Autor Wątek: Nie można drukować PZ/FZ/KFZ - błąd crystal reports server has not yet been star  (Przeczytany 5006 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline szu

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: SubiektGT 1.48
Dzień dobry,

Mam problem po aktualizacji subiekta i bazy danych.
Mianowicie po aktualizacji 1.3705->1.4600->1.4803 nie mam możliwości drukowania, podglądu czy nawet eksportu dokumentów PZ, FZ oraz KFZ.
Przy każdym rodzaju pojawia się ten sam error 'server has not yet been started'
W załączniku podgląd.

Próbowałem wszelkich rozwiązań znalezionych na necie w tym archiwizacja/dearchiwizacja do nowego podmiotu, odbudowa indeksów etc. Po dearchiwizacji podmiotu na innym kompie z nową bazą (świeżutka instalka) niestety sytuacja jest identyczna.
Dodam, że w trybie tekstowym można eksportować dane, podgląd działa. Aczkolwiek w trybie graficznym już nie koniecznie.

Co mogę zrobić? proszę o sugestie.
Potrzebuję wydrukować dokumenty PZ ASAP...

« Ostatnia zmiana: Wrzesień 18, 2017, 12:24:36 wysłana przez szu »

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10690
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Błąd biblioteki Crystal Reports. Dopiero co był taki wątek z receptą.

Offline szu

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: SubiektGT 1.48
Błąd biblioteki Crystal Reports. Dopiero co był taki wątek z receptą.

Jeśli chodzi o temat "http://www.forumsubiekta.pl/subiekt/nie-moge-eksportowac-drukowac-wysylac-ani-podgladac-dokumento/ to nie do końca pokrywa się to z moim problemem.
Co nie zmienia faktu, że utworzyłem katalog Crystal w katalogu windowsa i dorzuciłem bibliotekę. Nic to nie zmieniło, w niczym nie pomogło.
Dodam, że używam win10.

U mnie druk i eksport działa poza dokumentami Zakupu (przyjecie zewnętrzne, faktura zakupu, faktura zakupu korekta)
Pozostałe drukują się bez problemu.

Wydaje mi się, że problem leży we wzorcu wydruku graficznego. Aczkolwiek eksport i import pod nową pozycją również niczego nie zmienia.
Tylko gdzie szukać problemu?

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10690
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Błąd biblioteki Crystal Reports. Dopiero co był taki wątek z receptą.

Jeśli chodzi o temat "http://www.forumsubiekta.pl/subiekt/nie-moge-eksportowac-drukowac-wysylac-ani-podgladac-dokumento/ to nie do końca pokrywa się to z moim problemem.
Co nie zmienia faktu, że utworzyłem katalog Crystal w katalogu windowsa i dorzuciłem bibliotekę. Nic to nie zmieniło, w niczym nie pomogło.
Dodam, że używam win10.

U mnie druk i eksport działa poza dokumentami Zakupu (przyjecie zewnętrzne, faktura zakupu, faktura zakupu korekta)
Pozostałe drukują się bez problemu.

Wydaje mi się, że problem leży we wzorcu wydruku graficznego. Aczkolwiek eksport i import pod nową pozycją również niczego nie zmienia.
Tylko gdzie szukać problemu?
Może być problem z czcionką na wydrukach. Spróbuj we wzorcu ustawić inną czcionkę niż domyślna.

Offline pir

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 303
  • Reputacja +14/-0
  • Wersja programu: zazwyczaj aktualna chyba że czekam na jakąś poprawkę
Jeżeli to wybiórczy problem, to zaryzykuje tezę, że coś jest nie tak z tymi konkretnymi wzorcami wydruku - FZ.
Deaktywuj wszystkie wzorce poza standardowymi. Jeżeli są jakieś zewnętrzne wzorce, to zrób kopię bazy danych i po usunięciu z niej tych wzorców zobacz, czy się poprawiło.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17263
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Wydaje mi się, że problem leży we wzorcu wydruku graficznego. Aczkolwiek eksport i import pod nową pozycją również niczego nie zmienia.

Zamiast zgadywać trzeba było założyć nowy podmiot demo i sprawdzić wydruki.
Daniel, Białystok.

Offline szu

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: SubiektGT 1.48
Wydaje mi się, że problem leży we wzorcu wydruku graficznego. Aczkolwiek eksport i import pod nową pozycją również niczego nie zmienia.

Zamiast zgadywać trzeba było założyć nowy podmiot demo i sprawdzić wydruki.

Sprawdziłem, na nowym podmiocie demo wszystko działa bez problemu. Także nie jest to problem w samym CR.

Jeżeli to wybiórczy problem, to zaryzykuje tezę, że coś jest nie tak z tymi konkretnymi wzorcami wydruku - FZ.
Deaktywuj wszystkie wzorce poza standardowymi. Jeżeli są jakieś zewnętrzne wzorce, to zrób kopię bazy danych i po usunięciu z niej tych wzorców zobacz, czy się poprawiło.

Trafna teza. Wychodzi na to,  ze jest coś namieszane z wzorcami wydruku.  Przy tych wydrukach wszystko jest ustawione na standard. Podmiana czcionki, ustawienie innego nagłówka nic nie daje - zawsze zwraca ten sam błąd.

W takim wypadku jak przywrócić absolutnie domyślnie wydruki? Lub jak przenieść tylko dokumenty oraz dane firmowe (bez grubszych ustawień subiekta)?
Ew jakie rozwiązanie proponujecie by przywrócić pełną funkcjonalność?

Offline pir

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 303
  • Reputacja +14/-0
  • Wersja programu: zazwyczaj aktualna chyba że czekam na jakąś poprawkę
Zrób archiwum. Powiel podmiot w programie serwisowym i testuj na kopii.
Wzorce wydruku->Operacje->Aktualizuj standardowe wzorce

Jak nie pomoże wywal wszystko, co nie jest standardowe.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17263
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
W takim wypadku jak przywrócić absolutnie domyślnie wydruki? Lub jak przenieść tylko dokumenty oraz dane firmowe (bez grubszych ustawień subiekta)?
Ew jakie rozwiązanie proponujecie by przywrócić pełną funkcjonalność?

Z przywróceniem standardowych wydruków może być problem, może być potrzebna ingerencja w bazę danych... Najprościej i najpewniej będzie wyeksportować wzorzec z podmiotu damo skoro tam działa i zaimportować do bazy produkcyjnej...
Daniel, Białystok.

Offline szu

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: SubiektGT 1.48
Zrób archiwum. Powiel podmiot w programie serwisowym i testuj na kopii.
Wzorce wydruku->Operacje->Aktualizuj standardowe wzorce

Jak nie pomoże wywal wszystko, co nie jest standardowe.

Nie znalazłem opcji aktualizacji standardowych wzorców wydruku w Administracja>Wzorce wydruków...
Usunięcie customowych wydruków również nic nie pomogło.

Z przywróceniem standardowych wydruków może być problem, może być potrzebna ingerencja w bazę danych... Najprościej i najpewniej będzie wyeksportować wzorzec z podmiotu damo skoro tam działa i zaimportować do bazy produkcyjnej...

Jednakże opcja eksportu wzorców PZ, FZ, KFZ z bazy testowej i importu do produkcyjnej zdziałała cuda  :o  ;)
Działa, wszystko działa :)

Panowie - bardzo Wam dziękuję za podpowiedzi i pomoc. Była nieoceniona!
Problem rozwiązany!


Offline candy

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4919
  • Reputacja +173/-11
Nie znalazłem opcji aktualizacji standardowych wzorców wydruku w Administracja>Wzorce wydruków...
Za dobrze nie szukałeś  ;), ale grunt że się udało, tym bardziej że ta odbudowa wzorców mogła by nie zadziałać
Nie pytaj co rząd może zrobić dla Ciebie. Spytaj czy mógłby tego nie robić.