InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: ms_funi w Styczeń 04, 2017, 08:52:36
-
Dzień dobry,
W mojej firmie od prawie 2 lat jest Subiekt gt. mamy tam wpisane nasze magazyny, wystawiamy FV, wprowadzamy FV zakupowe, wystawiamy paragony.
Jednak mamy tam bardzo duży bałagan, w pewnym momencie, ktoś czegoś nie dopilnował i wszystko się posypało, stany magazynowe sie nie zgadzają, mamy wpisane bardzo dużo towaru, którego juz nie ma, albo którego już nie używamy itd.
Przyszłam do pracy po dużej przerwie i dostałam za zadnie uporządkowanie Subiekta, magazynów, stanów magazynowych itd.
Nigdy nie miałam doczynienia z tym programem wiec bardzo posiłkowałam się Państwa forum, jednak nie jestem w stanie sama zrobić tam porządków.
Generalnie subiekt służy nam głównie jako program do wystawiania FV. Nasza księgowość pracuje na zupełnie innym systemie i nie dostaje od nas nic co jest z Subiekta.
Nawet spis z natury jest robiony poza Subiektem
Padł więc pomysł, żeby zacząć od początku. Tylko czy można?
Co z FV i zamówieniami, które były wystawione do tej pory? czy można to jakoś zarchiwizować i zacząć od początku?
A może jest na to jakies inne rozwiązanie. Może możemy stworzyć nowy podmiot?
Albo utworzyć nowe magazyny i zacząć na nich działać. A stare magazyny dezaktywować.
Będę wdzięczna za każda podpowiedź lub podanie informacji, kto mógł bym nam z tym fantem pomóc. Niestety ale nie wiem zupełnie jak się za to zabrać.
-
Padł więc pomysł, żeby zacząć od początku. Tylko czy można?
Można.
Co z FV i zamówieniami, które były wystawione do tej pory? czy można to jakoś zarchiwizować i zacząć od początku?
A może jest na to jakies inne rozwiązanie. Może możemy stworzyć nowy podmiot?
Opisałem w FAQ: http://www.forumsubiekta.pl/subiekt/faq-czyli-najczesciej-zadawane-pytania/msg75974/#msg75974 (http://www.forumsubiekta.pl/subiekt/faq-czyli-najczesciej-zadawane-pytania/msg75974/#msg75974)
Albo utworzyć nowe magazyny i zacząć na nich działać. A stare magazyny dezaktywować.
To nie jest dobre rozwiązanie - towary i rozrachunki są wspólne dla wszystkich magazynów, więc będą problemy z uporządkowaniem danych.
Będę wdzięczna za każda podpowiedź lub podanie informacji, kto mógł bym nam z tym fantem pomóc. Niestety ale nie wiem zupełnie jak się za to zabrać.
"Kto" nie jest ogólnie problemem, powinno być oczywistym, ale i tak piszę o tym w wielu wątkach, napiszę i tutaj - takie usługi powinni świadczyć dostawcy programów i świadczą dobrzy serwisanci... Polecam zacząć od przeszkolenia się/zapoznania z podstawami obsługi programu, bo nawet gdy zrobicie teraz porządek, to bez znajomości obsługi programu znowu zrobicie sobie bałagan i za rok będzie podobnie...
Problemem jest "kiedy", takie prace należy planować wyprzedzeniem 1-2 miesięcy w okresie przełomu roku, gdyż każdy kto coś potrafi będzie w tym okresie zajęty...
-
Dziękuję za podpowiedzi oraz informacje! :)
Postaram się w takim razie znaleźć dobrego serwisanta, który będzie miał czas aby do nas przyjechać, mam nadzieję, że kogoś takiego uda mi się znaleźć :)
-
Jest tak jak pisałem - jeśli wieczorem w restauracji stoliki świecą pustkami, to zwykle oznacza, że dobrze tam nie zjemy, więc wybieraj rozsądnie ;)