Autor Wątek: Nowa instalacja Subiekt GT  (Przeczytany 9971 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline cichy

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 45
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.32 SP1
Nowa instalacja Subiekt GT
« dnia: Styczeń 20, 2018, 18:55:24 »
Witam :) Mam pewien problem z subiektem, mianowicie sytuacja wygląda następująco.

Ze względu, iż pojawił się problem z bazą danych w Subiekcie GT w wersji 1.17 SP2 (wiem że to strasznie stara wersja, ale na takiej działamy w firmie), dokładniej straciłem możliwość podglądu listy towarów i usług, zamiast pozycji pokazywało się białe pole, ale w tym momencie ta sprawa jest mniej ważna - przywrócę starszą wersję jaką zarchiwizowana była kilka dni temu.

W związku z powyższym problemem, początkowo wnioskowałem, że problem tkwi w samym programie, dlatego postanowiłem go odinstalować wraz z serwerem SQL, tak też uczyniłem. Następnie wgrałem nową wersję. I tu zaczyna się problem.

Mianowicie, mimo iż instaluję nową wersję programu wraz z SQL (nawet najnowszą ze strony INSERT) to podczas włączania SUBIEKT GT, czy nawet Programu Serwisowego lub Archiwizatora program włącza się dosłownie na chwilę i w momencie, kiedy pojawi się "Łączenie z serwerem" program wyłącza się bez żadnego komunikatu. Nie wiem, czy nie w pełni odinstalowuje pozostałości po starej wersji, czy po instalacji muszę dodatkowo coś jeszcze wykonać, ale nic nie pomaga jak na razie, aby program startował.

Firmowy komputer działa na systemie Windows7

Na domowym komputerze wykonywałem kilkukrotnie podobny manewr tzn. odinstalowywałem Subiekta GT oraz serwer SQL i po ponownej instalacji wszystko działa prawidłowo (w domu mam Windows 10).

Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem i miałby jakieś uwagi jak rozwiązać opisany wyżej problem?


Offline Chris

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 2850
  • Reputacja +275/-0
  • Wersja programu: GT, Nexo - aktualne
Odp: Nowa instalacja Subiekt GT
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 20, 2018, 21:33:32 »
Z podobnymi problemami spotykałem się wielokrotnie (nie działa program). Zawsze zaczynałem od sprawdzenia dziennika zdarzeń Windowsa, Tobie też to radzę. Jak będziesz znał przyczynę (numer błędu), to będziesz mógł szukać w google lub tutaj na forum rozwiązania.
Krzysztof, Radom

Offline cichy

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 45
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.32 SP1
Odp: Nowa instalacja Subiekt GT
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 21, 2018, 10:48:11 »
Po uruchomieniu aplikacji i jej samodzielnym wyłączeniu uruchomiłem dziennik zdarzeń, ostatni błąd jaki został zarejestrowany wyglądał następująco:

Cytuj
Pakiet błędów , typ 0
Nazwa zdarzenia: AppTermFailureEvent
Odpowiedź: Niedostępny
Identyfikator pliku Cab: 0



Cytuj
- System
  - Provider
   [ Name]  Windows Error Reporting
  - EventID 1001
   [ Qualifiers]  0
   Level 4
   Task 0
   Keywords 0x80000000000000
  - TimeCreated
   [ SystemTime]  2018-01-21T08:29:07.000000000Z
   EventRecordID 156819
   Channel Application
   Computer komputer
   Security

- EventData

   0
   AppTermFailureEvent
   Niedostępny
   0

   C:\Windows\temp\WERE3F1.tmpatk.kdmp C:\Windows\temp\WERE48E.tmp.appcompat.txt C:\Windows\temp\WEREAE5.tmp.xml C:\Windows\temp\WERECBA.tmp.WERInternalMetadata.xml C:\Windows\temp\WERECCB.tmp.WERDataCollectionFailure.txt
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\WER\ReportQueue\Kernel_0_0_cab_5c2eece6

   0
   f436ce2b-5105-11e7-8fdd-902b34dca752
   0



Cytuj
- <Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
- <System>
  <Provider Name="Windows Error Reporting" />
  <EventID Qualifiers="0">1001</EventID>
  <Level>4</Level>
  <Task>0</Task>
  <Keywords>0x80000000000000</Keywords>
  <TimeCreated SystemTime="2018-01-21T08:29:07.000000000Z" />
  <EventRecordID>156819</EventRecordID>
  <Channel>Application</Channel>
  <Computer>komputer</Computer>
  <Security />
  </System>
- <EventData>
  <Data />
  <Data>0</Data>
  <Data>AppTermFailureEvent</Data>
  <Data>Niedostępny</Data>
  <Data>0</Data>
  <Data />
  <Data />
  <Data />
  <Data />
  <Data />
  <Data />
  <Data />
  <Data />
  <Data />
  <Data />
  <Data>C:\Windows\temp\WERE3F1.tmpatk.kdmp C:\Windows\temp\WERE48E.tmp.appcompat.txt C:\Windows\temp\WEREAE5.tmp.xml C:\Windows\temp\WERECBA.tmp.WERInternalMetadata.xml C:\Windows\temp\WERECCB.tmp.WERDataCollectionFailure.txt</Data>
<Data>C:\ProgramData\Microsoft\Windows\WER\ReportQueue\Kernel_0_0_cab_5c2eece6</Data>
  <Data />
  <Data>0</Data>
  <Data>f436ce2b-5105-11e7-8fdd-902b34dca752</Data>
  <Data>0</Data>
  </EventData>
  </Event>

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10695
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: Nowa instalacja Subiekt GT
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 21, 2018, 22:50:39 »
Witam :) Mam pewien problem z subiektem, mianowicie sytuacja wygląda następująco.

Ze względu, iż pojawił się problem z bazą danych w Subiekcie GT w wersji 1.17 SP2 (wiem że to strasznie stara wersja, ale na takiej działamy w firmie), dokładniej straciłem możliwość podglądu listy towarów i usług, zamiast pozycji pokazywało się białe pole, ale w tym momencie ta sprawa jest mniej ważna - przywrócę starszą wersję jaką zarchiwizowana była kilka dni temu.

W związku z powyższym problemem, początkowo wnioskowałem, że problem tkwi w samym programie, dlatego postanowiłem go odinstalować wraz z serwerem SQL, tak też uczyniłem. Następnie wgrałem nową wersję. I tu zaczyna się problem.

Mianowicie, mimo iż instaluję nową wersję programu wraz z SQL (nawet najnowszą ze strony INSERT) to podczas włączania SUBIEKT GT, czy nawet Programu Serwisowego lub Archiwizatora program włącza się dosłownie na chwilę i w momencie, kiedy pojawi się "Łączenie z serwerem" program wyłącza się bez żadnego komunikatu. Nie wiem, czy nie w pełni odinstalowuje pozostałości po starej wersji, czy po instalacji muszę dodatkowo coś jeszcze wykonać, ale nic nie pomaga jak na razie, aby program startował......
Biała tabelka to uszkodzenie widoku zapisanego w bazie danych. Do naprawy tego nie trzeba było nic usuwać ani instalować na nowo.
Poza tym, że odinstalowałeś i zaintalowałeś całość, łącznie z serwerem sql, to nie podajesz żadnych szczegółów. Tą samą wersję jednego i drugiego czy inne oraz jak przywróciłeś bazę danych.
Co można z wysnuć z opisu "zepsuło się, jak to naprawic"?

Offline cichy

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 45
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.32 SP1
Odp: Nowa instalacja Subiekt GT
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 22, 2018, 08:17:44 »
Poza tym, że odinstalowałeś i zaintalowałeś całość, łącznie z serwerem sql, to nie podajesz żadnych szczegółów. Tą samą wersję jednego i drugiego czy inne oraz jak przywróciłeś bazę danych.
Co można z wysnuć z opisu "zepsuło się, jak to naprawic"?

Najpierw po odinstalowaniu wszystkiego zainstalowałem taką samą wersję Subiekt GT jaka była zainstalowana, czyli wersję 1.17 SP2. Ze względu iż to nic nie dało, wykasowałem ponownie wszystko (program oraz serwer SQL), a następnie wgrałem najnowszą wersję 1.5 pobraną ze strony Insert.

Bazę danych przywracałem za pomocą "Archiwizatora" przywracając plik z kopią bazy danych (dearchiwizacja), który został utworzony przed pierwszym odinstalowaniem programu. Plik z bazą został utworzony podczas wyłączania programu, a następnie wykonania standardowej archiwizacji.

Biała tabelka to uszkodzenie widoku zapisanego w bazie danych. Do naprawy tego nie trzeba było nic usuwać ani instalować na nowo.

Czy mógłbyś mi doradzić w jaki sposób można naprawić tą bazę? Może nie będę musiał wszystkiego ręcznie odtwarzać (starszy plik sprzed kilku dni z wykonaną archiwizacją działa prawidłowo).

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10695
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: Nowa instalacja Subiekt GT
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 22, 2018, 16:03:48 »
Poza tym, że odinstalowałeś i zaintalowałeś całość, łącznie z serwerem sql, to nie podajesz żadnych szczegółów. Tą samą wersję jednego i drugiego czy inne oraz jak przywróciłeś bazę danych.
Co można z wysnuć z opisu "zepsuło się, jak to naprawic"?

Najpierw po odinstalowaniu wszystkiego zainstalowałem taką samą wersję Subiekt GT jaka była zainstalowana, czyli wersję 1.17 SP2. Ze względu iż to nic nie dało, wykasowałem ponownie wszystko (program oraz serwer SQL), a następnie wgrałem najnowszą wersję 1.5 pobraną ze strony Insert.

Bazę danych przywracałem za pomocą "Archiwizatora" przywracając plik z kopią bazy danych (dearchiwizacja), który został utworzony przed pierwszym odinstalowaniem programu. Plik z bazą został utworzony podczas wyłączania programu, a następnie wykonania standardowej archiwizacji.

Biała tabelka to uszkodzenie widoku zapisanego w bazie danych. Do naprawy tego nie trzeba było nic usuwać ani instalować na nowo.

Czy mógłbyś mi doradzić w jaki sposób można naprawić tą bazę? Może nie będę musiał wszystkiego ręcznie odtwarzać (starszy plik sprzed kilku dni z wykonaną archiwizacją działa prawidłowo).
Dearchiwując bazę na nowej instalacji GT i SQL przenosisz z bazą wszystkie błędy jakie w niej są.
Sama operacja naprawy (jesli trafiłem prawidłowo) jest dosyć prosta, ale jak każde grzebanie w bazie, trzeba mieć wiedzę i dużo ostrożności.
Pytanie czy w GT miałeś ustawienia indywidualne widoków? Bo najprostsza recepta jest radykalna i po naprawie wszystkie widoki są standardowe.
Z kolei żeby zrobić to chirurgicznie, to trzeba posiadać sporą wiedzę o organizacji bazy danych.

Offline cichy

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 45
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.32 SP1
Odp: Nowa instalacja Subiekt GT
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 22, 2018, 20:24:51 »
Dziękuję za odpowiedzi, bazę "ręcznie" odtwarzam już na innym komputerze z jakiejś starszej prawidłowo działającej bazy.

Problem nadal mam z uruchomieniem Subiekt GT na jednym z komputerów (tym na którym wystąpił problem z bazą oraz odinstalowałem serwer SQL oraz program). Podczas włączania Subiekt GT, Archiwizator, czy Program serwisowy wszystko włącza się na jakieś 2-3 sekundy do momentu, kiedy powinno zacząć rozpoczynać się połączenie z serwerem SQL, wtedy wszystko się wyłącza. Dodam, iż pracuje na wersji jednostanowiskowej, czyli serwer i program są na tym samym komputerze, który pracuje na Windows 7.

Instalowałem różne pełne wersje włącznie z pełną najnowszą 1.5, a mimo to ciągle występuje taki sam problem. Dodzwoniłem się dziś do Insertu, gdzie Pani niby zweryfikowała podstawowe konfiguracje, ale nic konkretnego nie doradziła.

Jeśli ktoś ma jakieś sugestie co powinienem jeszcze zweryfikować, może gdzieś Insert przechowuje informacje o poprzednio zainstalowanych wersjach lub inne proszę o podpowiedzi. Próbowałem już odinstalować program, a także serwer SQL za pomocą Revouinstaler, a także ręcznie czyściłem rejestr wyszukując informacje dotyczące Subiekta lub Insert, a także przeskanowałem komputer CClenerem i nawet Combofixem, ale nic to nie dało.

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10695
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: Nowa instalacja Subiekt GT
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 22, 2018, 21:08:40 »
Robisz strasznie dużo rzeczy, w większości niepotrzebnie. Instalujesz sql i GT, odinstalowujesz, znowu instalujesz. A już użycie CCleaner'a, to prawie samobójstwo. Ale wolnoć tomku w swoim domku.
Baza GT jest związana z określoną wersją GT oraz określoną wersją servera SQL. Jakiekolwiek krzyżowanie nic nie pomoże. Wersji 1.17 nie da się podnieść bezpośrenio do wersji 1.50. To jest proces, który robi się na raty.
Ostatni objaw wygląda na podłączenie bazy GT z nowszej wersji SQL do starszej, a tak "se ne da", jak mówią nasi południowi sąsiedzi.
A cała robota z naprawą widoku, to ok 15 minut. Nawet zdalnie.
Teraz, po tylu kombinacjach roboty będzie "trochę " więcej, zeby przywrócić bazę i następnie ja naprawić.

Offline cichy

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 45
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.32 SP1
Odp: Nowa instalacja Subiekt GT
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 23, 2018, 08:14:44 »
Na obecną chwilę zapomnijmy o bazie danych. Na przyszłość jak moja baza ulegnie uszkodzeniu będę wiedział do kogo się zwrócić o pomoc :)

Chce zainstalować w pełni działającą i uruchamiającą się wersję Subiekt GT, nawet w najnowszej wersji. W obecnym momencie bez względu na rozwiązanie, czyli jaką pełną wersję Subiekta zainstaluje objaw jest taki sam, czyli program startuje i po 2-3 sekundach od uruchomienia wyłącza się. Nie wiem, gdzie szukać "problemu" bo wersja i baza SQL są najnowsze, a mimo to program się nie włącza.

Może programy Inert w jakimś miejscu trzymają informacje o starszych wersjach? I trzeba to ręcznie wykasować?

Offline Biniew

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4095
  • Reputacja +275/-17
  • Wersja programu: GT i Nexo
Odp: Nowa instalacja Subiekt GT
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 23, 2018, 18:14:42 »
a na innym komputerze tez masz taki objaw?

Offline cichy

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 45
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.32 SP1
Odp: Nowa instalacja Subiekt GT
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 23, 2018, 18:32:18 »
Właśnie nie, na innych komputerach, nawet testując taką samą "drogę", czyli deinstalacja Subieka GT, a następnie serwera SQL (w sumie wszystkich serwerów bo jest ich zawsze kilka) po ponownej instalacji wszystko działa.

Natomiast na tym komputerze ciągle mam ten problem. Czyli program włącza się na 2-3 sekundy i wyłącza się.

Początkowo myślałem że to przez fakt, iż nie łączy się z serwerem SQL (który jest zainstalowany na tym samym komputerze), jednak kiedy wyłączam ręcznie SQL wszystko przebiega tak samo... natomiast na każdym innym komputerze kiedy wyłączam serwer SQL wyskakuje komunikat o braku serwera lub złym adresie.

Tu jakby coś powodowało że Subiekt, Program Serwisowy, czy Archiwizator nawet nie mogły się włączyć.... mam na myśli że nawet nie sprawdzają czy jest połączenie z SQL.

Offline birds22

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 9209
  • Reputacja +1304/-21
  • Wersja programu: Najnowsza
Odp: Nowa instalacja Subiekt GT
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 23, 2018, 18:34:38 »
Jaki antywirus?
Próbowałeś wyłączyć/odinstalować/sprawdzić kwarantannę?
Sławek, Zduńska Wola

Offline Biniew

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4095
  • Reputacja +275/-17
  • Wersja programu: GT i Nexo
Odp: Nowa instalacja Subiekt GT
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 23, 2018, 18:41:15 »
wymienic komputer?

Offline cichy

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 45
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.32 SP1
Odp: Nowa instalacja Subiekt GT
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 23, 2018, 21:41:56 »
Jaki antywirus?
Próbowałeś wyłączyć/odinstalować/sprawdzić kwarantannę?

Microsoft Security Essentials, wyłączałem go, ale nic nie pomogło. W sumie sprawdzę jutro czy on ma coś takiego jak kwarantanna, a jeśli tak co tam "siedzi".

wymienic komputer?

Chyba łatwiejszy byłby "format c" ;)

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17050
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Nowa instalacja Subiekt GT
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 23, 2018, 21:57:30 »
Czy program tworzy dump'y, znajdują się w katalogu z logami z konwersji.
Daniel, Białystok.

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Nowa instalacja Subiekt GT
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 23, 2018, 21:57:30 »