Autor Wątek: Problemy z fakturami  (Przeczytany 6550 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Elektrogs

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 14
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Nexo
Problemy z fakturami
« dnia: Sierpień 08, 2018, 22:04:08 »
Witam.

Jestem nowym użytkownikiem nexo i mam dziwny problem. Wystawiłem fakturę przelewową ustawiając na 100% i dzień płatności. Po tym terminie widzę w raportach, że faktura wisi jako przeterminowana. Nie wiem w jaki sposób mogę ją rozliczyć przeglądałem troszkę podobnych tematów i widziałem, że nie którzy mają w dokumentach sprzedaży na tym pasku u góry gdzie się dodaje nową fakturę pole rozlicz a u mnie czegoś takiego nie ma. Klikanie ppm na fakturze też nic nie daje bo w menu kontekstowym też nie ma czegoś takiego jak rozlicz.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 09, 2018, 11:55:31 wysłana przez Elektrogs »

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17040
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Rozliczenie faktury sprzedaży
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 08, 2018, 22:53:05 »
Niewiarygodne rzeczy opisujesz - zamieść zrzut ekranu z tym menu kontekstowym.
Daniel, Białystok.

Offline Elektrogs

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 14
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Nexo
Odp: Rozliczenie faktury sprzedaży
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 09, 2018, 08:41:55 »
Właśnie też mnie to zdziwiło... a jednak nie widzę tego nigdzie. Pracowałem kiedyś na GT i tam z niczym nie miałem problemu a w nexo … co chwilę jakiś błąd muszę szukać rozwiązań a teraz jeszcze nie umiem rozliczyć zapłaty za fakturę …

Offline candy

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4870
  • Reputacja +172/-11
Odp: Rozliczenie faktury sprzedaży
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 09, 2018, 09:04:16 »
Masz ustawiony profil na "Mała firma".
Wtedy menu kontekstowe jest takie ubogie.
Nie pytaj co rząd może zrobić dla Ciebie. Spytaj czy mógłby tego nie robić.

Offline Elektrogs

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 14
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Nexo
Odp: Rozliczenie faktury sprzedaży
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 09, 2018, 09:07:53 »
No tak 3 kliknięcia i zapisanie i działa... sam bym na to nie wpadł szukałem w konfiguracji opcji odpowiadających za to … No nic dzięki za pomoc teraz to jakoś wygląda i chyba się przekonam do tego programu :)

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17040
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Rozliczenie faktury sprzedaży
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 09, 2018, 09:21:39 »
Czasami trzeba spojrzeć na problem, aby znaleźć jego przyczynę... ;)
Daniel, Białystok.

Offline Elektrogs

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 14
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Nexo
Odp: Rozliczenie faktury sprzedaży
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 09, 2018, 11:54:56 »
Od razu skorzystam z waszej pomocy w innej kwestii z fakturami.

Przyjąłem sobie towar za pomocą faktur zakupowych. Towar jest na stanach magazynowych.

Wystawiłem jedną fakturę sprzedażową i przeszło ok. W przypadku drugiej wywala mi komunikat "Nie można wykonać danego ruchu magazynowego. Nie wystarczająca ilość towaru na magazynie do zadysponowania pozycji."

Problem w tym, że jak widzicie na zdjęciu ilości dostępne są większe lub równe temu co wpisuje do dokumentu...


Offline Biniew

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4095
  • Reputacja +275/-17
  • Wersja programu: GT i Nexo
Odp: Problemy z fakturami
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 09, 2018, 12:03:09 »
a moze cos z data tej faktury jest nie tak?

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17040
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Rozliczenie faktury sprzedaży
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 09, 2018, 12:31:44 »
Problem w tym, że jak widzicie na zdjęciu ilości dostępne są większe lub równe temu co wpisuje do dokumentu...

No nie, nic takiego nie widać na zamieszczonym zrzucie ekranu - gdzie są niby widoczne daty dostawy towarów ? Jak przyjmiesz towar w 2020 to też pokaż się na stanie magazynowym, ale dzisiaj nie wydasz go z magazynu gdyż go jeszcze nie ma.
Daniel, Białystok.

Offline Elektrogs

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 14
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Nexo
Odp: Rozliczenie faktury sprzedaży
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 09, 2018, 13:30:46 »
Problem w tym, że jak widzicie na zdjęciu ilości dostępne są większe lub równe temu co wpisuje do dokumentu...

No nie, nic takiego nie widać na zamieszczonym zrzucie ekranu - gdzie są niby widoczne daty dostawy towarów ? Jak przyjmiesz towar w 2020 to też pokaż się na stanie magazynowym, ale dzisiaj nie wydasz go z magazynu gdyż go jeszcze nie ma.

Masz rację! Tzn towar widać bo jest przyjęty, ale program bierze sobie dostępność nie po dacie wystawienia faktury zakupu a po dacie dostarczenia... W ten sposób mi się robi problem. Zamówiłem towar dnia x i tego samego wystawiać chciałem klientowi fakturę, natomiast na fakturze zakupu dostawa była dnia kolejnego. Trochę to nie przemyślane bo muszę zmieniać datę dostawy na datę wystawienia dokumentu ( co nie zgadza się z oryginałem faktury zakupu jaki dostałem ) albo klientowi wystawiać fakturę dopiero po dacie dostawy zamówionego towaru. Nie da się tego obejść?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 09, 2018, 13:32:49 wysłana przez Elektrogs »

Offline candy

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4870
  • Reputacja +172/-11
Odp: Rozliczenie faktury sprzedaży
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 09, 2018, 13:34:51 »
Masz rację! Tzn towar widać bo jest przyjęty, ale program bierze sobie dostępność nie po dacie wystawienia faktury zakupu a po dacie dostarczenia... W ten sposób mi się robi problem. Zamówiłem towar dnia x i tego samego wystawiać chciałem klientowi fakturę, natomiast na fakturze zakupu dostawa była dnia kolejnego. Trochę to nie przemyślane bo muszę zmieniać datę dostawy na datę wystawienia dokumentu ( co nie zgadza się z oryginałem faktury zakupu jaki dostałem ) albo klientowi wystawiać fakturę dopiero po dacie dostawy zamówionego towaru. Nie da się tego obejść?
Logiczne za to jest kiedy wydaje klientowi towar w dniu, w którym go jeszcze nie masz.
Przekonałeś mnie  ;)
Nie pytaj co rząd może zrobić dla Ciebie. Spytaj czy mógłby tego nie robić.

Offline Elektrogs

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 14
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Nexo
Odp: Problemy z fakturami
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 09, 2018, 13:47:01 »
W innym programie nie miałem problemu z przyjęciem faktury zakupu z 19.07 z dostawą 20.07 i wystawieniu klientowi faktury na podstawie tej zakupowej dnia 19.07... w subiekcie jednak widzę program to sprawdza i stąd mi się wziął problem który jakoś teraz muszę rozwiązać...

Offline Elektrogs

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 14
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Nexo
Odp: Problemy z fakturami
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 09, 2018, 13:48:22 »
W innym programie nie miałem problemu z przyjęciem faktury zakupu z 19.07 z dostawą 20.07 i wystawieniu klientowi faktury na podstawie tej zakupowej dnia 19.07 z terminem płatności 7 dni czyli po tym jak towar do niego doszedł (dostawca wysyła bezpośrednio do mojego klienta) ... w subiekcie jednak widzę program to sprawdza i stąd mi się wziął problem który jakoś teraz muszę rozwiązać...

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10695
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: Problemy z fakturami
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 09, 2018, 13:58:11 »
To znaczy tylko tyle, zre inny program nie pilnował stanów magazynowych i pozwalał na stany ujemne. O ile znam rzeczywistość, to ujemny stan na magazynie nie jest normą i w rzeczywsitośąci się nie zdarza.
Subiekt plnuje tego bardzo ściśle i słusznie. Chcąc wystawić fakturę przed wejściem towaru należy zmienić datę na WZ na datę rzeczywistego wydania towaru. Inny sposób to wystawić fakturę bez skutku magazynowego i wywołać skutek z datą otrzymania towaru.
Z pustego i Salomon nie naleje.:)

Offline candy

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4870
  • Reputacja +172/-11
Odp: Problemy z fakturami
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 09, 2018, 14:29:44 »
W innym programie nie miałem problemu z przyjęciem faktury zakupu z 19.07 z dostawą 20.07 i wystawieniu klientowi faktury na podstawie tej zakupowej dnia 19.07... w subiekcie jednak widzę program to sprawdza i stąd mi się wziął problem który jakoś teraz muszę rozwiązać...
I co w tym programie pokazywał remanent na dzień 19.07?  ;)
Nie pytaj co rząd może zrobić dla Ciebie. Spytaj czy mógłby tego nie robić.

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Problemy z fakturami
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 09, 2018, 14:29:44 »