Autor Wątek: Opis usługi w treści faktury...  (Przeczytany 22977 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17040
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Opis usługi w treści faktury...
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 20, 2012, 18:16:34 »
No takiego "serwera" pod Subiekta to jeszcze nie widziałem. Wszystko co dzisiaj kupisz będzie kilka razy szybsze od tego co masz. Sam ram nie po może na wolny dysk i procesor starej generacji.

Ile chcesz wydać ? Czy to musi notebook - może jednak jakaś stacjonarka ?
Daniel, Białystok.

Offline bedek

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 28
  • Reputacja +2/-0
  • Wersja programu: 1.28HF3
Odp: Opis usługi w treści faktury...
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 20, 2012, 18:54:25 »
Ja mam jednego laptopa o takich parametrach i subiekt chodzi bez problemu jako serwer, o ile ma 1GB ramu i procesor ten 1.8 powinno hulać bynajmniej u mnie nie ma problemu szczególnie że, nic nie wspomina o stanowiskach klienckich. Ciężko na odległość stwierdzić co jest przyczyną, trzeba znać parametry lapka i wielkość aktualnej bazy danych. Ale nowy komputer na pewno się przyda, i na pewno przyspieszy działanie programu. Nie wiem jak SGT zachowuje się przy kilkunastogigowych bazie danych, ale to okaże sie w przyszłości bo Subiekt 5 zamulał w cholerę.
Kto pyta - nie błądzi, kto szuka - znajduje

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17040
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Opis usługi w treści faktury...
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 20, 2012, 19:06:28 »
Nie padły dokładne parametry techniczne, więc nie ma co porównywać - dysk 4200 a 5400 to już będzie niebo a ziemia w takim sprzęcie. Nie wiadomo co jeszcze ma w tle uruchomione - u mnie w domu na XP system z antywirusem, Skype'em, Outlook Expressem, Chromem i Subiektem z bazą demo wstaje na 1-1.2 GB RAM'u - jak SQL Express ma wziąć sobie te 1,4 które może gdyby był tylko 1 GB ?

Co dla jednego "hula bez problemu", to dla innego ślimaczy się strasznie - to subiektywne odczucia. Mam nowego notka na i3 z SSD i nie dam rady już pracować przy stacjonarnym i czekać aż coś się uruchomi.
Daniel, Białystok.

Offline bedek

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 28
  • Reputacja +2/-0
  • Wersja programu: 1.28HF3
Odp: Opis usługi w treści faktury...
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 20, 2012, 19:25:36 »
Dokładnie parametry nie padły, nie wiadomo jakie procesy jeszcze w tle są uruchomione, więc jeśli chce pracować na aktualnym lapku to trzeba go odpowiednio dostosować, wyłączyć inne programy i spróbować jak zadziała jak nic się nie zmieni kupić nowy. Teraz sprzęt komputerowy to żaden wydatek, szkoda się męczyć i denerwować na szrocie.
Kto pyta - nie błądzi, kto szuka - znajduje

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17040
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Opis usługi w treści faktury...
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 20, 2012, 19:37:52 »
No z tymi cenami to chyba nie jest tak do końca - słaby sprzęt jest dzisiaj stosunkowo tani, ale coś dobrego swoje kosztuje. Kiedyś było tylko dobre i kosztowało - jeszcze do dzisiaj mam Compaq'a Armadę E500 z PIII 900, dysk zmieniony na 5400, RAM rozbudowany do max 512 MB - wszystko pięknie działa jak 10 lat temu, nawet bateria jeszcze potrzyma z 30 minut. A dzisiaj co - bateria działa 6 miesięcy (oby), mija gwarancja i coś się psuje. Jak kumplowi nie dawno padł HP DV 6000 (słynne wadliwe karty graficzne), to znajomy z serwisu podsumował - "to DV, to MUSI się popsuć".
Daniel, Białystok.

Offline bedek

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 28
  • Reputacja +2/-0
  • Wersja programu: 1.28HF3
Odp: Opis usługi w treści faktury...
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 20, 2012, 20:02:08 »
Elektronika tanieje w oczach więc jak dla mnie nie ma sensu kupować najnowszych technologi bo jak wiadomo są 2-3 razy droższe po pół roku cena pada na pół i więcej. Co do wadliwości sprzętu nie ma reguły, wszystko jest tak robione oby do gwarancji wytrzymało, czy to laptop, pralka, telewizor jak trafisz coś dobrego, co będzie służyło lata możesz nazwać się szczęściarzem. Każdy wybiera jak uważa ja wiem przepłacać nie warto, ale to tylko moje subiektywne odczucie.
Kto pyta - nie błądzi, kto szuka - znajduje

Offline Aisog

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 25
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.22
Odp: Opis usługi w treści faktury...
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 22, 2012, 17:40:01 »
Więc, mam subiekta tylko na tym jednym laptopie. Wiem, że ram był dodawany... Ale nie wiem jakie są jego aktualne parametry.
Prawdę mówiąc nie mam ochoty wydawać kilku tysięcy na nowy sprzęt, wolę te pieniądze przeznaczyć na towar do sklepu.
Mam nadzieję, że uda mi się go jakoś odświeżyć/rozszerzyć.
Bateria już dawano padła i laptop jest cały czas podłączony do prądu – może to go spowalnia?
Na odległość nie wiele da się pomóc. Postaram się pomęczyć znajomego, zaproszę na piwko i może pogrzebie w kompie... ja mam na ten temat zerowe pojęcie.

Przy okazji: jeśli muszę wystawić jedną fakturę do kilku paragonów, to jak sprawnie to zrobić???

Bardzo Wam dziękuję i pozdrawiam, aisog

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17040
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Opis usługi w treści faktury...
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 22, 2012, 18:15:14 »
A skąd te kwoty kilku tysięcy za sprzęt, skąd taka oferta ? Nie odpowiedziałeś też ile chciałbyś wydać. Rozumiem że ktoś nie chce wydawać na zbytki, ale na narzędziu pracy nie powinno się oszczędzać, bo to tylko pozorne oszczędności. Laptop to nie stacjonarka i masz małe możliwości rozbudowy za nie małe pieniądze, nawet jak włożysz nowe i szybkie podzespoły jak dysk, to i tak płyta tego nie wykorzysta.

Jak pracujesz na bazie danych bez podtrzymania to narażasz się na utratę danych - krótki zanik napięcia, ktoś potknie się o kabelek i gotowe !

Cytuj
Przy okazji: jeśli muszę wystawić jedną fakturę do kilku paragonów, to jak sprawnie to zrobić???
- nie da się.
Daniel, Białystok.

Offline Aisog

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 25
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.22
Odp: Opis usługi w treści faktury...
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 22, 2012, 18:35:48 »
Niestety, możesz mieć rację. Muszę pokazać kopa komuś kto się na tym zna i życzliwie podpowie najlepsze rozwiązanie.
Chce mieć laptopa, bo zimą nie pracuję i sprzęt zabieram do domu – było by mu trochę zimno. Ponadto jak potrzebuję zrobić coś w domu to chowam go pod pachę i w nogi. Ale nie neguję możliwości kupienia stacjonarnego sprzętu... Cen jeszcze nie sprawdzałam. Oczywiście chcę wydać możliwie mało

Pozdrawiam,
Aisog

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17040
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Opis usługi w treści faktury...
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 22, 2012, 18:54:03 »
Ja wiem że mam rację, ale Ty będziesz musiał sam się o tym przekonać.

Wybór sprzętu jest ogromny, możesz zwróć uwagę na serię biznesową DELL'a, na przykład na VOSTRO 3550 (15 cali), czy VOSTRO 3750 (17 cali). Metalowe obudowy, matowe matryce (nie lusterka), ogólnie porządne wykonanie a przy tym według mnie bardzo rozsądna cena. Szukaj modeli z i3, bez dodatkowej grafiki, najmniejszym dyskiem i Win 7 x64 w komplecie, ewentualnie z ramem 8 GB. Jak chcesz jeszcze taniej to możesz poszukać outletów z Anglii - pełna gwarancja, kilka stówek taniej niż z polskiej dystrybucji, a różni się tylko kilkoma znakami na klawiaturze. Polecam bo akurat używam od kilku miesięcy.
Daniel, Białystok.

Offline Aisog

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 25
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.22
Odp: Opis usługi w treści faktury...
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 22, 2012, 19:03:22 »
Dzięki za wskazówki. A jaki przedział cenowy?

Pozdrawiam,
Aisog

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17040
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Opis usługi w treści faktury...
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 22, 2012, 19:36:08 »
To zależy na co trafisz, mniej więcej od 2 tys. w górę.
Daniel, Białystok.

Offline casual

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 54
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1,42
Odp: Opis usługi w treści faktury...
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 18, 2019, 09:54:39 »
Podepnę się pod temat.
Korzystam z dłuższego opisu towaru poprzez dodanie do wzorca wydruków pozycji opis towaru 2 wiersz. Mam jednak problem z wydrukiem innych wzorców wydruków z tym opisem, tj. np. wzorzec wydruku z osobnym nabywcą i odbiorca, wzorzec w którym grupują się pozycje oraz w wzorcu który pod pozycjami drukuje z których WZ jest utworzona dana faktura.
Pomimo, że w tych wzorcach także dokonałem dodania opisu towaru jako drukujący się dokument. Czy ktoś może zna rozwiązanie?

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17040
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Opis usługi w treści faktury...
« Odpowiedź #28 dnia: Kwiecień 18, 2019, 10:13:56 »
Czy zdradzisz jaki to problem, a najlepiej pokażesz ?
Daniel, Białystok.

Offline casual

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 54
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1,42
Odp: Opis usługi w treści faktury...
« Odpowiedź #29 dnia: Kwiecień 18, 2019, 11:22:37 »

tak mam to ustawione, ale i tak nie drukuje opisu na fakturze.

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Opis usługi w treści faktury...
« Odpowiedź #29 dnia: Kwiecień 18, 2019, 11:22:37 »