Forum Użytkownikow Subiekt GT
InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: janek8 w Luty 19, 2020, 09:57:52
-
Czołem!
Mamy sporą bazę (>10GB) na pełnym SQLu. Sieć gigabitowa, serwer i5 SSD, 8GB RAM. Subiekt 1.60 SP1 HF1
U niektórych userów, na niektórych komputerach pojawiają się błędy polegające na samoczynnym wyjściu z Subiekta w momencie wyboru jednego z modułów ( w tym przypadku Zamówienia od klientów).
Objawia się to po kolei: Bardzo dużym wykorzystaniem sieci (~80%) przez kilkanaście sekund, potem "brak odpowiedzi Subiekt.exe", a po chwili wyłączenie subiekta i formatka ze zgłoszeniem błędu do insert.
Często pomagało przywrócenie domyślnych parametrów, czyszczenie definicji parametrów list danemu userowi, albo w ostateczności założenie nowego usera i deaktywacja tego z problemami.
Domyślam się, że jest to kwestia sporej ilości dokumentów.
Timeout w rejestrze ustawiony na 0
Czy jest jakaś szansa ustawienia domyślnego filtru np. na bieżący rok?
Najczęściej problem związany był z niektórym userem (działo się tak na każdym komputerze), ale tym razem dotyczy komputera i każdego usera.
Jakieś pomysły?
-
8GB RAM na taką bazę to zdecydowanie za mało. Pierwszą rzeczą jaką bym zrobił to silnik bazodanowy doposażył w co najmniej kolejne 8 GB RAM
-
Mamy sporą bazę (>10GB) na pełnym SQLu. Sieć gigabitowa, serwer i5 SSD, 8GB RAM. Subiekt 1.60 SP1 HF1
U niektórych userów, na niektórych komputerach pojawiają się błędy polegające na samoczynnym wyjściu z Subiekta w momencie wyboru jednego z modułów ( w tym przypadku Zamówienia od klientów).
Objawia się to po kolei: Bardzo dużym wykorzystaniem sieci (~80%) przez kilkanaście sekund, potem "brak odpowiedzi Subiekt.exe", a po chwili wyłączenie subiekta i formatka ze zgłoszeniem błędu do insert.
Często pomagało przywrócenie domyślnych parametrów, czyszczenie definicji parametrów list danemu userowi, albo w ostateczności założenie nowego usera i deaktywacja tego z problemami.
Domyślam się, że jest to kwestia sporej ilości dokumentów.
Nie spotkałem się z taką zależnością, a mam klientów z większymi bazami ilościami dokumentów.
Czy jest jakaś szansa ustawienia domyślnego filtru np. na bieżący rok?
Tak, należy nadpisać ustawienia filtrów w bazie.
Najczęściej problem związany był z niektórym userem (działo się tak na każdym komputerze), ale tym razem dotyczy komputera i każdego usera.
Jakieś pomysły?
Mi to wygląda na sieć.
ps.
Co do zamówień to można rozważyć ich usunięcie i/lub optymalizację (do wyświetlenia listy liczy się wiele, często zbędnych informacji jak wartość realizacji).
-
Mieliśmy podobny problem, subiekt czasami pracował bez problemów, a czasem zamulał.
Sprawdziliśmy wszystkie kable i okazało się, że po odłączeniu jednego komputera/kabla wszystko śmiga.
Wymieniliśmy kabel i po problemie.
-
Ja ostatnio miałem przypadek, że lista faktur z bieżącego tygodnia pokazywała się po minucie, a lista faktur z bieżącego roku po 1 sekundzie. W tym wypadku pomogła odbudowa indeksów.
-
Polecam uruchomić zadanie w harmonogramie (Windows. SQL Agent) re-indeksujące indeksy oraz aktualizujące statystyki z sekwencją co kilka dni w czasie wolnym od pracy.
Proces znacząco przyspiesza pracę dużych baz, zresztą jest to dobrą praktyką wykazaną przez Microsoft.
Procedury SQL do wykonania re-indeksacji i aktualizacji można odszukać na sieci, dla zainteresowanych wyślę na e-mail.