Forum Użytkownikow Subiekt GT
InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: fr_anc w Luty 22, 2025, 12:25:31
-
Dzień dobry,
Mamy taki mały problem może ktoś pomoże.
Klient zwrócił nie pełnowartościowy towar, i zgodnie z przepisami prawa musimy go przyjąć i ocenić wartość używanego towaru.
Jak możemy skorygować cene produktu skoro był zakupiony na paragon fiskalny?
z góry dziękuje za pomoc
-
Nie rozumiem, skoro towar został zwrócony nie wystarczy tylko skorygować ceny sprzedaży, ale należy również przyjąć towar na magazyn... Zrób to co napisałeś - przyjmij, a następnie obciąż klienta paragonem czy notą obciążającą (rachunek sprzedaży)... Jeśli chcesz korygować to należało korzystać z dokumentów, które to umożliwiają, czyli z faktur sprzedaży.
-
Ja to robię w ten sposób:
Jest fizyczny zwrot towaru czyli sprawa jasna. Idzie w numeracje jako ZWROTY DETALICZNE.
1. Całościowa KOREKTA PARAGONU
2. NOWY PARAGON na kwotę jaką wyceniasz zwrot.
3. Powstaje różnica, którą zwracasz przelewem klientowi.
Do księgowej idzie KOREKTA PARAGONU podpięte pod to KOPIA NOWEGO PARAGONU i przelew na kwotę zwrotu dla klienta. I opisane w notatce z czego wynika procedura, podpięta korespondencja z klientem, formularz zwrotu od klienta.
Nie ma fizycznego zwrotu
Rozpatruję jako REKLAMACJA, powstaje różnica, którą zwracasz przelewem klientowi.