InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: Przemol w Wrzesień 11, 2017, 21:50:01

Tytuł: Błąd archiwizacji w komputerze z zainstalowanym klientem
Wiadomość wysłana przez: Przemol w Wrzesień 11, 2017, 21:50:01
Cześć.
Zainstalowałem subiekta w wersji klienckiej na nowym kompie. Wszystko udało się uruchomić, udostępnić drukarki oraz fiskalizację zdalną. Nie mogę natomiast dokonać archiwizacji na klienckim. Pojawia się błąd ( w załączniku). Na komputerze klienckim udostępniłem wszystkim folder tymczasowy który jest w parametrach archiwizacji oraz folder archiwum.
Gdzie popełniam błąd ?
Tytuł: Odp: Błąd archiwizacji w komputerze z zainstalowanym klientem
Wiadomość wysłana przez: pir w Wrzesień 11, 2017, 22:51:02
Folder roboczy ma być udostępniony na serwerze, a nie kliencie.
Tytuł: Odp: Błąd archiwizacji w komputerze z zainstalowanym klientem
Wiadomość wysłana przez: dkozlowski w Wrzesień 11, 2017, 22:58:58
Na prawdę polecam nie zgadywać tylko zajrzeć do pomocy do programu...
Tytuł: Odp: Błąd archiwizacji w komputerze z zainstalowanym klientem
Wiadomość wysłana przez: Przemol w Wrzesień 12, 2017, 16:49:57
Tylko ja udostępniłem na komputerze z bazą folder archiwizacji i tymczasowy. Jak wejdę w klienckim w komputery w sieci to widzę te foldery udostępnione.
Wczoraj jeszcze zarchiwizowałem na kompie z bazą dziś ten sam błąd na obu kompach.
Tytuł: Odp: Błąd archiwizacji w komputerze z zainstalowanym klientem
Wiadomość wysłana przez: dkozlowski w Wrzesień 12, 2017, 17:09:01
Czyli nie skorzystałeś z mojej porady, więc ciągle masz problem...

Tylko ja udostępniłem na komputerze z bazą folder archiwizacji i tymczasowy.

Czyli nie wiemy kompletnie nic - nie wiemy jakie są uprawnienia do folderu, nie wiemy jakie są uprawnienia do udziału sieciowego, nie wiemy na jakim użytkowniku działa serwer SQL.

Wczoraj jeszcze zarchiwizowałem na kompie z bazą dziś ten sam błąd na obu kompach.

Przeczytaj zamieszczony przez siebie błąd i się zastosuj - zajrzyj do logów serwera SQL, powinny rozjaśnić lub wyjaśnić przyczynę problemu.
Tytuł: Odp: Błąd archiwizacji w komputerze z zainstalowanym klientem
Wiadomość wysłana przez: Przemol w Wrzesień 12, 2017, 21:14:57
Widocznie w tym temacie udostępniania mam słabe obeznanie a i pomoc subiekta i wyskakujący błąd mi nie pomaga w rozwiązaniu i zrozumieniu problemu.
Zatem spróbuje jeszcze poprosić kogoś z was o pomoc.
Na kompie z serwerem (user-komputer) archiwizacja działa na wszystkich użytkownikach. Na klienckim nadal nie.
W logu widać:
2017-09-12 20:32:12  spid56  BackupDiskFile::CreateMedia: Backup device '\\User-komputer\temp\{9A165995-46B8-4BB5-BA7C-8FFE26B9DF75}\przemyslowa_201709122032.bak' failed to create. Operating system error 5(Odmowa dostępu.).

Na klienckim widzę foldery z user-komputer jak w screenie. W user-komputer widzę foldery z klienckiego.

Tytuł: Odp: Błąd archiwizacji w komputerze z zainstalowanym klientem
Wiadomość wysłana przez: dkozlowski w Wrzesień 12, 2017, 21:50:41
Komunikat przecież nie może być czytelniejszy, wyraźnie pisze, że serwer SQL nie ma dostępu do wskazanego folderu roboczego co podejrzewałem i opisałem w poprzedniej odpowiedzi, nie rozumiem dlaczego nie czytasz i nie korzystasz z porad:

Tylko ja udostępniłem na komputerze z bazą folder archiwizacji i tymczasowy.

Czyli nie wiemy kompletnie nic - nie wiemy jakie są uprawnienia do folderu
, nie wiemy jakie są uprawnienia do udziału sieciowego, nie wiemy na jakim użytkowniku działa serwer SQL.



Poza tym w logu masz poprawną ścieżkę "\\User-komputer\temp\", a na zrzutach ekranu nagle pokazujesz nie wiadomo skąd wziętą ścieżkę "C:\ProgramData\InsERT\Temp"... Skąd taki pomysł, przecież w pomocy do programu wyraźniej pisze, włączanie z przykładami, że ma to być udział sieciowy, cytat:

Cytuj
praca sieciowa (stanowisko klienckie, na którym zainstalowany jest składnik systemu InsERT GT, a nie jest zainstalowany motor baz danych).
Taka archiwizacja jest najłatwiejsza w wypadku ustawienia folderu roboczego na serwerze – czyli komputerze, na którym zainstalowano motor baz danych, na przykład: \\SERWER\temp



Nie pisz też, że pomoc do programu nie pomaga, kiedy kolejny raz, pomimo zwrócenia uwagi z niej nie skorzystałeś - dowód - nie wskazałeś ani jednego fragmentu, do którego nie potrafiłeś się zastosować, nie zastosowałeś się do fragmentu zacytowanego przeze mnie.
Tytuł: Odp: Błąd archiwizacji w komputerze z zainstalowanym klientem
Wiadomość wysłana przez: Przemol w Wrzesień 13, 2017, 14:01:33
Ścieżkę \\User-komputer\temp\ zgodnie z pomocą również wypróbowałem  a załączyłem screen z lokalną ścieżką bo szukałem po prostu różnych możliwości jak mi to nie działało.

Z tego co widzę udostępniłem temp dla wszystkich z opcją odczyt/zapis.
Pytanie czy temp jest zawsze pusty ponieważ u m nie na kompie z baza jest pusty katalog.

Czy jakbym miał pełną wersję subiektgt a nie kliencką na kompie to archiwizacja by działała lokalnie na tym kompie bo wydaje mi się, że wcześniej na starym komputerze tak miałem.
Tytuł: Odp: Błąd archiwizacji w komputerze z zainstalowanym klientem
Wiadomość wysłana przez: birds22 w Wrzesień 13, 2017, 14:06:20
Odpowiadaj na wszystkie pytania:

nie wiemy na jakim użytkowniku działa serwer SQL.

Chodzi oczywiście o konto ,które uruchamia usługę SQL Serwera.

Czy jakbym miał pełną wersję subiektgt a nie kliencką na kompie to archiwizacja by działała lokalnie na tym kompie bo wydaje mi się, że wcześniej na starym komputerze tak miałem.

Nie
Tytuł: Odp: Błąd archiwizacji w komputerze z zainstalowanym klientem
Wiadomość wysłana przez: Aldo w Wrzesień 13, 2017, 14:35:19
Czy jakbym miał pełną wersję subiektgt a nie kliencką na kompie to archiwizacja by działała lokalnie na tym kompie bo wydaje mi się, że wcześniej na starym komputerze tak miałem.
Tak miałeś, bo miałeś wszytko lokalnie. Jednym z wymaganych składników potrzebnych do archiwizacji jest SQL BC, który jest instalowany automatycznie razem z serwerem SQL. Wynika z tego, że na kliencie ten dodatek nie jest zainstalowany. Doinstaluj i sprawdź.
Tytuł: Odp: Błąd archiwizacji w komputerze z zainstalowanym klientem
Wiadomość wysłana przez: dkozlowski w Wrzesień 13, 2017, 17:31:59
Ścieżkę \\User-komputer\temp\ zgodnie z pomocą również wypróbowałem  a załączyłem screen z lokalną ścieżką bo szukałem po prostu różnych możliwości jak mi to nie działało.

To nie szukaj problemów tam, gdzie ich nie ma bo w ten sposób tworzysz tylko nowe problemy.

Z tego co widzę udostępniłem temp dla wszystkich z opcją odczyt/zapis.

Z tego co ja widzę to nie udostępniłeś poprawnie katalogu, gdyż ciągle też nie przeczytałeś tego co powtórzyłem cytatem z pogrubioną i powiększoną czcionką - zacznij czytać lub przestań pisać bo szkoda Twojego i naszego czasu.
Tytuł: Odp: Błąd archiwizacji w komputerze z zainstalowanym klientem
Wiadomość wysłana przez: Przemol w Wrzesień 13, 2017, 20:31:29
Najwyraźniej mam jakiś bałagan. Na kompie z serwerem na wszystkich 3 użytkownikach w parametrach archiwizacji mam C:\ProgramData\InsERT\Temp\ .Po zalogowaniu sie na jednego z adminów na tym kompie i udostępnieniu  E:\Subiekt Archiwum\TEMP który jest na innym dysku ( tam znalazłem ostatnie pliki tymczasowe) mimo pozostawienia w parametrach archiwizacji na kompie z bazą C:\ProgramData\InsERT\Temp\ a na kompie klienckim nowej ścieżżki \\USER-KOMPUTER\Subiekt Archiwum2\TEMP archiwizacja działa na obu komputerach. Teraz to kompletnie już nie wiem dlaczego tak...


Cytuj
Z tego co ja widzę to nie udostępniłeś poprawnie katalogu, gdyż ciągle też nie przeczytałeś tego co powtórzyłem cytatem z pogrubioną i powiększoną czcionką - zacznij czytać lub przestań pisać bo szkoda Twojego i naszego czasu.

Najwyraźniej moja zdolność rozumienia jest niewystarczająca nawet na  forum...  Niemniej jednak dziękuję wszystkim za pomoc.
Zacząłem i skończyłem na razie zielony.

Będę chyba potrzebował żeby ktoś to przejrzał bo dodatkowo w tym folderze gdzie jest temp jest plik backup w którym wg jakiegoś starego harmonogramu jest komunikat co 3 godziny dotyczący podmiotu którego nie mam widocznego nawet przy uruchamianiu

2017-09-13 15:00:00: Podmiot 'sklep2' nie został zarchiwizowany!
Błąd: 8004038f
(null)


Tytuł: Odp: Błąd archiwizacji w komputerze z zainstalowanym klientem
Wiadomość wysłana przez: dkozlowski w Wrzesień 13, 2017, 22:56:33
Może będzie najprościej wszystko wyczyścić - wyłączyć udostepnienie, usunąć katalogi do archiwum - i skonfigurować na nowo, jeśli nie wiadomo jak coś działa to będzie problem znaleźć przyczynę, gdy przestanie.