InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: Wiwaldi w Sierpień 20, 2018, 16:06:43
-
Witam,
Wiem, że takich wątków jest masę, ale niestety nic z tamtych porad nie przyniosło.
Prowadzę sklep spożywczy i używam Subiekta GT 1.28 z drukarką fiskalną Mera E.
Od jakiegoś czasu drukowanie paragonów stało się uciążliwe. Wyczytałem o lukach w numeracji, zmieniłem by się nie uzupełniały i paragony przyśpieszyły. Ale po ok godzinie trzeba było uruchomić ponownie komputer bo znów coraz bardziej zamulały, ale to w sumie był komfort, który mnie póki co urządzał (jestem przed zmiany sprzętu i oprogramowania).
Wczoraj korzystając z wolnej chwili postanowiłem jeszcze raz przeczesać internet żeby może coś przyśpieszyć, by nie trzeba było uruchamiać systemu ponownie. No i wyczytałem, żeby w programie serwisowym zrobić przywrócenie indeksów i kompaktowanie bazy danych no i klops...
Teraz paragony zapisują się ok 2 - 3 minut co strasznie paraliżuje pracę, a sam subiekt po zalogowaniu wczytuje się dłuższą chwilę (1 - 2 minut).
Ustawiłem w bazie "Auto close" na False, przenosiłem bazę w inne miejsce na dysku, ale niestety nie zmieniło to mojej sytuacji.
Komputer to archaiczny Intel D 3GHz 2GB Ramu HDD 200 GB.
Przymierzam się od pewnego czasu do zmiany ale to nie jest temat który mi się uda załatwić na "jutro", a póki co te zestawienie jakoś tam działało.
Czy są jeszcze jakieś sposoby, by to przyśpieszyć?
Z góry dziękuję za odpowiedzi i pomoc :)
Pozdrawiam
Adam
-
Usunąłeś kontrole numeracji w paragonach, ale pewnie nie przyszło Ci do głowy, ze do każdego paragonu gotówkowego są w tle tworzone KP i WZ.
-
No właśnie przyszło i to też zmieniłem. Zapomniałem dopisać.
-
Wiem, że takich wątków jest masę, ale niestety nic z tamtych porad nie przyniosło.
Jak się nie korzysta z porad to skąd zdziwienie, że nie pomogły ? Skąd zdziwienie, że jakaś porada nie pomogła skoro nie wiadomo jaka jest przyczyna problemu ?
Przyczyna jest sprzętowa lub wydajnościowa, lecz opis bardziej wskazuje na sprzęt... Jeśli masz czas i ochotę zgadywać to zacznij od zmiany sprzętu na nie koniecznie szybszy, ale na sprawny (odkurzenie chłodzenia procesora też nie zaszkodzi) i/lub usuń dokumenty lub załóż nowy podmiot. Jeśli nie chcesz zgadywać to zgłoś się do dobrego serwisanta, aby zdiagnozował przyczynę problemu.
-
No właśnie korzystałem i pomogło, tylko zaszkodziło te przywracanie indeksów. Po tej czynności posypało się totalnie. To co znalazłem zastosowałem i nie przyniosło to żadnych rezultatów.
Bardziej liczyłem na pomoc, myśląc że może ktoś miał podobny przypadek.
No ale trudno, parę dni jeszcze wytrzymam.
Mimo wszystko dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam.
-
Co to według Ciebie niby znaczy "podobny problem" ? Podobnych problemów miałem wiele i stąd wiem, że mogą mieć wiele przyczyn, pomogłem jak potrafiłem i pozwala na to forum, ale nie skorzystałeś, Twoja decyzja, zakładam, że wykonujesz regularne kopie bezpieczeństwa (takie, które dają się odtworzyć).