Autor Wątek: Wystąpił błąd podczas resjestracji fiskalnej dokumentu - jak to zlikwidować?  (Przeczytany 12182 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline puma123

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 87
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.44
Pewne kłopoty z połączeniem już miałem, ale ostatecznie się udało. niestety radość nie trwała zbyt długo.

Po kilku dniach chorobowego powrót do sklepu i co, kupa. Otóż kasiarz widzi drukarkę (Elzab Zeta), łączy się z nia, ale z SGT jest już gorzej.

Problem z drukowaniem jest wtedy, jak tylko wystawię jakikolwiek paragon, czy to z ręki, stacjonarnie czy dla sklepu www z zamówienia. Wywala mi komunikat w traju: wystąpił błąd podczas rejestracji fiskalnej dokumentu.

W tym momencie włażę do Kasiarza i połączenia nie ma. Ale zamykam SGT, znowu do Kasiarza i już połączenie jest OK.

Kasiarz drukuje raporty niefiskalne na Zecie, bez kłopotu.

Technik sprzedawcy walczył dzisiaj ze mną i drukarka kilka godzin, po czym wszystkie możliwe sposoby się wyczerpały.

SGT wersja 1.44.SP2, stery od drukarki i Insertowe najnowsze, Net framework 4.5


Pomoże ktoś?
« Ostatnia zmiana: Październik 14, 2016, 21:48:10 wysłana przez puma123 »

Offline puma123

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 87
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.44
Odp: Wystąpił błąd podczas resjestracji fiskalnej dokumentu - jak to zlikwidować?
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 20, 2016, 08:41:55 »
Dzisiaj jest trochę więcej czasu, to napisze w czym u mnie był problem.

Nakładały się porty na siebie - tak mogę to określić. Windows 7, oryginał, ale to chyba nie ma nic do rzeczy.
Szukaliśmy tego rozwiązania pół soboty zeszłej, udało się. Wszystkie stery na nowo, aktualizacje, zmiana kabla i nic.

Na początku był zmieniany port, ale na 2, 7. Obie zmiany nic nie dawały. Porty 3-6 były zajęte, więc ich nie brałem pod uwagę. Ale gość, który to robił zdalnie po kilku testach, aktualizacji systemu itp wywnioskował, że porty się nakładają, Subiekt ich nie zwalnia. Zmienił port na dalszy, dokładnie nr 9 i wtedy ruszyło.

Dziwne, ale w 100% prawdziwe. Od tej pory wszystko jest sprawnie fiskalizowane, drukowane, etc
Dodam, ze mówił jeszcze o jakiejś poprawce systemowej do 7(nie pamiętam jej nr), ale ja akurat jej nie miałem. Jednak jest taka poprawka, która blokuje drukowanie dokumentów, w tym również w SGT. Jeśli byście mieli w przyszłości podobny problem z fiskalizacją dokumentów to proponuje te dwie rzeczy również sprawdzać.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17055
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Wystąpił błąd podczas resjestracji fiskalnej dokumentu - jak to zlikwidować?
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 20, 2016, 10:53:45 »
Niestety muszę to znowu napisać, aby ktoś tego nie powtarzał dalej... Wszystko to kompletne bzdury, jak widać osoba do której się zgłosiłeś nie zna w ogóle podstaw, nie wiedziała co robi, zgadywała i opowiadał Ci bajki, które teraz powtarzasz innym...

Porty COM - instalacja wirtualnego portu COM w systemie operacyjnym NIE ma nic wspólnego z Subiektem GT tylko sterownikami i sposobami urządzeń w systemie operacyjnym, Subiekt niczego nie przydziela i nie zwalnia. Wystarczy tylko poprawnie skonfigurować sterownik w zależności od aktualnej konfiguracji urządzenia w systemie operacyjnym, a ta oczywiście zmienia się po zmianie portu USB.

Wydruki dokumentów i poprawka do systemu operacyjnego - w ostatnim czasie była dwa problemy spowodowane poprawkami do systemu operacyjnego, które wpływały na wydruki graficzne, jedna uniemożliwiała eksport do formatu PDF, druga wydruki wielostronicowe. Jednak wydruki graficzne NIE mają kompletnie nic wspólnego z wydrukami fiskalnymi (fiskalizacją) i NIE mają żądnego związku z Twoim problemem oraz innymi związanymi z fiskalizacją.

Fajnie, że próbowałeś podzielić się rozwiązaniem, ale w przyszłości lepiej wybieraj "wsparcie", z którego korzystasz.
Daniel, Białystok.

Offline puma123

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 87
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.44
Odp: Wystąpił błąd podczas resjestracji fiskalnej dokumentu - jak to zlikwidować?
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 24, 2016, 07:36:02 »
Niestety muszę to znowu napisać, aby ktoś tego nie powtarzał dalej... Wszystko to kompletne bzdury, jak widać osoba do której się zgłosiłeś nie zna w ogóle podstaw, nie wiedziała co robi, zgadywała i opowiadał Ci bajki, które teraz powtarzasz innym...

Porty COM - instalacja wirtualnego portu COM w systemie operacyjnym NIE ma nic wspólnego z Subiektem GT tylko sterownikami i sposobami urządzeń w systemie operacyjnym, Subiekt niczego nie przydziela i nie zwalnia. Wystarczy tylko poprawnie skonfigurować sterownik w zależności od aktualnej konfiguracji urządzenia w systemie operacyjnym, a ta oczywiście zmienia się po zmianie portu USB.

Wydruki dokumentów i poprawka do systemu operacyjnego - w ostatnim czasie była dwa problemy spowodowane poprawkami do systemu operacyjnego, które wpływały na wydruki graficzne, jedna uniemożliwiała eksport do formatu PDF, druga wydruki wielostronicowe. Jednak wydruki graficzne NIE mają kompletnie nic wspólnego z wydrukami fiskalnymi (fiskalizacją) i NIE mają żądnego związku z Twoim problemem oraz innymi związanymi z fiskalizacją.

Fajnie, że próbowałeś podzielić się rozwiązaniem, ale w przyszłości lepiej wybieraj "wsparcie", z którego korzystasz.

Zupełnie nie masz racji, sam widziałem co było powodem i nadal to podtrzymuję.

Subiekt blokował port COM - komunikat windowsa o tym mówił wprost. Wyłączenie SGT powodowało zwolnienie portu - PEWNE, sprawdzone.
Możesz mieć inne zdanie, ale w tym wypadku zupełnie nie masz racji.

Zmiana COMa na 9 w moim wypadku (wyższy niż kilka zajętych, używanych dała możliwość zakończenia tych problemów.)

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17055
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Wystąpił błąd podczas resjestracji fiskalnej dokumentu - jak to zlikwidować?
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 24, 2016, 09:31:28 »
Kolejny raz powtarzasz totalne bzdury, bez zadania sobie odrobiny trudu, aby trochę logicznie pomyśleć nad tym co napisałem i ewentualnie to zweryfikować... Odpowiedz na podstawowe i oczywiste pytanie, które się nasuwa - po co niby Subiekt miałby się komunikować bezpośrednio z portem COM (pomijam obsługę czytników RS'owych, o których nic nie wspominałeś oraz Menedżera Wydruków Fiskalnych, który jest oddzielną aplikacją jak na razie nie kończy działania razem z Subiektem) ?
Daniel, Białystok.

Offline puma123

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 87
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.44
Odp: Wystąpił błąd podczas resjestracji fiskalnej dokumentu - jak to zlikwidować?
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 24, 2016, 10:41:42 »
Kolejny raz powtarzasz totalne bzdury, bez zadania sobie odrobiny trudu, aby trochę logicznie pomyśleć nad tym co napisałem i ewentualnie to zweryfikować... Odpowiedz na podstawowe i oczywiste pytanie, które się nasuwa - po co niby Subiekt miałby się komunikować bezpośrednio z portem COM (pomijam obsługę czytników RS'owych, o których nic nie wspominałeś oraz Menedżera Wydruków Fiskalnych, który jest oddzielną aplikacją jak na razie nie kończy działania razem z Subiektem) ?

Proste, wniosek taki jest, ponieważ po wystąpieniu opisanego błędu, dot fiskalizacji każda próba zmiany portu COM kończyła się wywaleniem komunikatu o tym, że port jest zajęty przez aplikację. Po wyłączeniu SGT, port COM mógł być zmieniony - chyba jasna wskazówka

Offline puma123

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 87
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.44
Odp: Wystąpił błąd podczas resjestracji fiskalnej dokumentu - jak to zlikwidować?
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 24, 2016, 10:44:58 »
Porty COM - instalacja wirtualnego portu COM w systemie operacyjnym NIE ma nic wspólnego z Subiektem GT

Ja nigdy nie instalowałem żadnego portu COM :-) :-) :-)

Offline birds22

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 9209
  • Reputacja +1304/-21
  • Wersja programu: Najnowsza
Odp: Wystąpił błąd podczas resjestracji fiskalnej dokumentu - jak to zlikwidować?
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 24, 2016, 10:58:06 »
Porty COM - instalacja wirtualnego portu COM w systemie operacyjnym NIE ma nic wspólnego z Subiektem GT

Ja nigdy nie instalowałem żadnego portu COM :-) :-) :-)

A drukarkę masz fizycznie podłączoną przez COM czy USB?  ;)
Sławek, Zduńska Wola

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17055
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Wystąpił błąd podczas resjestracji fiskalnej dokumentu - jak to zlikwidować?
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 24, 2016, 11:22:08 »
Kolejny raz powtarzasz totalne bzdury, bez zadania sobie odrobiny trudu, aby trochę logicznie pomyśleć nad tym co napisałem i ewentualnie to zweryfikować... Odpowiedz na podstawowe i oczywiste pytanie, które się nasuwa - po co niby Subiekt miałby się komunikować bezpośrednio z portem COM (pomijam obsługę czytników RS'owych, o których nic nie wspominałeś oraz Menedżera Wydruków Fiskalnych, który jest oddzielną aplikacją jak na razie nie kończy działania razem z Subiektem) ?

Proste, wniosek taki jest, ponieważ po wystąpieniu opisanego błędu, dot fiskalizacji każda próba zmiany portu COM kończyła się wywaleniem komunikatu o tym, że port jest zajęty przez aplikację. Po wyłączeniu SGT, port COM mógł być zmieniony - chyba jasna wskazówka

Nie, to kolejne bezsensowne wnioski i bzdury...  Nie raczyłeś też odpowiedzieć na moje pytanie...

Porty COM - instalacja wirtualnego portu COM w systemie operacyjnym NIE ma nic wspólnego z Subiektem GT

Ja nigdy nie instalowałem żadnego portu COM :-) :-) :-)

"Niewiedza jest błogosławieństwem", ale niestety nie w takim przypadku jak obsługa programu... Drugie proste pytanie, które nie wymaga technicznej wiedzy tylko chwili zastanowienia się - skoro nie instalowałeś żadnego portu COM to w jaki "cudowny" sposób znalazł się w systemie operacyjnym port COM9, który został podany w konfiguracji ? Może to sprawka wrocławskich kransali ? ;)

Każde urządzenie fiskalne podłączane przez USB instaluje się jako "wirtualny port COM", który podajemy w konfiguracji sterownika... "Fizyczne porty COM" są zlokalizowane na płycie głównej...
Daniel, Białystok.

Offline puma123

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 87
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.44
Odp: Wystąpił błąd podczas resjestracji fiskalnej dokumentu - jak to zlikwidować?
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 24, 2016, 11:22:44 »
Porty COM - instalacja wirtualnego portu COM w systemie operacyjnym NIE ma nic wspólnego z Subiektem GT

Ja nigdy nie instalowałem żadnego portu COM :-) :-) :-)

A drukarkę masz fizycznie podłączoną przez COM czy USB?  ;)
Pytasz o RS albo USB, rozumiem...to odpowiem usb

Offline candy

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4875
  • Reputacja +172/-11
Odp: Wystąpił błąd podczas resjestracji fiskalnej dokumentu - jak to zlikwidować?
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 24, 2016, 11:27:01 »
Drukarkę masz na USB, ale wirtualnego COMa nie masz w systemie, dobrze rozumiem?
Nie pytaj co rząd może zrobić dla Ciebie. Spytaj czy mógłby tego nie robić.

Offline infoserwis_jp

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 181
  • Reputacja +11/-0
  • Wersja programu: SubGT, RachGT, RewGT, GratGT, GesGT
Odp: Wystąpił błąd podczas resjestracji fiskalnej dokumentu - jak to zlikwidować?
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 24, 2016, 15:30:49 »
raczej to nie kwestia portu com bo połaczenie jest przez kasiarza
tak się będzie działo jak godzina pomiędzy DF i PC jest na granicy 15min, na granicy tej 1 min , komunikatu o różnicy czasu wtedy nie ma
w kasiarzu ok a przy rejestracji paragonu nici
Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Październik 24, 2016, 15:38:01 wysłana przez infoserwis_jp »
kasami fiskalnymi zajmuję się od 17 lat , więc pytaj :)

Offline candy

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4875
  • Reputacja +172/-11
Wystąpił błąd podczas resjestracji fiskalnej dokumentu - jak to zlikwidować?
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 24, 2016, 15:36:54 »
O ile nie wyłączymy sprawdzania tego w parametrach DF w Kasiarzu.
Nie pytaj co rząd może zrobić dla Ciebie. Spytaj czy mógłby tego nie robić.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17055
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Wystąpił błąd podczas resjestracji fiskalnej dokumentu - jak to zlikwidować?
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 24, 2016, 15:53:16 »
raczej to nie kwestia portu com bo połaczenie jest przez kasiarza
tak się będzie działo jak godzina pomiędzy DF i PC jest na granicy 15min, na granicy tej 1 min , komunikatu o różnicy czasu wtedy nie ma
w kasiarzu ok a przy rejestracji paragonu nici

Przeczytaj cały wątek i drugi utworzony przez @puma123... Fiskalizacja już działa i przyczyną nie była różnica w czasie, która to jest sygnalizowana jasnym i czytelnym komunikatem w szczegółach błędu (którego swoją drogą w ogóle nie poznaliśmy)... Nie wiadomo tylko co było przyczyną problemów, na pewno nie te bajki opowiedziane dla @puma123 i przez niego powtarzane.
Daniel, Białystok.

Offline infoserwis_jp

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 181
  • Reputacja +11/-0
  • Wersja programu: SubGT, RachGT, RewGT, GratGT, GesGT
Odp: Wystąpił błąd podczas resjestracji fiskalnej dokumentu - jak to zlikwidować?
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 24, 2016, 16:04:41 »
ok, jak problem jest rozwiązany to ok
czytam tak po łepkach te wątki bo nie mam czasu, pierwszy, potem losowe a potem końcowe :D
kasami fiskalnymi zajmuję się od 17 lat , więc pytaj :)

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Wystąpił błąd podczas resjestracji fiskalnej dokumentu - jak to zlikwidować?
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 24, 2016, 16:04:41 »