Forum Użytkownikow Subiekt GT

InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: Cyjus w Listopad 27, 2019, 11:58:15

Tytuł: HomeBanking: jedno konto bankowe: różni kontrahenci
Wiadomość wysłana przez: Cyjus w Listopad 27, 2019, 11:58:15
Witam,

Przy rozliczaniu płatności korzystam z Homebankingu. Jest to bardzo wygodne, jednak borykam się z małym problemem.
Mam kilku takich kontrahentów, którzy albo mają jedno konto bankowe i dwie firmy dla których regulują przelewy, lub w ogóle chodzą na Pocztę i z tamtąd je wykonują. Poczta sama w sobie również jest dla mnie kontrahentem (przesyłki allegro) i korzysta z tego samego konta. Przez takie sytuacje, subiekt nie przypisuje mi z autoamu odpowiedniego kontrahenta w homebankingu, tylko muszę go ręcznie wyszukiwać, a wolałbym nie. Stąd ten wątek - ktoś poradził sobie z takim problemem, bez rozwiązań partnerskich (pozdrawiam Pana Daniela).

Pozdrawiam

Cyjus
Tytuł: Odp: HomeBanking: jedno konto bankowe: różni kontrahenci
Wiadomość wysłana przez: dkozlowski w Listopad 27, 2019, 14:13:45
Wiedząc jak działa program (w tym przypadku moduł Homebankingu, który identyfikuje kontrahenta tylko i wyłącznie na podstawie rachunku bankowego) odpowiedź jest oczywista - nikt sobie nie poradził, gdyż program nie posiada takiej funkcjonalności.

Przy takiej skali nikt nie robi z tego problemu, ale zdarza się, że niektóre firmy mają bardzo dużo transakcji kartami, gdzie jest potrzeba określenia kontrahenta końcowego i na taką okoliczność realizowałem rozwiązania, które mapują kontrahenta na podstawie tytułu płatności.

Wspomnę również o płatnościach masowych, które pozwalają identyfikować kontrahentów na podstawie rachunku na który jest dokonywana wpłata, a nie z którego jest wykonywana, ale to wymaga co najmniej dodatkowego parsera.

I co jest złego w rozwiązaniach dodatkowych skoro pozwalają oszczędzać czas i pieniądze ? ;)
Tytuł: Odp: HomeBanking: jedno konto bankowe: różni kontrahenci
Wiadomość wysłana przez: Cyjus w Listopad 27, 2019, 14:47:44
Nic Panie Danielu ;)

Jednak czasem niekoniecznie trzeba od razu płacić, jak jest opcja darmowa. Dodatkowo zawsze się czegoś nowego można nauczyć ;)

OK. Tak więc wiem wszystko w tym temacie.

Na chwilę obecną jeszcze nie mam potrzeby korzystać z dodatkowego rozwiązania, bo jak Pan słusznie zauważył - problem nie jest poważny.

Jednak w tym miejscu zapytam o Pańskie autorskie rozwiązanie: jak ono sobie teraz radzi, przy tych split paymentach? Nie gubi się?
Tytuł: Odp: HomeBanking: jedno konto bankowe: różni kontrahenci
Wiadomość wysłana przez: dkozlowski w Listopad 27, 2019, 15:06:21
Nic Panie Danielu ;)

Jednak czasem niekoniecznie trzeba od razu płacić, jak jest opcja darmowa. Dodatkowo zawsze się czegoś nowego można nauczyć ;)

Ale skąd założenie, że za wszystkie rozwiązania dodatkowe trzeba płacić ? Oferuję przecież kilka rozwiązań za darmo, są opublikowane na naszej stronie, co jakiś czas staram się dodawać nowe, wiele innych udostępniam na zasadach "dobrej współpracy", ale z czegoś też muszę żyć, więc naturalnie większość jest odpłatna...

Zawsze też proponuję w pierwszej kolejności rozwiązania dostępna w standardzie zanim zaproponuję rozwiązanie płatne.

Jednak w tym miejscu zapytam o Pańskie autorskie rozwiązanie: jak ono sobie teraz radzi, przy tych split paymentach? Nie gubi się?

Ale to nie ma żadnego związku - identyfikacja kontrahenta i rodzaju operacji bankowej to dwa różne tematy. Nie rozumiem też co może się gubić, nie znam problemów w tym obszarze, Insert większość sowich parserów już dostosowała, nasze aktualizujemy po zgłoszeniach od klientów i otrzymaniu przykładowych danych.