Forum Użytkownikow Subiekt GT
InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: Marysis w Październik 12, 2021, 11:05:43
-
Witam,
Proszę o podpowiedź
Jaki może być powód że aplikacja 4Sales -mobilna sprzedaż nie może połączyć się z serwerem?
Stałe IP jest.
Porty na routerze przekierowane
Adresy zewnętrze i wewętrzne na aplikacji wpisane prawidłowo i nadal nie może połączyć z serwerem a serwer jest włączony.
Gdy jestem w sieci lokalnej wszystko hula. Natomiast gdy tablet z aplikacją jest poza siecią lokalną niestety nie może połączyć z serwerem
-
Pokaż na jakim porce pracuje SQL i napisz jaki port został przekierowany.
-
Przeskanuj nmapem czy innym skanerem portów ten niewidoczny serwer MS SQL z LAN i z zewnątrz by się przekonać czy rzeczywiście porty są przekierowane i widoczne. I jakie jest ustawienie zapory sieciowej na serwerze MS SQL (nie tylko na routerze) i czy dla strefy niezaufanej też są porty otwarte, czy tylko są otwarte dla LAN...
-
To macie laika totalnego ale potrafię sobie znaleźć co trzeba jak mnie ktoś NA KIERUJE.
I tak:
Proszę o informację gdzie szukać portu na jakim pracuje QSL?
Jeśli chodzi o przekierowanie portów na routerze przesyłam zdjęcie.
-
Przeskanuj nmapem czy innym skanerem portów ten niewidoczny serwer MS SQL z LAN i z zewnątrz by się przekonać czy rzeczywiście porty są przekierowane i widoczne. I jakie jest ustawienie zapory sieciowej na serwerze MS SQL (nie tylko na routerze) i czy dla strefy niezaufanej też są porty otwarte, czy tylko są otwarte dla LAN...
Chyba wszystko zostało prawidłowo zrobione ze strony informatyka od strony subiekta - robił to przez zdalnie przez teamViewera .
Ostatnią od niego informację e-mailową jaką otrzymałam po przekazaniu mu informacji że w sieci lokalnej aplikacja 4Sales na tablet łączy się bez problemu z subiektem a po za jest problem z połączeniem z serwerem stwierdził cyt.: Zgodnie z tym co Pani pisała, aplikacja działa w sieci lokalnej a problem pojawia się przy łączeniu z sieci zewnętrznej.
Problem nie wynika z problemów z naszym oprogramowaniem a ze złą konfiguracją sieci. Niestety tym obszarem się nie zajmujemy, z reguły firmy mają własnych informatyków – sieciowców.
-
To może zacznijmy od początku...
Jaki może być powód że aplikacja 4Sales -mobilna sprzedaż nie może połączyć się z serwerem?
Stałe IP jest.
Co rozumiesz przez "serwer" ?
-
Ja to rozumiem że jest to przekaźnik-baza danych pomiędzy w tym momencie Subkietem GT zainstalowanym na kompie a 4Sales aplikacją zainstalowaną na tablecie.
Zawsze jak uruchamiam SubiektGT na komputerze muszę wejść w Aplikację 4Sales i uruchomić serwer i to robię.\
-
To sugeruje, że nie chodzi o serwer SQL tylko inną aplikację, ale to też wyklucza problem z zaporą po podobno w sieci lokalnej działa. Czy w ogóle łącze internetowe posiada stały adres IP ? Czy działają na nim inne usługi ? Jeśli nie to sprawdź inną usługę, na przykład włącz na chwilę pulpit zdalny. Ewentualnie poszukaj kogoś kto zna całość - sieci i programy Insertu.
-
,,To sugeruje, że nie chodzi o serwer SQL tylko inną aplikację, ale to też wyklucza problem z zaporą po podobno w sieci lokalnej działa. Czy w ogóle łącze internetowe posiada stały adres IP ? Czy działają na nim inne usługi ? Jeśli nie to sprawdź inną usługę, na przykład włącz na chwilę pulpit zdalny. Ewentualnie poszukaj kogoś kto zna całość - sieci i programy Insertu.''
Tak, stałe IP mam ustalone w T-mobile od roku za które płacę i było ustalone pod właśnie tylko Subiekta GT. Nie wiem co masz na myśli inne usługi ale chyba w pierwszym moim zdaniu jest odpowiedź.
Przesyłam zrzut włączonego na chwilkę pulpitu zdalnego.
-
Nie znam aplikacji 4Sales i nie wiem jak jest konfigurowana, ale zasadnicze pytanie: Marysis wie, że w połączeniu LAN i w połączeniu z zewnątrz, IP serwera MS SQL będzie inne? Czy Marysis to uwzględnił i zdaje sobie z tego sprawę?
-
Tak, stałe IP mam ustalone w T-mobile od roku za które płacę i było ustalone pod właśnie tylko Subiekta GT.
Niestety techniczne zagadnienia wymagają precyzji w komunikacji - ja NIE pytałem przecież za co płacisz tylko czy usługa ta na pewno działa i oczekiwałem dowodu na to. W internecie mobilnym wymaga to dodatkowej konfiguracji routera o czym mało kto wie, a miałem przypadek, że usługa ta w ogóle u klienta nie ruszyła.
Nie wiem co masz na myśli inne usługi ale chyba w pierwszym moim zdaniu jest odpowiedź.
Niczego nie miałem na myśli, pisałem wprost i precyzyjnie - pytałem o inne usługi, które korzystają ze stałego adresu IP łącza internetowego.
Przesyłam zrzut włączonego na chwilkę pulpitu zdalnego.
Włączony pulpit w systemie operacyjnym kompletnie nic nie wnosi - pytanie czy da się do niego podłączyć z internetu.
--
Może jednak skorzystaj z mojej sugestii.