa na żywym organizmie być może zmieniliby zdanie. Wiem, czego potrzebuję. Nie wiem, jak to w Subiekcie osiągnąć - stąd moja wizyta na tym forum. Ale to nie znaczy, że muszę być skazany na wspomniany wcześniej osadzak...

Piszesz o dzieleniu się wiedzą na forum, tylko jakoś nie zauważyłem, abyś to robił - polecam spróbować zdobyć tę widzę i się nią podzielić, dzięki czemu będziesz mógł zostać od czasu do czasu doceniony przez osoby Twojego pokroju - spójrz na moją reputację ile osób uznało moje odpowiedzi za pomocne, a ilu nie zrozumiał tego co napisałem, sam dopisałeś się do drugiej grupy.
Tak jak wspomniałem, nikt nie wie wszystkiego i wszystkowiedzącym się nie urodził. Nie mam wiedzy o Subiekcie, dlatego przychodzę na forum, gdzie są ludzie takową wiedzę posiadający. Ale to nie znaczy, że nie mogę mieć swojego zdania, uznawać otrzymane tu wskazówki za użyteczne bądź nie czy też zgadzać się z autorytarnym traktowaniem, które uważam za szkodliwe (stąd moje dołączenie do wspomnianej drugiej grupy). Jeżeli jest to forum tylko dla ekspertów i służy tylko do wymiany poglądów i doświadczeń oraz zdobywania reputacji to przepraszam. Mea culpa.

Z innej beczki: nie ja finansuję zakup oprogramowania, ani szkoleń, nie wybieram też wdrożeniowca i nie decyduję o rodzaju oprogramowania w firmie. Jakbyś nie wiedział, jak to w firmach działa... Dlatego też uważam takie "polecenia" szkoleń z podstaw obsługi programu za niestosowne.

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10695
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: Powiązanie WZ z fakturą usługową
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 21, 2018, 12:47:49 »
Cytuj
Z innej beczki: nie ja finansuję zakup oprogramowania, ani szkoleń, nie wybieram też wdrożeniowca i nie decyduję o rodzaju oprogramowania w firmie. Jakbyś nie wiedział, jak to w firmach działa... Dlatego też uważam takie "polecenia" szkoleń z podstaw obsługi programu za niestosowne.
W tym jednym zdaniu wyraziłeś swój stosunek do świata oataczającego Cię dokoła.
To ja mam pytanie - jak Ci szef każe wsiaść do samochodu i jechać coś załatwić, a Ty nie znasz samochodu, to wsiądziesz bez protestu i pojedziesz, bo szef kazał. Czy tak samo zrobisz nie mając prawa jazdy (nie jest obowiązkowe)? A przecież za ten samochód w tym momencie odpowiadasz Ty i ponosisz konsekwencje swojej jazdy.
Czy do oprogramowania należy podchodzić w inny sposób? Pewnie trochę tak, bo wypadku nie spowodujesz, ale możesz przez nieodpowiednie działania w programie doprowadzić do różnych sytuacji w firmie - nieprawidłowo wystawiane dokumenty, powstające braki czy złe wydania, itp, itd.
Ale na program nie trzeba prawa jazdy, więc co za problem usiąć do niego i działać.
A moze jednak warto by było pomyśleć o szkoleniu chociażby z podstaw jego obsługi? Pytałeś szefa czy założyłeś, że się nie zgodzi?
Jak sam napisałeś nie ma ludzi znajacych się na wszystkim, ale Ciebie to również dotyczy. Jak i zresztą nas wszystkich.
Natomiast w ramach tego konkretnego oprogramowania, mając dużą wiedzę i praktykę, mozemy próbować pomóc innym i staramy się to robić.
Co nie znaczy, że dajemy gwarancję, bo też jestesmy tylko użytkownikami, chociaż trochę bardziej doświadczonymi. A po drugie, to forum ma swoje ograniczenia techniczne i w większości przypadków opieramy się na słowach, czasami popartych obrazkami.
A Ty się nawet na to, mimo próśb, nie wysiliłeś.
Więc troszkę pohamuj swoje wypowiedzi i skup się bardziej na merytoryce, to wtedy może coś z tego wyjdzie. Co nie znaczy, że musi.


Offline S0RPL3X

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Nexo 19.0.0 (2501)
Odp: Powiązanie WZ z fakturą usługową
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 22, 2018, 12:09:36 »
W tym jednym zdaniu wyraziłeś swój stosunek do świata oataczającego Cię dokoła.
To ja mam pytanie - jak Ci szef każe wsiaść do samochodu i jechać coś załatwić, a Ty nie znasz samochodu, to wsiądziesz bez protestu i pojedziesz, bo szef kazał. Czy tak samo zrobisz nie mając prawa jazdy (nie jest obowiązkowe)? A przecież za ten samochód w tym momencie odpowiadasz Ty i ponosisz konsekwencje swojej jazdy.
Jeżeli mam prawo jazdy uprawniające do prowadzenia tego pojazdu i stan techniczny na to pozwala, to pojadę. Co jest wg. Ciebie do "poznania" w samochodzie, którego nie znam i do kierowania którego mam uprawnienia? Kierujący ma obowiązek sprawdzić stan techniczny pojazdu w zakresie określonym przepisami. Sugerujesz, że przed wyruszeniem w drogę pracownik ma na parkingu wczołgać się pod samochód i sprawdzić stan układu jezdnego? A może przed każdą jazdą pojechać do stacji diagnostycznej na przegląd techniczny?
Czy do oprogramowania należy podchodzić w inny sposób? Pewnie trochę tak, bo wypadku nie spowodujesz, ale możesz przez nieodpowiednie działania w programie doprowadzić do różnych sytuacji w firmie - nieprawidłowo wystawiane dokumenty, powstające braki czy złe wydania, itp, itd.
Ale na program nie trzeba prawa jazdy, więc co za problem usiąć do niego i działać.
A może jednak warto by było pomyśleć o szkoleniu chociażby z podstaw jego obsługi? Pytałeś szefa czy założyłeś, że się nie zgodzi?
Oczywiście, że szkolenie z podstaw obsługi programu jest moim zdaniem konieczne. Niestety gros pracowników w firmach "szkoli" się na własną rękę m.in. za pomocą infolinii albo za pośrednictwem takich miejsc, jak to. Albo korzystają z niewielkiego procenta możliwości jakie oferuje system, bo to jest im niezbędne do pracy. Innych funkcjonalności nie dotykają w obawie, że coś zepsują. Nie ma co udawać, iż w większości przypadków instruktaż (bo ciężko to nazwać szkoleniem) z obsługi programu odbywa się podczas instalowania systemu w firmie. Podczas takiego "szkolenia" nie sposób "przerobić" wszystkich sytuacji, które trzeba w systemie "obsłużyć", bo nie wystarcza na to czasu. Później w razie wystąpienia problemu pracownik nie ryzykuje namieszania czegoś w systemie i nie podejmuje żadnych działań oprócz rozpaczliwego wołania "Pomocy!". Wtedy jesteś w firmie odsyłany do wdrożeniowca albo dostajesz polecenie zadzwonienia na infolinię. W większości firm tak jest i nie ma co się łudzić, że jest inaczej. Chyba nie jesteś naiwny i nie myślisz, że wszędzie pracownicy obsługujący systemy ERP (lub inne) przechodzą szkolenie z obsługi programu na jakieś salce, lub nawet w siedzibie firmy i mają przećwiczone wszystkie "casy", jakie ich mogą spotkać i oczywiście żaden z klientów w tym czasie nie przeszkadza?
Wtedy na tym forum nie byłoby tylu użytkowników mających z problemy z obsługą Subiekta.
Jak sam napisałeś nie ma ludzi znajacych się na wszystkim, ale Ciebie to również dotyczy. Jak i zresztą nas wszystkich.
Natomiast w ramach tego konkretnego oprogramowania, mając dużą wiedzę i praktykę, mozemy próbować pomóc innym i staramy się to robić.
Co nie znaczy, że dajemy gwarancję, bo też jestesmy tylko użytkownikami, chociaż trochę bardziej doświadczonymi. A po drugie, to forum ma swoje ograniczenia techniczne i w większości przypadków opieramy się na słowach, czasami popartych obrazkami.
A Ty się nawet na to, mimo próśb, nie wysiliłeś.
Więc troszkę pohamuj swoje wypowiedzi i skup się bardziej na merytoryce, to wtedy może coś z tego wyjdzie. Co nie znaczy, że musi.
W jakim sensie miałem się "wysilić"? Opisałem, dlaczego zaproponowane rozwiązanie problemu u nas się nie sprawdzi i nie ułatwi nam życia. Nie twierdzę, że jest to w ogóle niemożliwe do zastosowania - z pewnością się to komuś przydaje ale to nie znaczy, że będzie dobre w naszym przypadku.  W zamian dostałem odpowiedź, że piszę bzdury. Poproszę o trochę więcej zrozumienia. Nie zawsze to co wg. Was jest oczywiste w każdym przypadku rzeczywiście takie jest.

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10695
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: Powiązanie WZ z fakturą usługową
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 22, 2018, 15:46:29 »
Widziś świat takim jak chcesz go widzieć. Odnośnie samochodu pamiętam film chyba o pęknięciu tamy, w którym policjant rekwiruje samochód na akcję ratunkową. I okazuje się, ze potrafi nim nawet ruszyć. Ale dla Ciebie to pestka, wsiadasz i jedziesz.
O takich ludziach czasami mówi się, że noszą podwójne okulary - minusy dla problemów i plusy dla swoich dokonań.
A szefowie są różni, ciekawy jestem czy chociaż raz swojego sprawdziłeś? Bo pozory mylą.
A twoja rozmowa i wnoski na tym forum wypływają z Twojego ja i pojmowania świata obok.
Różnica między Tobą a @dkozłowskim jest taka, że on ten program naprawdę dobrze zna, a Ty go dopiero po wierzchu liznąłeś. Ale do krytyki jestś pierwszy.
Powodzenia w takim pojmowaniu tej rzeczywistości.


Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Powiązanie WZ z fakturą usługową
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 22, 2018, 15:46:29 »