InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: rafaltom0 w Luty 08, 2017, 22:14:04
-
Witam,
Aktualizuję program z wersji 1.44 do wersji 1.47. Aktualizacja programu przebiega normalnie, problem zaczyna się podczas aktualizacji podmiotu.
Komunikat z raportu:
Aktualizacja podmiotu: Baza z wersji: 1.4405 do wersji: 1.4700.0.3813 dnia: 2017-02-06 20:25:34
Zapisywanie informacji o początku konwersji
Zastosowano do podmiotu skrypt: C:\Program Files\InsERT\InsERT GT\Skrypty\skrypt1.4405_1.4500.enc
Czas: OdczepianieObiektow 00:00:04
Czas: UsuwanieConstraintow:Check,Default 00:00:14
Czas: OdczepianieConstraintow:PK,FK,Unique 00:00:00
Czas: UsuwanieRegul 00:00:00
Czas: UsuwanieDefaultow 00:00:05
Czas: DodawanieDefaultow 00:00:00
Czas: DodawanieRegul 00:00:00
Czas: PorzadkowanieTypowDanych 00:00:01
Czas: OdczepianieIndexow 00:00:00
Czas: PorzadkowanieTabelek 00:14:20
Czas: PorzadkowanieDanychSlownikowych 00:00:00
Czas: __Update 00:00:02
Czas: DodawanieIndexow 00:11:23
Nie powiodło się wykonanie polecenia:
ALTER TABLE dok_Pozycja ADD CONSTRAINT
PK_dok_Pozycja PRIMARY KEY CLUSTERED
(
ob_Id
) ON [PRIMARY]
Błąd 0x80040E14: Could not allocate space for object 'dbo.SORT temporary run storage: 422212475224064' in database 'Baza' because the 'PRIMARY' filegroup is full. Create disk space by deleting unneeded files, dropping objects in the filegroup, adding additional files to the filegroup, or setting autogrowth on for existing files in the filegroup.
Could not allocate space for object 'dbo.SORT temporary run storage: 422212475224064' in database 'Baza' because the 'PRIMARY' filegroup is full. Create disk space by deleting unneeded files, dropping objects in the filegroup, adding additional files to the filegroup, or setting autogrowth on for existing files in the filegroup.Could not create constraint. See previous errors.Aktualizacja podmiotu nie powiodła się: 0x80040e14: Could not allocate space for object 'dbo.SORT temporary run storage: 422212475224064' in database 'Baza' because the 'PRIMARY' filegroup is full. Create disk space by deleting unneeded files, dropping objects in the filegroup, adding additional files to the filegroup, or setting autogrowth on for existing files in the filegroup.
Nie powiodło się przełączanie baz: z Baza_kopia na Baza z powodu błędu: Database 'Baza_kopia' does not exist. Make sure that the name is entered correctly.
Przywrócenie podmiotu nie udało się.
Co może być przyczyną? Jak sobie z tym poradzić?
Proszę o wypowiedzi czytelne dla laika :)
Z góry dziękuję za pomoc.
-
Skończyło się miejsce w bazie danych - jaką masz wersję serwera SQL ?
-
MSSQL 2014 Express
-
MSSQL 2014 Express
Czyli baza ma powyzej 5 GB. Limit jest 10, a przy konwersji jest chwilowe podwojenie.
-
Baza ma trochę ponad 7GB.
Jak z tym problemem sobie poradzić?
-
Usunąć z bazy zbędne dane lub kupić pełnego SQL'a.
-
Czyli jeśli do pewnej daty w bazie mam:
-1400 korekt,
-36163 faktur,
-311678 wydań magazynowych,
to po usunięciu znacznie odchudzę bazę??
Tylko pytanie jak, ponieważ w programie można usuwać tylko pojedynczo dokumenty :(
-
Usunięcie dokumentów to robota serwisowa. Nie usuniesz tego ot tak.
Masz w bazie zdjęcia albo maile?
Jedno zdjęcie może zajmować miejsce setek dokumentów.
-
Nie ma zdjęć ani maili
-
Tyle na pewno nie zajmują dokumenty, więc nie tędy droga, skoro nie wiecie co dodaliście do bazy danych to należy po prostu sprawdzić, pomocny skrypt zamieszczany na forum: http://www.forumsubiekta.pl/subiekt/niewykorzystywana-pelna-moc-procesora/msg19374/#msg19374 (http://www.forumsubiekta.pl/subiekt/niewykorzystywana-pelna-moc-procesora/msg19374/#msg19374).
-
Witam, wrzucam wynik z tego skryptu.
Będę wdzięczny za analizę :)
-
Nie ma specjalnie czego analizować, jeśli sobie zliczyć wartości to wychodzi, że baza nie powinna przekraczać 3 GB. Zamieść zrzuty ekranu potwierdzające podane prze Ciebie informacje - wersję serwera SQL, rozmiar bazy danych, dodatkowo lokalizację bazy danych i ilość wolnego miejsca na dysku.
-
Rozmiar bazy danych mogę a chwilę obecną przesłać, bo mam kopie na laptopie, którą próbuję ogarnąć, ale aktualnie do właściwego kompa nie mam dostępu.
Bazę przenosiłem z pliku archiwizacji, rozmiar ma taki sam jak na tamtym kompie.
-
Nie ma specjalnie czego analizować, jeśli sobie zliczyć wartości to wychodzi, że baza nie powinna przekraczać 3 GB.
A jak drugi raz policzyć to tak coś koło 4,5GB. W końcu indeksy i inne głupoty też się gdzieś muszą zmieścić. ;)
I to "coś koło 4,5GB" zgadza się mniej więcej z tym co pokazuje ManStudio.
Krótko mówiąc należałoby się przyzwyczajać do myśli że albo się polubicie z pełną wersją serwera SQL, albo pożegnacie ze starymi danymi i zrobicie "nowe otwarcie".
-
Nie ma specjalnie czego analizować, jeśli sobie zliczyć wartości to wychodzi, że baza nie powinna przekraczać 3 GB.
A jak drugi raz policzyć to tak coś koło 4,5GB. W końcu indeksy i inne głupoty też się gdzieś muszą zmieścić. ;)
I to "coś koło 4,5GB" zgadza się mniej więcej z tym co pokazuje ManStudio.
Mój błąd, za szybko policzyłem. No ale nawet 4,5GB to nie 7,2GB, reszta pliku (40%) jest po prostu niewykorzystywana, powinno wystarczyć skompaktowanie bazy danych z poziomu programu serwisowego lub najlepiej od razu Shrink z SSMS.
Krótko mówiąc należałoby się przyzwyczajać do myśli że albo się polubicie z pełną wersją serwera SQL, albo pożegnacie ze starymi danymi i zrobicie "nowe otwarcie".
Dokładnie tak.
-
Właśnie kompaktowanie z poziomu prog. serwisowego wywała komunikat "zakończono niepowodzeniem" za każdym razem.
lub najlepiej od razu Shrink z SSMS
Jak to zrobić, żeby czegoś nie popsuć??
-
Właśnie kompaktowanie z poziomu prog. serwisowego wywała komunikat "zakończono niepowodzeniem" za każdym razem.
lub najlepiej od razu Shrink z SSMS
Jak to zrobić, żeby czegoś nie popsuć??
No prawy myszy na bazie->Tasks->Shrink... Nic się nie popsuje.
-
Po wykonaniu polecenia "shrink" baza ma rozmiar 4.3GB, ale przy aktualizacji rozrasta się do ponad 10GB i nadal nie można jej zaktualizować.
-
Nie ma za bardzo czego usunąć z bazy danych, jedne co mi przychodzi do głowy to zrealizowane zamówienia - wystawiacie takie dokumenty/jak pracujecie ? Jeśli nie będzie czego usunąć to pozostają wcześniej proponowane rozwiązania - usunięcie dokumentów lub pełny SQL. Tymczasowo można się poratować aktualizacją na pełnym SQL'u w wersji testowej.
-
Właśnie myślałem nad tą opcją w wersji testowej, ale niestety jest to tymczasowe rozwiązanie.
A czy jest możliwość np. utworzenia nowej bazy i przerzucenie danych z tego i poprzedniego roku?
Ewentualnie jak to zrobić?
-
Nie odpowiedziałeś ma moje pytanie.
A czy jest możliwość np. utworzenia nowej bazy i przerzucenie danych z tego i poprzedniego roku?
Teoretycznie możliwe, w praktyce trudne i bardzo rzadko wykonywane, wszystko zależy od zakresu danych i oczekiwanego efektu - każdy dokument handlowy generuje skutek finansowy, a dokument magazynowy skutek magazynowy, dzieje się to zarówno przy dodawaniu jak i usuwaniu - ustalenie poprawnego stanu magazynowego oraz rozrachunków po przeniesieniu danych nie jest banalne. Zwykle też podchodzi się z drugiej strony i odcina dokumenty, ustala stan magazynowy i rozrachunki, pozostaje wtedy reszta danych, w tym konfiguracja programu.
Ewentualnie jak to zrobić?
Zgłosić się do dobrego serwisanta, ja nie realizowałem takiej operacji, nie mam narzędzi i nie mam teraz czasu na takie zlecenie, może ktoś z kolegów pomoże.
Pytanie też ile macie stanowisk, gdyż usługa taka może być porównywalna do zakupu pełnego serwera SQL ?
-
zrealizowane zamówienia - wystawiacie takie dokumenty/jak pracujecie
Zrealizowane zamówienia są kasowane na bieżąco.
ustalenie poprawnego stanu magazynowego oraz rozrachunków po przeniesieniu danych nie jest banalne
Stan magazynowy jest fikcyjny.
Wystawianę są zamówienia, realizacje, dokumenty WZ oraz faktury i korekty faktur.
Pytanie też ile macie stanowisk
Łącznie z serwerem trzy.
-
ustalenie poprawnego stanu magazynowego oraz rozrachunków po przeniesieniu danych nie jest banalne
Stan magazynowy jest fikcyjny.
To w jakim celu prowadzicie fikcyjny magazyn ?
Wystawianę są zamówienia, realizacje, dokumenty WZ oraz faktury i korekty faktur.
Rozrachunki prowadzicie ?
Pytanie też ile macie stanowisk
Łącznie z serwerem trzy.
To nie dużo, jeśli nikt nic nie zaproponuje to rozwiązanie od ręki kosztuje około 1,5k: https://www.insert.com.pl/programy_dla_firm/cennik/microsoft.html (https://www.insert.com.pl/programy_dla_firm/cennik/microsoft.html).
-
To w jakim celu prowadzicie fikcyjny magazyn ?
Bo bez magazynu nie wystawię żadnego dokumentu.
Jest to zakład piekarniczo-cukierniczy, więc magazyn jest tu trochę bez sensu, ponieważ towar schodzi z linii całą dobę :)
Rozrachunki prowadzicie ?
Nie
-
To w jakim celu prowadzicie fikcyjny magazyn ?
Bo bez magazynu nie wystawię żadnego dokumentu.
No co Ty opowiadasz... :o :o :o
Jest to zakład piekarniczo-cukierniczy, więc magazyn jest tu trochę bez sensu, ponieważ towar schodzi z linii całą dobę :)
To prawda, dlatego właśnie takie firmy powinny pracować na usługach bez magazynu zamiast na towarach... Poza tym jak coś to można wystawić dokumenty bez skutków magazynowych...
-
To w jakim celu prowadzicie fikcyjny magazyn ?
Bo bez magazynu nie wystawię żadnego dokumentu.
No co Ty opowiadasz... :o :o :o
Żona od zawsze tak twierdziła, więc nie zagłębiałem się w temat...
Czyli mogę usunąć cały stan magazynowy??
-
Czyli nigdy nie zapoznaliście się podstawami programu... :(
Są dwie możliwości pracy o których wspomniałem:
- praca z towarami - wystawianie dokumentów z wycofywanym/odłożonym skutkiem magazynowym (można skonfigurować w parametrach Subiekta) - potrzebny jest Niebieski Plus
- praca z usługami - należałoby zawsze wychodzić od WZ i wystawiać faktury zbiorcze - wystawienie faktury na usługę nie wygeneruje WZ, wystawienie FS zwykłej do WZ spowoduje usunięcie WZ
Oczywiście pozostaje jeszcze kwestia uporządkowania obecnego stanu w zależności od docelowego sposobu pracy oraz usunięcie najstarszych dokumentów, które w tym momencie (bez prowadzenia magazynu i rozrachunków) jest dużo prostsze.
-
Jeżeli mogę coś doradzić.
Ja rozpoczął bym od zera. To znaczy utworzył "zerową" bazę danych, przeimportował towary i kontrahentów (wewnętrznym programem do importu), oprogramowanie ustawił jako domyślne działanie na usługach.
Jako że nie możesz mieć 2 baz (podmiotów) podpiętych do programu, gdyż nie pozwala Ci na to konwersja to pozostaw w celach archiwalnych stare oprogramowanie (2 instalacje).
Dobrze byłoby rozpocząć od stycznia 2017, ale z tego co się mogę domyślać to za dużo roboty u Ciebie,
-
Jeżeli mogę coś doradzić.
Ja rozpoczął bym od zera. To znaczy utworzył "zerową" bazę danych, przeimportował towary i kontrahentów (wewnętrznym programem do importu), oprogramowanie ustawił jako domyślne działanie na usługach.
Ogólnie to najgorsze rozwiązanie, możliwości opisałem w FAQ.
Jako że nie możesz mieć 2 baz (podmiotów) podpiętych do programu, gdyż nie pozwala Ci na to konwersja to pozostaw w celach archiwalnych stare oprogramowanie (2 instalacje).
O czym teraz Ty piszesz ? :o Można równolegle pracować z wieloma podmiotami (biura rachunkowe pracują z setkami)... Jakie dwie instalacje ?
-
Można nie tworzyć nowej bazy, tylko usunąć wszystkie dokumenty z bazy, pozostawiając całą konfigurację, kartoteki kontrahentów, towarów, wzorce wydruków, użytkowników itd.
Potem przestawić na pracę bez skutku magazynowego i gotowe.
Dobrzy serwisant potrafi to zrobić, także zdalnie.
Edit: widzę że już dkozlowski wyjaśnił.
-
Nie można pracować z kilkoma bazami, które są w różnych wersjach.
Przecież koledze chodzi o problem aktualizacji bazy danych.
-
Są dwie możliwości pracy o których wspomniałem:
- praca z towarami - wystawianie dokumentów z wycofywanym/odłożonym skutkiem magazynowym (można skonfigurować w parametrach Subiekta) -
Właśnie takie rozwiązanie odpowiada, tylko jak to skonfigurować??
- potrzebny jest Niebieski Plus
?
Oczywiście pozostaje jeszcze kwestia uporządkowania obecnego stanu w zależności od docelowego sposobu pracy oraz usunięcie najstarszych dokumentów, które w tym momencie (bez prowadzenia magazynu i rozrachunków) jest dużo prostsze.
Właśnie chciałem w bazie zostawić tylko ten i poprzedni rok, ale nie wiem jak to masowo usunąć :(
-
Są dwie możliwości pracy o których wspomniałem:
- praca z towarami - wystawianie dokumentów z wycofywanym/odłożonym skutkiem magazynowym (można skonfigurować w parametrach Subiekta) -
Właśnie takie rozwiązanie odpowiada, tylko jak to skonfigurować??
Tak, jak napisałem - Administracja->Parametry->Parametry Subiekta->Stany magazynowe->Statusy dokumentów - zajrzyj
- potrzebny jest Niebieski Plus
?
To rozszerzenie programu od Insertu... W prawym górnym rogu programu masz ikonkę w kształcie sześciana - kliknij... Więcej informacji również tutaj: https://www.insert.com.pl/programy_dla_firm/sprzedaz/niebieski_plus_dla_insert_gt/opis.html (https://www.insert.com.pl/programy_dla_firm/sprzedaz/niebieski_plus_dla_insert_gt/opis.html).
dokumentów, które w tym momencie (bez prowadzenia magazynu i rozrachunków) jest dużo prostsze.
Właśnie chciałem w bazie zostawić tylko ten i poprzedni rok, ale nie wiem jak to masowo usunąć :(
Też już pisaliśmy - należy taką usługę/rozwiązanie u serwisanta.
-
Nie można pracować z kilkoma bazami, które są w różnych wersjach.
Przecież koledze chodzi o problem aktualizacji bazy danych.
To według Ciebie powinien przeznaczyć jeden komputer tylko do podglądania historii dokumentów z obecnego podmiotu, zamiast doprowadzić do możliwości kontynuacji pracy lub odchudzić bazę, aby można było przeprowadzić konwersję ? Czy jednak czegoś ciągle nie rozumiem ?
-
O czym teraz Ty piszesz ? :o Można równolegle pracować z wieloma podmiotami (biura rachunkowe pracują z setkami)... Jakie dwie instalacje ?
Piszę tylko, że nie może pracować z 2 bazami, czy wieloma bazami w różnych wersjach.
Wszystkie te rozwiązania proponowane wyżej mają na celu jakiegoś rodzaju uszczuplenie bazy danych - po to by można było ją upgradować.
Więc tak czy tak pełna baza pozostanie w starej wersji i tu patrz punkt 1 ..... trzeba mieć do niej dostęp. w jaki sposób... może tak jak piszesz na 2 komputerze?
a może na drugiej instalacji subiekta na tym samym komputerze.... to zależy od właściciela bazy.
-
a może na drugiej instalacji subiekta na tym samym komputerze.... to zależy od właściciela bazy.
Przecież NIE ma takiej możliwości w GT !
-
spróbuje pokombinować, może się uda.
(próbuje, ale mi błędami sypie po przeprowadzce do innego folderu.....)
-
To rozszerzenie programu od Insertu... W prawym górnym rogu programu masz ikonkę w kształcie sześciana - kliknij... Więcej informacji również tutaj: https://www.insert.com.pl/programy_dla_firm/sprzedaz/niebieski_plus_dla_insert_gt/opis.html.
Cena za rozszerzenie jest podobna do ceny pełnego sql-a... Pytanie które rozwiązanie jest lepsze...
Też już pisaliśmy - należy taką usługę/rozwiązanie u serwisanta.
Problem w tym, że u nas takowego konkretnego nie znajdę... Ten który wdrażał program wiedział mniej niż ja...
-
Zdalny dostęp też u was nie występuje?
Nie trzeba być na miejscu żeby wykonać taką operację, o czym zresztą już dziś pisałem.
Jak widać moje pisanie jak woda w piach...
-
To rozszerzenie programu od Insertu... W prawym górnym rogu programu masz ikonkę w kształcie sześciana - kliknij... Więcej informacji również tutaj: https://www.insert.com.pl/programy_dla_firm/sprzedaz/niebieski_plus_dla_insert_gt/opis.html.
Cena za rozszerzenie jest podobna do ceny pełnego sql-a... Pytanie które rozwiązanie jest lepsze...
Nie wiem jak liczysz, gdyż sam Plus będzie o połowę tańszy niż pełny SQL... Podałem też rozwiązanie, które w ogóle nie wymaga Plusa, ale wymaga określonego obiegu dokumentów... Zwracam też uwagę, że ciągły przyrost danych i prowadzenie magazynu będzie powodowało również problemy wydajnościowe i program będzie pracował coraz wolniej, więc zdecydowanie zrezygnowałbym z prowadzenia magazynu... Opisałem możliwości, musisz wybrać najlepsze rozwiązanie dla siebie.
Też już pisaliśmy - należy taką usługę/rozwiązanie u serwisanta.
Problem w tym, że u nas takowego konkretnego nie znajdę...
Staraj się czytać co piszemy, @candy napisał że tego typu usługi bez problemu można wykonać zdalnie.
Ten który wdrażał program wiedział mniej niż ja...
Nie myl pojęć - "sprzedaż" i "instalacja" to NIE jest "wdrożenie".