Mowa o cenach sprzedaży czy cenach zakupu?
Co do zakupów wprowadzając różne towary o różnych cenach pod jedną kartotekę zrobisz sobie bałagan w sprzedaży i magazynie: zysk będzie ci się rozjeżdżał, nie sposób dojść czego ile ma się na stanie i milion innych problemów. Wprowadzając zakup na stan musisz wprowadzić cenę zakupu - ceny zakupu nie można ustalać w momencie sprzedaży ale można wskazać, z której istniejącej dostawy ma być wykonany rozchód.
Od strony sprzedaży: zawsze musi być wbita jakaś cena sprzedaży na kartotece produktu. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby tam wstawić np. zero.
Nie znam charakteru i skali twojej działalności ale podejrzewam, że czas, który oszczędzisz na wprowadzaniu wszystkiego na jedną kartotekę stracisz na każdorazowym wklepywaniu ceny z ręki. Do tego dochodzi ryzyko pomyłki przy wbijaniu ceny sprzedaży, którego nie ma przy ustalonych z góry cenach sprzedaży na kartotekach.