Forum Użytkownikow Subiekt GT
InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: Waylander w Styczeń 12, 2022, 11:03:08
-
Hej,
W firmie chcemy rozbić koszty transportu w stosunku do wartości VAT sprzedawanych produktów.
np.
Do tej pory mieliśmy tak:
Sprzedaliśmy 3 produkty:
Produkt 1 - 30 zł (23% vat)
Produkt 2 - 30 zł (8% vat)
Produkt 3 - 30 zł (5% vat)
Koszt transportu 12 zł (23% vat)
A chcielibyśmy tak:
Sprzedaliśmy 3 produkty:
Produkt 1 - 30 zł (23% vat)
Produkt 2 - 30 zł (8% vat)
Produkt 3 - 30 zł (5% vat)
Koszt transportu 1 4zł (23% vat)
Koszt transportu 1 4zł (8% vat)
Koszt transportu 1 4zł (5% vat)
Czy istnieje taka możliwość w Subiekcie GT? Od niektórych firm otrzymujemy tak rozbite koszty wysyłki. I chcielibyśmy to wprowadzić u nas. W skali roku są to bardzo duże oszczędności.
Więcej na ten temat można poczytać pod tym linkiem.
https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-ujecie-kosztow-transportu-i-wysylki-na-fakturze-sprzedazy
Pozdr
-
Czy istnieje taka możliwość w Subiekcie GT?
Tylko poprzez rozwiązania dodatkowe, choć to bardziej temat na Navireo.
-
Ciężki temat - cenę trzeba rozbijać proporcjonalnie (tu podałeś proste liczenie, a w innych przypadkach będzie schodzić więcej czasu na przeliczenie). Jeśli to sprzedaż przez drukarkę fiskalną trzeba będzie zrobić oddzielne pozycję na każdą stawkę.
Ja robię to w ten sposób, że przeliczam rabat na całym dokumencie i zaznaczam wyliczenie rabatu od zadanej wartości. Wówczas jest rozbite to proporcjonalnie na każdy produkt. Robię tak tylko jeśli klient chce mieć ujęte koszty transportu w towarze - może to jest rozwiązanie?
-
Ciężki temat - cenę trzeba rozbijać proporcjonalnie (tu podałeś proste liczenie, a w innych przypadkach będzie schodzić więcej czasu na przeliczenie).
Nie rozumiem - aplikacji nie zrobi różnicy, czy na dokumencie będą 3 pozycje czy 300.
Jeśli to sprzedaż przez drukarkę fiskalną trzeba będzie zrobić oddzielne pozycję na każdą stawkę.
To niejako oczywiste.
Ja robię to w ten sposób, że przeliczam rabat na całym dokumencie i zaznaczam wyliczenie rabatu od zadanej wartości. Wówczas jest rozbite to proporcjonalnie na każdy produkt. Robię tak tylko jeśli klient chce mieć ujęte koszty transportu w towarze - może to jest rozwiązanie?
Jest to jakieś rozwiązanie, ale... Będą zafałszowane zysk/marża. Zrozumiałem/zakładam też, że chodzi o większą/dużą liczbę dokumentów, czyli automatyzację tego procesu.