InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: zyje_sobie w Lipiec 17, 2017, 18:04:27
-
Witam, mam pytanie.
Z księgowym ustaliliśmy, że będziemy do każdej FV drukować paragon a następnie do niego wystawiać FV sprzedażową. Niby wszystko ok, ale pojawił się problem z odroczonymi płatnościami.
1. Mamy kilku kontrahentów z kredytem kupieckim 7-14 dni. Wystawiamy im paragony, później do tego FS, kredyt 14 dni... Problem jest taki, że taka faktura jest chyba domyślnie "rozliczona". Dziś klikając "rozlicz" mam informację, że dokument jest rozliczony (choć powinno widnieć zobowiązanie). W paragonie nie mam możliwości wystawienia kredytu kupieckiego. Czy mogę go gdzieś włączyć? Czy może tak jak to robię to nie zadziała? Jakieś sugestię zmiany procedury aby to działało? Dotychczas wszystkie płatności były z góry... teraz trochę tego zaczyna się pojawiać i chcę dać pracownikowi narzędzie.
2. Czy istnieje gdzieś jakiś zbiorczy raport opóźnionych / zbliżających się / do rozliczenia płatności?
-
1. Wystawiaj paragony imienne i z nich FSd lub fiskalizuj faktury.
2. W module rozrachunki masz wszystko co jest potrzebne.
-
A po co i paragon i faktura?
Księgowy chce sobie ułatwić księgowania, to Wam utrudnia.
-
Witam, mam pytanie.
Z księgowym ustaliliśmy, że będziemy do każdej FV drukować paragon a następnie do niego wystawiać FV sprzedażową. Niby wszystko ok, ale pojawił się problem z odroczonymi płatnościami.
1. Mamy kilku kontrahentów z kredytem kupieckim 7-14 dni. Wystawiamy im paragony, później do tego FS, kredyt 14 dni... Problem jest taki, że taka faktura jest chyba domyślnie "rozliczona". Dziś klikając "rozlicz" mam informację, że dokument jest rozliczony (choć powinno widnieć zobowiązanie). W paragonie nie mam możliwości wystawienia kredytu kupieckiego. Czy mogę go gdzieś włączyć? Czy może tak jak to robię to nie zadziała? Jakieś sugestię zmiany procedury aby to działało? Dotychczas wszystkie płatności były z góry... teraz trochę tego zaczyna się pojawiać i chcę dać pracownikowi narzędzie.
No tak to nie zadziała, wystawiajcie paragony imienne a najlepiej od razu faktury.
2. Czy istnieje gdzieś jakiś zbiorczy raport opóźnionych / zbliżających się / do rozliczenia płatności?
Mi wystarczają standardowe moduły rozrachunkowe, czego Ci w nich brakuje ?
ps.
Jakimś sposobem nie zauważyłem wcześniejszych odpowiedzi.
-
A po co i paragon i faktura?
Księgowy chce sobie ułatwić księgowania, to Wam utrudnia.
Ja bym nawet powiedział że księgowy chcąc sobie ułatwić, a nie znając programu, utrudnia i Wam i sobie.
-
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. :) Paragony imienne chyba załatwiają sprawę (sprawdzę za jakiś czas bo mało mamy odroczonych płatności).
Faktycznie księgowy sobie ułatwia, ale i my na tym zyskujemy, bo takie "faktury" rozliczane są raportem miesięcznym, więc mniej dokumentów trafia do "rozliczenia" i oszczędzamy kilkadziesiąt złotych miesięcznie. ;)
Co do "brakujących rozliczeń" to.. niestety nie działało mi to, bo nie mam odroczonych płatności ;) jak wprowadzę trochę danych / zaległych faktur to zobaczymy jak to działa i wtedy powrócę z pytaniami :)
Dzięki wszystkim za pomoc :)
-
Faktycznie księgowy sobie ułatwia, ale i my na tym zyskujemy, bo takie "faktury" rozliczane są raportem miesięcznym, więc mniej dokumentów trafia do "rozliczenia" i oszczędzamy kilkadziesiąt złotych miesięcznie. ;)
Tylko do końca roku, bo od nowego roku wszyscy podlegaja pod jpk, a w pliku jpk muszą być wykazane wszystkie wystawione faktury.
A żeby były wykazane muszą być zaksięgowane.
-
Pewnie od nowego roku to zmienimy. Teraz po krótkim teście pojawił się kłopot.
Wystawiamy paragon imienny > do niego FS
Wchodzimy w rozrachunki z kontrahentem, wszystko fajnie... tylko dokumenty wymienione to paragony... Niestety po ich otwarciu nie mam żadnej informacji, jaki numer faktury został wygenerowany z paragonu :/
W efekcie Klient zapłacił nam zbiorczo za kilka FV jednym przelewem podając numery FV i nie znalazłem sposobu jak to rozliczyć.
a) chciałem je rozliczyć z poziomu faktur, ale jak klikam rozlicz to mam informacje, że dokument nie ma odroczonych płatności :/
b) W rozrachunkach podane są numery paragonów do których jak wejdę nie mam informacji jaki numer faktury powstał z danego paragonu.
Klient zapłacił faktury losowo (np. nr 324, 329, 335) i nie umiem łatwo rozliczyć płatności. Szukalem listy kolumt w rozrachunkach ale nie ma dokument powiązany/faktura... (albo nie widze).
-
Ano nie ma. Dokument powiązany (tzn paragon) możesz zobaczyć w module Faktury sprzedaży. Trochę to naokoło, ale dasz radę.
A zdradzisz dlaczego wystawiacie to tak naokoło, zamiast od razu wystawić fakturę?
-
Ano nie ma. Dokument powiązany (tzn paragon) możesz zobaczyć w module Faktury sprzedaży. Trochę to naokoło, ale dasz radę.
A zdradzisz dlaczego wystawiacie to tak naokoło, zamiast od razu wystawić fakturę?
Nie mielismy platnosci odroczonych i w ramach uzgodnien z księgowym wyszlo ze robimy "paragon" a do niego FV. Pozniej rozliczamy raport miesięczny (a faktur nie).
Dla nas to była korzyść bo odpada nam koszt 80-100 zl mc... ale teraz jak pojawily się odroczone to mamy kłopot ze skontrolowaniem. Pewnie przez to zrezygnujemy z tego rozwiązania.
-
A te koszty dodatkowe to niby za co ?
-
A te koszty dodatkowe to niby za co ?
Księgowy bierze opłatę od ilości dekretowanych dokumentów. Księgowany raport miesięczny z df to jeden dokument. Księgowanie FS to już konkretna ilość i opłata.
Pewnie to księgowy, który nie chce zarabiać.
-
Jeśli dokumenty miałyby być klepane ręcznie to tak, tylko nie ma potrzeby klepać ręcznie i obciążać tymi kosztami klienta...
-
Najpóźniej od Nowego Roku będzie musiał wysyłać JPK_VAT, a tam fry detaliczne trzeba wykazywać...
-
Najpóźniej od Nowego Roku będzie musiał wysyłać JPK_VAT, a tam fry detaliczne trzeba wykazywać...
I dopiero zrobi się Wam kłopot, bo księgowy każdy wcześniej zaksięgowany raport z df będzie musiał korygować.
-
Od nowego roku przejdziemy pewnie na opcje bez drukowania paragonów tylko od razu FV. Ale teraz jak ktoś wspomniał mamy opłaty "progowe" za "dokumenty". Teraz była to pewna oszczędność 20-40 zł mc i nie generowała specjalnie trudności. Te pojawiły się aktualnie... Dla zachowania ciągłości do końca roku rozliczeniowego będziemy robić to tak jak obecnie: paragon imienny + FV do tego... i męczyć się z rozliczeniami (to pojedyncze faktury).
Nowy rok natomiast zrobimy już normalnie bez paragonów. I problemy się rozwiążą.
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi i podpowiedzi.