Autor Wątek: Subiekt GT - problem z odświeżeniem e-abonamentu  (Przeczytany 1177 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline wilmaks

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.45
Subiekt GT - problem z odświeżeniem e-abonamentu
« dnia: Październik 31, 2021, 09:52:08 »
Czołem.
Mam problem z odświeżeniem e-abonamentu. Opłaciłem przedłużenie, niestety automatycznie nie aktualizuje się i krzyczy że za kilka dni wygaśnie. Próba ręcznego "odświeżenia" skutkuje komunikatem "Wystąpił błąd aktualizacji. Sprawdź połączenie z internetem i spróbuj ponownie".
Subiekt to dość stara wersja 1.45, której na razie nie mogę zaktualizować (sporo dodatków zrobionych pod tę wersję i wszystko mi padnie).
Partner, który zajmował się i tematami technicznymi jak i licencjami narobił syfu w iluś firmach i zwiał z kraju, usunął stronę www i zostawił również mnie w czarnej d.

Teraz tak:
1. Subiekt i Sfera są z licencjami na moją firmę. Czerwony plus i Rewizor na księgową, która ma swoją działalność. Nie wiem dlaczego, ale partner Insertu, z którym współpracowałem tyle lat, wstawił licencje na księgową na te 2 elementy [załącznik 3].

2. Połączenie działa prawidłowo, nie ma blokady na porcie 443. Subiekt przy klikaniu w "odśwież" łączy się z serwerem co widać w logach monitora sieci [załącznik 2].

3. W polu aktualizacji widać zmiany godzin i dat, czyli niby się łączy, ale jednak abonament się nie aktualizuje a ręczna próba odświeżenia skutkuje wypluciem dymka z błędem [załącznik 1].

4. Szukając na forum trafiłem na info, że dane podmiotu są w tabeli pd__podmiot i mam tam tylko 1 rekord i to dane działalności księgowej, którego dane ustawił najwyraźniej partner insertu z którym współpracowałem tyle lat... Nie widzę rekordu z danymi mojej firmy i licencjami [załącznik 4].

Zgłosiłem sprawę do Insertu, ale otrzymałem jedynie linka do poradnika "kliknij odśwież" albo "odblokuj port 443" i później już cisza.
Czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim lub ma pomysł jak to rozwiązać? Za 4 dni "wygaśnie" mi e-abonament mimo, że jest aktywny i przedłużony. W jakiej jeszcze tabeli mogą być dane mojej firmy?  Może Subiekt stara się pobrać dane z licencji księgowej (skoro w pd__podmiot są dane tylko jej firmy) a nie mojej i stąd błąd? 

Ze względu na i rozmiar bazy (baza ma ponad 10 lat) i to że mam na tym kilka sklepów nie może być wysłana gdzieś tam do np. Insertu jak ktoś pisze. Muszę coś zrobić lokalnie poza godzinami pracy jak np. dziś czy jutro.

Z góry dzięki.



Offline candy

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4878
  • Reputacja +172/-11
Subiekt GT - problem z odświeżeniem e-abonamentu
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 31, 2021, 10:39:35 »
Nie wiem na 100% czy to to, ale tak mi wygląda.
W kwietniu Insert wyłączył obsługę protokołu TLS<1.2 w serwisie obsługującym abonamenty.
Starsze wersje GT (nie pamiętam od którego numeru) nie połączą się i już.
Nie pytaj co rząd może zrobić dla Ciebie. Spytaj czy mógłby tego nie robić.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17071
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Subiekt GT - problem z odświeżeniem e-abonamentu
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 31, 2021, 11:25:15 »
Subiekt to dość stara wersja 1.45, której na razie nie mogę zaktualizować (sporo dodatków zrobionych pod tę wersję i wszystko mi padnie).

Co to niby za dodatki ? Dlaczego zostały zrealizowane tak, że są powiązane z daną wersją programu ? Może jednak wszystko nie padnie - sprawdziłeś czy zgadujesz ?

Dlaczego nie były regularnie aktualizowane - odwlekanie aktualizacji programów to proszenie się od większe problemy ?

Partner, który zajmował się i tematami technicznymi jak i licencjami narobił syfu w iluś firmach i zwiał z kraju, usunął stronę www i zostawił również mnie w czarnej d.

To może zaskoczenie, ale nie był jedynym partnerem firmy Insert i z tego co opisujesz to wyjdzie to wszystkim na dobre.
Daniel, Białystok.

Offline wilmaks

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.45
Subiekt GT - problem z odświeżeniem e-abonamentu
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 31, 2021, 14:03:49 »
Musiałem zainstalować tapatalk aby odpowiedzieć.
Czy jeśli faktycznie zablokowali TLS <1.2 to da się to jakoś obejść?
Może, trochę na wariata, na kopii bazy zainstaluję nową wersję, aktywuję, on pobierze info o przedłużonym e-abonamencie a z bazy pobiorę „klucz” i wrzucę  w starą bazę? Nie wiem tylko w jakich tabelach tego szukać skoro w pd__Podmiot są dane wyłącznie mojego biura rachunkowego.

Co do tych dodatków to głównie skrypty php pomagające w kompletacji zamówień z allegro itd. i usługa napisana w c# korzystająca ze sfery. Pamiętam tylko, że już kiedyś wspominał, że aktualizacja może zmienić strukturę bazy i by musiał wszystko na nowo robić.  Na razie staram się w tym odnaleźć a zostały 2 dni, nie chcę aby mi wszystko stanęło.
Nawiązałem współpracę z innym partnerem Insert, ale on nie jest programistą i skończyło się na identycznych poradach jak te z Insertu – „odblokowanie portu 443”.
Stąd ten post tutaj z nadzieją, że ktoś naprowadzi.

Wysłane z mojego Mi Note 10 Pro przy użyciu Tapatalka
« Ostatnia zmiana: Październik 31, 2021, 14:14:31 wysłana przez wilmaks »

Offline wilmaks

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.45
Subiekt GT - problem z odświeżeniem e-abonamentu
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 31, 2021, 15:39:46 »
BTW Dane kontrahentów z GUS pobiera bez problemu (wystarczy wpisać nip w oknie). W monitorze sieci widzę wywołanie do innego ip Insertu (gusconnector.chmura.insert.pl). Ale widzę też, że jest tam TLS 1.0 (chyba że źle patrzę).


Wysłane z mojego Mi Note 10 Pro przy użyciu Tapatalka


Offline candy

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4878
  • Reputacja +172/-11
Subiekt GT - problem z odświeżeniem e-abonamentu
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 31, 2021, 16:40:05 »
I cóż z tego, skoro problem dotyczy abonamentu a nie danych z GUS?
Nie pytaj co rząd może zrobić dla Ciebie. Spytaj czy mógłby tego nie robić.

Offline wilmaks

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.45
Odp: Subiekt GT - problem z odświeżeniem e-abonamentu
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 31, 2021, 17:42:28 »
I cóż z tego, skoro problem dotyczy abonamentu a nie danych z GUS?
Podłączyłem się z innego pc do kopii bazy sprzed roku. Jak widać łączy się z serwerem i sprawdza stan, wykrywając że coś jest nie tak na czerwonym plusie. Boję się jednak próbować klikać "odśwież". Chyba że to nic nie zaszkodzi bo e-abonament dopisany jest do podmiotu i ustawi prawidłowo na dowolnej bazie?

Wysłane z mojego Mi Note 10 Pro przy użyciu Tapatalka


Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17071
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Subiekt GT - problem z odświeżeniem e-abonamentu
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 31, 2021, 21:38:15 »
Musiałem zainstalować tapatalk aby odpowiedzieć.

Nie, nie musiałeś, na forum są opisane inne obejścia.

Czy jeśli faktycznie zablokowali TLS <1.2 to da się to jakoś obejść?

Nie ma żadnego "jeśli", taka zmiana została wprowadzona. Nie da się obejść, przynajmniej nie znam i nie widzę sensu szukać.

Może, trochę na wariata, na kopii bazy zainstaluję nową wersję, aktywuję, on pobierze info o przedłużonym e-abonamencie a z bazy pobiorę „klucz” i wrzucę  w starą bazę? Nie wiem tylko w jakich tabelach tego szukać skoro w pd__Podmiot są dane wyłącznie mojego biura rachunkowego.

To Twój czas, możesz go tracić jak tylko chcesz tylko pamiętaj, aby wszystkie testy robić na kopii podmiotu.

Co do tych dodatków to głównie skrypty php pomagające w kompletacji zamówień z allegro itd. i usługa napisana w c# korzystająca ze sfery. Pamiętam tylko, że już kiedyś wspominał, że aktualizacja może zmienić strukturę bazy i by musiał wszystko na nowo robić.

Wszystko powinno działać z nowymi wersjami programu - właśnie po to została stworzona Sfera i należy z niej korzystać, aby być niezależnym od struktury bazy danych.

Znowu sprawdza się to, na co zwracam uwagę na forum od lat - do tworzenia rozwiązań dodatkowych nie wystarczą umiejętności programistyczne, należy jeszcze wiedzieć jak działają programu Insertu (znać kogoś kto posiada taką wiedzę).

Na razie staram się w tym odnaleźć a zostały 2 dni, nie chcę aby mi wszystko stanęło.

A co ma niby stanąć z powodu braku abonamentu ?

Nawiązałem współpracę z innym partnerem Insert, ale on nie jest programistą...

Nie rozumiem dlaczego kolejny raz popełniłeś ten sam błąd - dlaczego nie nawiązałeś współpracy z partnerem/firmą, która zaspokoi Twoje potrzeby, czyli posiada również kompetencje programistyczne ?

...i skończyło się na identycznych poradach jak te z Insertu – „odblokowanie portu 443”.

Jak widzisz nawet nie śledzi/nie zna bieżących problemów z programami Insertu.

Stąd ten post tutaj z nadzieją, że ktoś naprowadzi.

Próbowałem, ale nie odniosłeś się, ani nie zastosowałeś do mojej porady - testy rozwiązań dodatkowych na aktualnej wersji programu.
Daniel, Białystok.

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Subiekt GT - problem z odświeżeniem e-abonamentu
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 31, 2021, 21:38:15 »