Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Przeczytałem już wszystkie możliwe tematy i nie wiem jak sobie poradzić robiąc JPK VAT
1) Rozliczam się metodą kasową i niektóre z faktur sprzedaży są płacone przez kontrahentów po kilku miesiącach i dopiero wtedy występuje obowiązek zapłaty VAT. W rejestrze VAT wyświetla się to prawidłowo jednak w pliku JPK wstawia się data wystawienia faktury której być nie powinno bo nie jest opłacona i nie ma obowiązku VATU. Jak to skonfigurować?
2) W większości wystawiam faktury VAT jednak do małych zleceń przy płatnościach kartą wystawiam paragon niefiskalny tylko przez subiekt co w pliku JPK przy nabywcy pokazuje się brak czy można zrobić to jakoś zbiorczo i robić JPK bez paragonów i dopisać ręcznie ich kwotę całkowitą np PARAGONY i kwota?
3) Tworząc plik JPK VAT tworzy się tylko sama sprzedaż a wprowadzam do subiekta również faktury zakupowe, czy muszę je wpisywać ręcznie do JPK czy jest jakiś sposób by subiekt je generował??
Będę wdzięczny za każdą odpowiedz/podpowiedz która pomoże mi przy wysyłce pliku JPK z programu subiekt. Nie posiadam Rachmistrza ani innych programów Inserta, ostatecznie będę wpisywać ręcznie w tabelce exela ale jaki był wtedy sens kupowania abonamentu do wysyłki JPK VAT??
Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.