Autor Wątek: Cofnięcie paragonu  (Przeczytany 2805 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline kzfzary

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 38
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.25
Cofnięcie paragonu
« dnia: Czerwiec 28, 2019, 14:22:12 »
Witam

Klient zamówił u nas 2x bateria 1x ładowarka 1x wyrzynarka, a pracwonik wystawił 4x bateria , 1x ładowarka, 1x kątówka - jak to poprawić?

Offline yemet

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 1246
  • Reputacja +46/-1
  • Wersja programu: Navireo
Odp: Cofnięcie paragonu
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 28, 2019, 14:40:45 »
Jak paragon jest ufiskalniony to zwrot i nowy paragon.

Offline kzfzary

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 38
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.25
Odp: Cofnięcie paragonu
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 28, 2019, 14:49:01 »
mam status fiskalny - zarejestrowany jednokrotnie

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17040
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Cofnięcie paragonu
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 28, 2019, 17:00:21 »
Ja bym jednak rozważył - unieważnienie paragonu (klient nie otrzymał dokumentu), wystawienie nowego, wyjaśnienie do raportu dobowego.
Daniel, Białystok.

Offline micha

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 1028
  • Reputacja +9/-0
  • Wersja programu: Sub+Rew GT [najnowsze]
Odp: Cofnięcie paragonu
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 30, 2019, 10:14:35 »
Dokładnie do tego służy zwrot typu "oczywista pomyłka".

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17040
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Cofnięcie paragonu
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 30, 2019, 10:22:14 »
Dokładnie do tego służy zwrot typu "oczywista pomyłka".

Według mnie nie - zwrot powinien wystąpić wtedy, kiedy towar został wydany/przesłany klientowi - w tym przypadku (tak zrozumiałem) do tego nie doszło...
Daniel, Białystok.

Offline micha

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 1028
  • Reputacja +9/-0
  • Wersja programu: Sub+Rew GT [najnowsze]
Odp: Cofnięcie paragonu
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 30, 2019, 10:39:56 »
Dokładnie do tego służy zwrot typu "oczywista pomyłka".
Według mnie nie - zwrot powinien wystąpić wtedy, kiedy towar został wydany/przesłany klientowi - w tym przypadku (tak zrozumiałem) do tego nie doszło...
Twórcy programu przywidzieli to inaczej. Ustawienie rodzaju zwrotu na "oczywista pomyłka" powoduje umieszczenie odpowiedniego komunikatu na wydruku, łączenie z powołaniem się na odpowiedni paragraf. Taki dokument zatem tylko nazywa się "zwrot", ale co do swej istoty jest potwierdzeniem anulowania paragonu z powodu pomyłki. (Aczkolwiek uważam, że błędem jest, że w domyślnym wzorcu wydruku nie mienia się tytuł np. na "Anulowanie paragonu". Ha! Chyba nawet zaraz sobie to przerobię...)

To trochę tak jak "rachunek zakupu", który tylko się tak nazywa w programie, ale w rzeczywistości jest wykorzystywany np. jako nota księgowa, albo formularz umowy kupna-sprzedaży z osobą fizyczną itd.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17040
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Cofnięcie paragonu
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 30, 2019, 11:09:33 »
@micha, daruj sobie takie wywody, twórcy programu właśnie przewidzieli to inaczej niż Ci się wydaje - skoro nie doszło do transakcji to powinna zostać anulowana, zamiast tworzyć kolejne fikcyjne dokumenty, to że ktoś robi inaczej nie oznacza, że jest to poprawne, nie spotkałem się też z problemami z taką dokumentacją, dlatego napisałem, że "ja bym rozważył" inny obieg dokumentów.
Daniel, Białystok.

Offline micha

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 1028
  • Reputacja +9/-0
  • Wersja programu: Sub+Rew GT [najnowsze]
Odp: Cofnięcie paragonu
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 30, 2019, 13:08:26 »
@micha, daruj sobie takie wywody, twórcy programu właśnie przewidzieli to inaczej niż Ci się wydaje - skoro nie doszło do transakcji to powinna zostać anulowana, zamiast tworzyć kolejne fikcyjne dokumenty, to że ktoś robi inaczej nie oznacza, że jest to poprawne, nie spotkałem się też z problemami z taką dokumentacją, dlatego napisałem, że "ja bym rozważył" inny obieg dokumentów.
Cytat z pomocy:

Cytuj
Pod listą specyfikacji towarowej dostępny jest selektor rodzaju zwrotu z dostępnymi wartościami: brak, zwrot ze sprzedaży, reklamacja, oczywista pomyłka.
(...)
W przypadku ewidencjonowania tzw. oczywistych pomyłek przepisy rozporządzenia (paragraf 3 ust. 5 pkt 2) wprowadziły obowiązek zanotowania krótkiego opisu okoliczności i przyczyny popełnienia pomyłki. Opis taki należy wprowadzić w polu Uwagi na zakładce Opis dokumentu.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17040
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Cofnięcie paragonu
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 30, 2019, 17:21:41 »
Nie widzę związku z omawianym przypadkiem i moją odpowiedzią.
Daniel, Białystok.

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Cofnięcie paragonu
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 30, 2019, 17:21:41 »