Witam serdecznie,
W związku z wejściem w życie nowych przepisów i braku kasy fiskalnej rejestrującej nip na paragonie fiskalnym jesteśmy zmuszeni zmienić formę dokumentowania sprzedaży internetowej. Sprzedajemy bardzo dużo przez allegro i do tej pory do każdego zakupy wystawialiśmy fakturę, do faktur detalicznych robiliśmy paragony i zostawialiśmy u siebie w dokumentacji.
Dla klientów którzy kupują wyłącznie na cele prywatne i nie potrzebują faktury chcieliśmy w paczce dołączać jedynie paragon fiskalny. Jednak tu pojawia się problem, gdyż subiekt narzuca nam formę płatności : gotówka lub zapłacono przelewem. Przerabialiśmy już to, gdzie na dokumentach wstawialiśmy sposób płatności było - zapłacono przelewem. Niestety w sporadycznych przypadkach był on dla nas bardzo problematyczny - gdy handlowiec pomylił się i wstawił kwotę inna niż rzeczywiście klient zapłacił (zazwyczaj pomyłki dotyczyły zaokrągleń). Do banku trafiała kwota, która widniała na dokumencie - co powodowało niezgodność i brak możliwość jej poprawienia. Zmieniliśmy wtedy formę sposobu zapłaty by wszystko trafiało na rozrachunku.
Ale jak teraz rozwiązać tą kwestię? Chcemy uniknąć paragonów imiennych, gdyż w jpk idą wtedy wszystkie dane klienta. Sprzedaż jest na tyle duża ze nie mamy możliwości poprawienia każdego klienta (duże litery, literówki, skróty) a na dokumentach sprzedaży umieszczamy dane wypełniane w formularzu przez klientów. Najlepszą dla nas formą byłby paragon fiskalny z możliwością stworzenia do niego rozrachunku. Dokumenty sprzedażowe są robione z chwilą informacji na allegro, że klient opłacił lub wybrał płatność za pobraniem. Pieniądze fizycznie są u nas na koncie nawet po 3 dniach (np weekend, czy święto). No i kolejny problem to sprzedaż za pobraniem. Przy paragonie fiskalnym również nie mam tej możliwości.
Piszę z prośbą o pomoc bo może jednak jest możliwość zmienia formy płatności?