Autor Wątek: Nie można połączyć się z subiektem  (Przeczytany 1664 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marysis

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 7
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: GT 1.63
Nie można połączyć się z subiektem
« dnia: Październik 12, 2021, 11:05:43 »
Witam,
Proszę o podpowiedź
Jaki może być powód że aplikacja 4Sales  -mobilna sprzedaż nie może połączyć się z serwerem?
Stałe IP jest.
Porty na routerze przekierowane
Adresy zewnętrze i wewętrzne na aplikacji wpisane prawidłowo i nadal nie może połączyć z serwerem a serwer jest włączony.
Gdy jestem w sieci lokalnej wszystko hula. Natomiast gdy tablet z aplikacją jest poza siecią lokalną niestety nie może połączyć z serwerem
 

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17040
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Nie można połączyć się z subiektem
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 12, 2021, 11:37:56 »
Pokaż na jakim porce pracuje SQL i napisz jaki port został przekierowany.
Daniel, Białystok.

Offline Artwi

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 187
  • Reputacja +3/-0
  • Wersja programu: Insert GT aktualny
Odp: Nie można połączyć się z subiektem
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 12, 2021, 15:54:06 »
Przeskanuj nmapem czy innym skanerem portów ten niewidoczny serwer MS SQL z LAN i z zewnątrz by się przekonać czy rzeczywiście porty są przekierowane i widoczne. I jakie jest ustawienie zapory sieciowej na serwerze MS SQL (nie tylko na routerze) i czy dla strefy niezaufanej też są porty otwarte, czy tylko są otwarte dla LAN...
Mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.

Offline Marysis

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 7
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: GT 1.63
Odp: Nie można połączyć się z subiektem
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 13, 2021, 10:31:46 »
To macie laika totalnego ale potrafię sobie znaleźć co trzeba jak mnie ktoś NA KIERUJE.
I tak:
Proszę o informację gdzie szukać portu na jakim pracuje QSL?
Jeśli chodzi o przekierowanie portów na routerze przesyłam zdjęcie.

 

Offline Marysis

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 7
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: GT 1.63
Odp: Nie można połączyć się z subiektem
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 13, 2021, 10:45:32 »
Przeskanuj nmapem czy innym skanerem portów ten niewidoczny serwer MS SQL z LAN i z zewnątrz by się przekonać czy rzeczywiście porty są przekierowane i widoczne. I jakie jest ustawienie zapory sieciowej na serwerze MS SQL (nie tylko na routerze) i czy dla strefy niezaufanej też są porty otwarte, czy tylko są otwarte dla LAN...

Chyba wszystko zostało prawidłowo zrobione ze strony informatyka od strony subiekta - robił to przez zdalnie przez teamViewera .
Ostatnią od niego informację e-mailową jaką otrzymałam po przekazaniu mu informacji że w sieci lokalnej aplikacja 4Sales na tablet łączy się bez problemu z subiektem a po za jest problem z połączeniem z serwerem stwierdził cyt.: Zgodnie z tym co Pani pisała, aplikacja działa w sieci lokalnej a problem pojawia się przy łączeniu z sieci zewnętrznej.
Problem nie wynika z problemów z naszym oprogramowaniem a ze złą konfiguracją sieci. Niestety tym obszarem się nie zajmujemy, z reguły firmy mają własnych informatyków – sieciowców.


Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17040
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Nie można połączyć się z subiektem
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 13, 2021, 11:03:03 »
To może zacznijmy od początku...

Jaki może być powód że aplikacja 4Sales  -mobilna sprzedaż nie może połączyć się z serwerem?
Stałe IP jest.

Co rozumiesz przez "serwer" ?
Daniel, Białystok.

Offline Marysis

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 7
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: GT 1.63
Odp: Nie można połączyć się z subiektem
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 13, 2021, 11:21:09 »
Ja to rozumiem że jest to przekaźnik-baza danych pomiędzy w tym momencie Subkietem GT zainstalowanym na kompie a 4Sales aplikacją zainstalowaną na tablecie.
Zawsze jak uruchamiam SubiektGT na komputerze muszę wejść w Aplikację 4Sales i uruchomić serwer i to robię.\

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17040
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Nie można połączyć się z subiektem
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 13, 2021, 11:35:27 »
To sugeruje, że nie chodzi o serwer SQL tylko inną aplikację, ale to też wyklucza problem z zaporą po podobno w sieci lokalnej działa. Czy w ogóle łącze internetowe   posiada stały adres IP ? Czy działają na nim inne usługi ? Jeśli nie to sprawdź inną usługę, na przykład włącz na chwilę pulpit zdalny. Ewentualnie poszukaj kogoś kto zna całość - sieci i programy Insertu.
Daniel, Białystok.

Offline Marysis

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 7
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: GT 1.63
Odp: Nie można połączyć się z subiektem
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 13, 2021, 12:07:35 »
,,To sugeruje, że nie chodzi o serwer SQL tylko inną aplikację, ale to też wyklucza problem z zaporą po podobno w sieci lokalnej działa. Czy w ogóle łącze internetowe   posiada stały adres IP ? Czy działają na nim inne usługi ? Jeśli nie to sprawdź inną usługę, na przykład włącz na chwilę pulpit zdalny. Ewentualnie poszukaj kogoś kto zna całość - sieci i programy Insertu.''

Tak, stałe IP mam ustalone w T-mobile od roku za które płacę i było ustalone pod właśnie tylko Subiekta GT. Nie wiem co masz na myśli inne usługi ale chyba w pierwszym moim zdaniu jest odpowiedź.
Przesyłam zrzut włączonego na chwilkę pulpitu zdalnego.   

Offline Artwi

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 187
  • Reputacja +3/-0
  • Wersja programu: Insert GT aktualny
Odp: Nie można połączyć się z subiektem
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 13, 2021, 15:04:52 »
Nie znam aplikacji 4Sales i nie wiem jak jest konfigurowana, ale zasadnicze pytanie: Marysis wie, że w połączeniu LAN i w połączeniu z zewnątrz, IP serwera MS SQL będzie inne? Czy Marysis to uwzględnił i zdaje sobie z tego sprawę?
Mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17040
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Nie można połączyć się z subiektem
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 13, 2021, 17:57:40 »
Tak, stałe IP mam ustalone w T-mobile od roku za które płacę i było ustalone pod właśnie tylko Subiekta GT.

Niestety techniczne zagadnienia wymagają precyzji w komunikacji - ja NIE pytałem przecież za co płacisz tylko czy usługa ta na pewno działa i oczekiwałem dowodu na to. W internecie mobilnym wymaga to dodatkowej konfiguracji routera o czym mało kto wie, a miałem przypadek, że usługa ta w ogóle u klienta nie ruszyła.

Nie wiem co masz na myśli inne usługi ale chyba w pierwszym moim zdaniu jest odpowiedź.

Niczego nie miałem na myśli, pisałem wprost i precyzyjnie - pytałem o inne usługi, które korzystają ze stałego adresu IP łącza internetowego.

Przesyłam zrzut włączonego na chwilkę pulpitu zdalnego.

Włączony pulpit w systemie operacyjnym kompletnie nic nie wnosi - pytanie czy da się do niego podłączyć z internetu.

--

Może jednak skorzystaj z mojej sugestii.
Daniel, Białystok.

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Nie można połączyć się z subiektem
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 13, 2021, 17:57:40 »