Autor Wątek: Nie znajduje towaru podczas wystawiania paragonu  (Przeczytany 1283 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Woyo

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.69
Nie znajduje towaru podczas wystawiania paragonu
« dnia: Styczeń 25, 2022, 13:14:42 »
Witam wszystkich jako świeżak na forum i początkujący z Subiektem GT.
Problem polega na tym że przy niektórych pozycjach towarowych podczas kasowania nie znajduje towaru, wciskając F2 i na liście towarów znajduje go i moża wybrać, podać ilość szt. wtedy pojawi się w tabeli paragonu i normalnie można zakończyć sprzedaż. Nie mam pojęcia dlaczego niektóre pozycja są możliwe tylko do kasowania z pozycji F2.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17056
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Nie znajduje towaru podczas wystawiania paragonu
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 25, 2022, 14:43:13 »
My też nie wiemy, gdyż:
 - nie wiemy jak nazywa się przykładowy towar
 - nie wiemy jak jest wyszukiwany
 - nie znamy konfiguracji programu (mechanizmu InsTYNKt'u)
Daniel, Białystok.

Offline Woyo

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.69
Odp: Nie znajduje towaru podczas wystawiania paragonu
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 25, 2022, 15:35:18 »
Wow, widzę że to forum dla zaawansowanych, nawet odpowiedź na własną wiadomość nie jest łatwa ze wzgędu na "Problem z wylogowanie z forum" na szczęście "jest znany" szkoda tylko, że "nikt nie ma czasu aby to naprawić." ale przebrnąłem
Wracając do tematu:
 - nie wiemy jak nazywa się przykładowy towar >> NS Marchew Amsterdam a 5g
 - nie wiemy jak jest wyszukiwany >> za pomocą czytnika kodów kreskowych podczas wystawiania Paragonu w Kolumnie nazwa
 - nie znamy konfiguracji programu (mechanizmu InsTYNKt'u) >> Konfiguracja instynktu nie ruszana, z 97% towarów nie ma problemu
nie wiem czy są to istotne informacje, ponieważ problem nie tkwi w ich wyszukaniu. W kartotekach/towary i usługi znajduję bez problemu, podczas wystawiania paragonu za pomocą Listy towarów (F2) też bez problemu. Problem tylko przy skanowaniu kodu kreskowego podczas wystawiania paragonu

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17056
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Nie znajduje towaru podczas wystawiania paragonu
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 25, 2022, 15:45:10 »
Wow, widzę że to forum dla zaawansowanych, nawet odpowiedź na własną wiadomość nie jest łatwa ze wzgędu na "Problem z wylogowanie z forum" na szczęście "jest znany" szkoda tylko, że "nikt nie ma czasu aby to naprawić." ale przebrnąłem

Sam wybrałeś taką formę poznawania programu.

Wracając do tematu:
 - nie wiemy jak nazywa się przykładowy towar >> NS Marchew Amsterdam a 5g
 - nie wiemy jak jest wyszukiwany >> za pomocą czytnika kodów kreskowych podczas wystawiania Paragonu w Kolumnie nazwa
 - nie znamy konfiguracji programu (mechanizmu InsTYNKt'u) >> Konfiguracja instynktu nie ruszana, z 97% towarów nie ma problemu
nie wiem czy są to istotne informacje, ponieważ problem nie tkwi w ich wyszukaniu. W kartotekach/towary i usługi znajduję bez problemu, podczas wystawiania paragonu za pomocą Listy towarów (F2) też bez problemu. Problem tylko przy skanowaniu kodu kreskowego podczas wystawiania paragonu

Gdzie wspomniałeś wcześniej o wykorzystaniu czytnika kodów kreskowych ? Prawdopodobnie jest niepoprawnie skonfigurowany czytnik kodów kreskowych, za szybko przesyła dane, problem nie raz opisywany na forum, możliwości zależą od modelu czytnika, którego też nie znamy.
Daniel, Białystok.

Offline candy

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4876
  • Reputacja +172/-11
Odp: Nie znajduje towaru podczas wystawiania paragonu
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 25, 2022, 15:56:21 »
ale przebrnąłem
Wracając do tematu:
 - nie wiemy jak nazywa się przykładowy towar >> NS Marchew Amsterdam a 5g
 - nie wiemy jak jest wyszukiwany >> za pomocą czytnika kodów kreskowych podczas wystawiania Paragonu w Kolumnie nazwa
Tak jak napisał Daniel.
Dla testów wpisz ten sam tekst w tym polu ręcznie, nie naciskaj Enter i zobacz czy znajdzie towar.
Nie pytaj co rząd może zrobić dla Ciebie. Spytaj czy mógłby tego nie robić.

Offline Woyo

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.69
Odp: Nie znajduje towaru podczas wystawiania paragonu
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 25, 2022, 15:57:26 »
Wybrałem forum, ponieważ informatyk który pomagał przy instalacji nie wie o co chodzi (ale on generalnie nie kumał większość problemów)

OK, przyznaje nie przestudiowałem całego forum, używam 2 różnych czytników (magazyn i kasa) i wydaje mi się że problem nie tkwi tutaj, nawet wpisując ręcznie kod kreskowy towar nie wskakuje na paragon

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17056
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Nie znajduje towaru podczas wystawiania paragonu
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 25, 2022, 16:48:09 »
Wybrałem forum, ponieważ informatyk który pomagał przy instalacji nie wie o co chodzi (ale on generalnie nie kumał większość problemów)

Kompletnie nie rozumiem takich tłumaczeń - to wy wybraliście tego informatyka, zweryfikowaliście jego widzę, doświadczenie i zlecaliście usługi, czy w jakiś sposób zmusił Was do skorzystania z jego usług, jeśli tak w jaki sposób ?

OK, przyznaje nie przestudiowałem całego forum, używam 2 różnych czytników (magazyn i kasa) i wydaje mi się że problem nie tkwi tutaj, nawet wpisując ręcznie kod kreskowy towar nie wskakuje na paragon

W takim razie pokaż co robisz (zrzuty ekranu) - dane towaru, co wpisujesz przy wyszukiwaniu, jaki to daje efekt w programie i dla pewności parametry instynktu paragonu.
Daniel, Białystok.

Offline Woyo

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.69
Odp: Nie znajduje towaru podczas wystawiania paragonu
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 26, 2022, 10:07:15 »
Próbując różnych rozwiązań, zauważyłem że wystarczy zmienić choćby jeden znak w nazwie i bez problemu czytnik nabija towar na paragon. Dodam ze faktura z "wadliwym" towarem który nie wskakuje na paragon została zaimportowana z pliku (o ile ma to znaczenie). w parametrach Instynktu (jak i w INstynkcie paragonu) zmienialem rozne parametry, ale bez skutku.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17056
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Nie znajduje towaru podczas wystawiania paragonu
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 26, 2022, 10:32:04 »
Dodam ze faktura z "wadliwym" towarem który nie wskakuje na paragon została zaimportowana z pliku (o ile ma to znaczenie).

Zapewne ma zasadnicze znaczenie - co "dokładnie" zostało zrobione ? Czy były/są uruchomione jakieś rozwiązania dodatkowe pracujące na bazie danych (trigger'y) ?

Wygląda na to, że nie zaktualizował się słownik InsTYNKT'u, można go przebudować z poziomu programu serwisowego.
Daniel, Białystok.

Offline Woyo

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.69
Odp: Nie znajduje towaru podczas wystawiania paragonu
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 26, 2022, 11:14:43 »
Pomogła aktualizacja INstynktu w programie serwisowym. Dziękuję za pomoc.
PS. informatyk który instalował Subiekta był twórcą poprzedniego programu kasowego i miał pomóc przenieść bazę danych, byliśmy poniekąd skazani na niego  ::)

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17056
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Nie znajduje towaru podczas wystawiania paragonu
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 26, 2022, 11:24:33 »
Pomogła aktualizacja INstynktu w programie serwisowym. Dziękuję za pomoc.

Proszę bardzo.

PS. informatyk który instalował Subiekta był twórcą poprzedniego programu kasowego i miał pomóc przenieść bazę danych, byliśmy poniekąd skazani na niego  ::)

Mamy kilka takich wdrożeń za sobą (stare, dosowe autorskie programy), wsparcie autora programu nie było niezbędne, czasami nie było możliwe. Wszystko zależy od technologii wykorzystywanych przez program i funkcjonalności (dane można przenieść na przykład z wydruków tekstowych dedykowanych dla drukarek igłowych).
Daniel, Białystok.

Offline candy

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4876
  • Reputacja +172/-11
Odp: Nie znajduje towaru podczas wystawiania paragonu
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 26, 2022, 12:44:12 »
Pomogła aktualizacja INstynktu w programie serwisowym. Dziękuję za pomoc.
PS. informatyk który instalował Subiekta był twórcą poprzedniego programu kasowego i miał pomóc przenieść bazę danych, byliśmy poniekąd skazani na niego  ::)
Wg mnie to całkowicie błędne założenie.
Wdrażając nowy system potrzebujecie wdrożeniowca od nowego systemu, a ewentualne wsparcie twórcy poprzedniego systemu jest potrzebne przy "wyciąganiu" danych z poprzedniego systemu.
Nie pytaj co rząd może zrobić dla Ciebie. Spytaj czy mógłby tego nie robić.

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Nie znajduje towaru podczas wystawiania paragonu
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 26, 2022, 12:44:12 »