InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: Joart w Listopad 14, 2016, 22:50:52
-
Zgodnie z polityką rachunkowości towary i materiały ewidencjonujemy w cenach nabycia. Czasami się zdarza, że przy wystawianiu PZ nie znam kosztów transportu. Zazwyczaj wiem to na koniec miesiąca, ale wtedy mam już wystawione RW czy Faktury sprzedaży.
Jak poprawić wartość PZ (mam niebieski klucz), by nie trzeba było wycofywać skutków magazynowych w dokumentach RW i fakturach sprzedaży, poprawiać PZ i znowu wywoływać skutki magazynowe. Czy program sam, automatycznie, nie skoryguje kosztu?
Nie do wszystkich PZ mam te koszty transportu- więc rozliczanie kosztów zakupu poprzez RMK nie bardzo wchodzi w grę. Statystycznie byłyby rozdzielone na cały asortyment, nawet gdy się ich nie tyczą.
-
PZ można "skorygować" wystawiając fakturę zbiorczą, innej możliwości (poza zmianą skutków magazynowych i poprawy dokumentów) w GT nie ma.
-
A jak wystawić ta fakturę zbiorczą? nie bardzo wiem jak mam to wytłumaczyć magazynierowi :(
-
A jak wystawić ta fakturę zbiorczą? nie bardzo wiem jak mam to wytłumaczyć magazynierowi :(
Prawy myszy na PZ->Wypisz fakturę zbiorczą.
-
I automatycznie skoryguje mi się wartość WZ i RW?
-
I automatycznie skoryguje mi się wartość WZ i RW?
To zależy co chcesz uzyskać - dokumenty same się nie zmienią, ale w zestawieniach będą widoczne wartości uwzględniające korekty (analogicznie do korekty faktury zakupu).
-
Na koniec miesiąca generuję zestawienie WZ i na tej podstawie księguję na 7.
Natomiast RW księguje osobno, ponieważ różne są kierunki (na produkcję, na potrzeby własne, na próbki). Nie chcę się bawić w wycofywanie skutków magazynowych bo tego będzie za dużo.
-
Polityka rachunkowości zależy tylko od Was. Można nią sobie życie utrudnić lub ułatwić. Wy sobie utrudniliście.
Może jakiś cel Wam przyświecał, ale zawsze warto się zastanowić czy to sprawdzi w praktyce.
Jak widać u Was się raczej nie sprawdza.
-
Koszty transportu sa kosztami istotnymi. Wobec tego niejako jesteśmy zmuszeni stosować ceny nabycia. To wynika wprost z ustawy o rachunkowości.
-
Zrobiłam symulację. Wystawiłam fakturę zbiorczą. Później wystawiłam dokument Korekta kosztów i mi się ładnie wszystko przeliczyło. :)
Mam jednak pytanie dotyczące tej faktury zbiorczej. Muszę wpisać dane naszego kontrahenta, który wystawił właściwa fakturę? Pytam, bo przecież faktura zbiorcza nie będzie taka sama jak właściwa faktura. Będą tam doliczone koszty transportu, którymi przecież on nas nie obarczał. Czy można sobie ustawić jakiegoś fikcyjnego kontrahenta- typu. KOREKTA KOSZTÓW ZAKUPU
-
Koszty transportu sa kosztami istotnymi. Wobec tego niejako jesteśmy zmuszeni stosować ceny nabycia. To wynika wprost z ustawy o rachunkowości.
Jakbyś mogła wskazać jaki to konkretnie paragraf Was do tego zmusza, to byłbym wdzięczny.
I drugie - co to znaczy koszt istotny? Bo samo pojęcie, poza suchym określeniem nic nie daje.
-
Koszty transportu sa kosztami istotnymi. Wobec tego niejako jesteśmy zmuszeni stosować ceny nabycia. To wynika wprost z ustawy o rachunkowości.
Jakbyś mogła wskazać jaki to konkretnie paragraf Was do tego zmusza, to byłbym wdzięczny.
I drugie - co to znaczy koszt istotny? Bo samo pojęcie, poza suchym określeniem nic nie daje.
art. 34 uor. Przeczytaj. Koszty transportu to u nas ok 12 do 15% wartosci zakupu.
-
Zrobiłam symulację. Wystawiłam fakturę zbiorczą. Później wystawiłam dokument Korekta kosztów i mi się ładnie wszystko przeliczyło. :)
Brawo Ty ;)
Mam jednak pytanie dotyczące tej faktury zbiorczej. Muszę wpisać dane naszego kontrahenta, który wystawił właściwa fakturę? Pytam, bo przecież faktura zbiorcza nie będzie taka sama jak właściwa faktura. Będą tam doliczone koszty transportu, którymi przecież on nas nie obarczał.
Nie napisałaś w czym Ci to przeszkadza.
Czy można sobie ustawić jakiegoś fikcyjnego kontrahenta- typu. KOREKTA KOSZTÓW ZAKUPU
Według mnie to kiepski pomysł, każdy dokument handlowy generuje skutek finansowy, więc będzie bałagan w rozrachunkach.
-
Problem z fakturą zbiorczą jest taki,że ona jest niezgodna z rzeczywistością. Moja Pz jest tak naprawdę składową dwóch lub więcej faktur. To Pz wywołuje skutek magazynowy a nie faktury. Ja je ujmuję osobno, bo chcę mieć porządek w rozrachunkach. Faktura zbiorcza dubluje mi faktury.. Na dodatek widnieje w zestawieniu wszystkich faktur. Myślę na przyszłość o plikach JPK. Faktura zbiorcza też wejdzie do tego pliku, a to tak naprawdę korekta Pz.
-
Podajesz nowe fakty, o których wcześniej nie wspominałaś, nie rozumiem dlaczego do danego dokumentu/dokumentów PZ nie jest wystawiana faktura... Nie mniej ogólnie przedstawiłem możliwości jakie masz w GT (w Navireo jest ich więcej, istnieje coś takiego jak "Korekta kosztów dostawy"), więc musisz zdecydować/wybrać z czego chcesz skorzystać, znam klientów którzy doliczają dodatkowe koszty zakupu towaru na fakturze i nie mają z tym problemów.
-
Nie jest wystawiana faktura bo jak wystawić fakturę, gdy pz jest zlepkiem kilku faktur wystawionych przez kilku kontrahentów. Dlatego osobno wystawiamy Pz ze skutkiem magazynowym i osobno faktury. Bez skutku magazynowego.
-
Nie jest wystawiana faktura bo jak wystawić fakturę, gdy pz jest zlepkiem kilku faktur wystawionych przez kilku kontrahentów. Dlatego osobno wystawiamy Pz ze skutkiem magazynowym i osobno faktury. Bez skutku magazynowego.
Nie rozumiem co to jest "zlepek kilku faktur wystawionych przez kilku kontrahentów"... Jeszcze raz - przedstawiłem możliwości programu, programu się nie zmieni, można zmienić program na inny lub spróbować się do niego dostosować.
-
Ok. Dziękuję za pomoc.
A zlepek kilku faktur....
fv 1 materiały 1000 zl 100 szt.
fv 2 transport 200 zł
fv 3 koszty sanepidu 50 zł
Pz 100 szt po 12.50 zl
-
Ciągle nie widzę problemu, aby wystawić FZz do tej PZ z uwzględnieniem dodatkowych kosztów, uzyskamy rzeczywisty koszt towarów, ale zawyżymy nieco wartość magazynu, jest coś za coś i niestety w GT trzeba wybrać na czym nam bardziej zależy.
-
Ciągle nie widzę problemu, aby wystawić FZz do tej PZ z uwzględnieniem dodatkowych kosztów, uzyskamy rzeczywisty koszt towarów, ale zawyżymy nieco wartość magazynu, jest coś za coś i niestety w GT trzeba wybrać na czym nam bardziej zależy.
Ale czy wtedy w systemie nie będzie w sumie 4 faktur? 3 od różnych kontrahentów i jedna zbiorcza?
Muszę ująć te wcześniejsze 3 faktury bo musze ppilnować rozrachunków. A ta 4 faktura generuje mi nowy rozrachunek i widnieje na liście faktur. I będzie w pliku Jpk. A nie mam do niej tak naprawdę fizycznej faktury.
-
Ciągle nie widzę problemu, aby wystawić FZz do tej PZ z uwzględnieniem dodatkowych kosztów, uzyskamy rzeczywisty koszt towarów, ale zawyżymy nieco wartość magazynu, jest coś za coś i niestety w GT trzeba wybrać na czym nam bardziej zależy.
Ale czy wtedy w systemie nie będzie w sumie 4 faktur? 3 od różnych kontrahentów i jedna zbiorcza?
Muszę ująć te wcześniejsze 3 faktury bo musze ppilnować rozrachunków. A ta 4 faktura generuje mi nowy rozrachunek i widnieje na liście faktur. I będzie w pliku Jpk. A nie mam do niej tak naprawdę fizycznej faktury.
Nie chcę się bawić w zgadywanki, szkoda na to czasu... Nie rozumiem dlaczego piszesz teraz o 4 fakturach, skoro w swoim przykładzie napisałaś, że są to 3 faktury ? Najzwyczajniej w świecie nalży wprowadzić tyle faktur ile się otrzymało wszystko, w tym rozrachunki będą się zgadzały.
-
My się chyba nie rozumiemy. ....
Może na przykładzie. ..
wprowadzam fakturę na kontrahenta x za towar. Później o kontr. Y za transport. Później od kontr. Z za badanie sanepidu. Żadna nie wywołuje skutku magazynowego. Wprowadzam Pz,na cenę nabycia,która obejmuje wszystkie koszty z tych 3 faktur. Następnie muszę np. skorygować koszt transportu ( albo go dodać,gdy nie było jeszcze faktury za transport i pz obejmowala tylko fakture za towar i badanie). Wprowadzam korekte pz fakturą zbiorczą ) Faktura zbiorcza jest na kwotę taką jak sokorygowana Pz. Wtedy na liście faktur mam bałagan. Wchodzi mi faktura zbiorcza,której tak naprawdę nie ma w obrocie. Nikt mi takiej faktury nie wystawił. Już prościej się nie da wytłumaczyć.
-
My się chyba nie rozumiemy. ....
Ale skąd "chyba", przecież praktycznie w każdej wypowiedzi piszę, że "nie rozumiem" o czym piszesz.
wprowadzam fakturę na kontrahenta x za towar. Później o kontr. Y za transport. Później od kontr. Z za badanie sanepidu. Żadna nie wywołuje skutku magazynowego. Wprowadzam Pz,na cenę nabycia,która obejmuje wszystkie koszty z tych 3 faktur. Następnie muszę np. skorygować koszt transportu ( albo go dodać,gdy nie było jeszcze faktury za transport i pz obejmowala tylko fakture za towar i badanie). Wprowadzam korekte pz fakturą zbiorczą ) Faktura zbiorcza jest na kwotę taką jak sokorygowana Pz. Wtedy na liście faktur mam bałagan. Wchodzi mi faktura zbiorcza,której tak naprawdę nie ma w obrocie. Nikt mi takiej faktury nie wystawił. Już prościej się nie da wytłumaczyć.
Nie przez złośliwość tylko przez chęć zrozumienia problemu muszę napsisąć, że ciągle nie rozumiem... Dlaczego taka kolejność, która jak sama piszesz prowadzi do bałaganu, zamiast wydawałoby się oczywistej:
- PZ z towarem (skoro nie znasz ostatecznych kosztów towarów)
- FZ za transport
- FZ za badanie sanepidu
- FZ zbiorcza do PZ za towar z uwzględnieniem kosztów transportu i badania sanepidu
-
Ponieważ na spisie faktur, które muszę wprowadzić do systemu mam trzy normalne faktury oraz zbiorcze. Ona mi dubluje rozrachunki. I widnieje jako faktura wprowadzona do obrotu przez kontrahenta x.
-
Nie byłoby problemu gdyby istniał dokument korekta pz. Wtedy żadna z faktur nie byłaby dublowana przez zbiorczą. Napisałam sugestię do programu. Jest ta możliwość, wiec skorzystałam.
-
Ponieważ na spisie faktur, które muszę wprowadzić do systemu mam trzy normalne faktury oraz zbiorcze. Ona mi dubluje rozrachunki. I widnieje jako faktura wprowadzona do obrotu przez kontrahenta x.
Przeczytaj na spokojnie raz jeszcze co napisałem... Jedno przyjęcie towaru - jedno PZ w Subieckie, trzy faktury od klientów - trzy faktury w Subiekcie i trzy zobowiązania... Co niby się dubluje ?
Napisałam sugestię do programu. Jest ta możliwość, wiec skorzystałam.
Jak już pisałem...
Nie ma takiej funkcjonalności w GT, jest w Navireo co w praktyce oznacza, że w GT nie będzie.
Poza tym w ogóle nie widziałem i nie widzę takiej potrzeby w opisywanym przez Ciebie przypadku.
-
A co się dzieje z fakturą zbiorczą? Bo mi widnieje w zestawieniu razem z tymi trzema. I wchodzi do zestawienia jako faktura nie zapłacona.
-
A co się dzieje z fakturą zbiorczą? Bo mi widnieje w zestawieniu razem z tymi trzema. I wchodzi do zestawienia jako faktura nie zapłacona.
Od strony rozrachunków dokładnie to samo co z każdą inną fakturą, jeśli nie została opłacona (nie została ta informacja wprowadzona do programu) to będzie widoczna jako niezapłacona ?
-
No tak. A komu mam to zapłacić? Jak zrobię gotówkową to mi wejdzie na raport kasowy. Jak termin odroczony to widnieje na rozrachunkach.
-
No tak. A komu mam to zapłacić?
Prowadzicie w ogóle rozrachunki w programie, bo pytanie wskazuje na to, że nie ?
Jak zrobię gotówkową to mi wejdzie na raport kasowy.
No tak, każdy dokument handlowy generuje skutek finansowy zależny od wybranej formy płatności.
Jak termin odroczony to widnieje na rozrachunkach.
To przecież nie jest płatność, tylko informacja, że oczekujemy/zalegamy z płatnością, możemy rozrachunki rozliczyć przez kasę (gotówka) lub rachunek bankowy (przelew). Jak zostanie opłacona faktura to zniknie.
-
Prowadzimy rozrachunki w programie. Dlatego ta zbiorcza mi tak tu miesza.
-
Prowadzimy rozrachunki w programie. Dlatego ta zbiorcza mi tak tu miesza.
Jeśli zastosujesz się do tego co napisałem to nic Ci się nie pomiesza. Proponuję wykonać wszystkie operacje w programie (na demo/kopii) i przekonać się w praktyce.
-
Myślę, że w żaden sposób nie da się tego zrobić z prostej przyczyny - Subiekt jest przystosowany do prowadzenia ewidencji magazynowej w cenach zakupu, a nie w cenach nabycia.
Kombinacja z dopisaniem dodatkowych kosztów do PZ nic nie zmieni, bo te koszty, już raz wykazane na innych fakturach, dodadzą się do faktury czyli nie bedzie odzwierciedlenia w rzeczywistości. A zgodnie z zasadami FZ powinna być co do kropki zgodna z papierem.
-
Pomysł (może bezsensowny, ale niech mądrzy przemyślą...):
- towar wprowadzić jako FZ od dostawcy wg ceny zakupu (albo PZ + FZ, nie ważne,,,)
- koszt transportu wprowadzić jako KFZ do pierwotnej faktury na towar + cesja rozrachunku na firmę transportową (np. dodać ją jako centrum kartowe)
- koszt sanepidu wprowadzić jako kolejną KFZ + cesja rozrachunku na firmę od sanepidu
- w razie potrzeby korekta kosztów na koniec miesiąca
Zalety:
- zgadza się wartość magazynu
- zgadzają się rozrachunki
- powinno dać się ładnie zaksięgować w Rewizorze
-
Teretycznie się sprawdzi, tylko US zaneguje faktury od jednej firmy wpisane jako korekty na inną firmę. Jest to absolutnie niezgodne z obowiązującymi przepisami.
-
A US w ogóle ma prawo aby analizować bazę Subiekta? Przecież to są tylko zapisy techniczne. W księgach należy po prostu zaksięgować te KFZ jako faktury zakupu od "właściwych" kontrahentów. Nie ma przepisu, który mówiłby że faktura zakupu nie może być oznaczona kodem KFZ. W zasadzie nie musi być w ogóle oznaczona żadnym kodem poza numerem w rejestrze.
-
Odpowiedź jest krótka - zapoznaj się ze specyfikacją jpk.
-
Odpowiedź jest krótka - zapoznaj się ze specyfikacją jpk.
Ha, myślałem ze dane do jpk idą "z Rewizora", a nie "z Subiekta"... No bo jak z Subiekta, to żadne z zaproponowanych rozwiązań sur nie nadaje... :-(