Witam, powracam z pytaniem ponownie.
Cały czas nurtuje mnie sprawa ustawiania cen za sztukę oraz za opakowanie.
Jako hurtownia pracujemy na opakowaniach, równocześnie umawiając się z klientami na cenę za sztukę, może robimy to źle, ale już tak się przyjęło i tak pracuje magazyn, ustawia opakowania, a nie stoi z kalkulatorem i przelicza na sztuki to co wydaje.
Dodatkowa kolumna z ceną za sztukę mimo aktywnej ceny za opakowanie, o którą wcześniej pytałem, dołożona przez dodatkowy wzorzec nie spełnia w ogóle swojej funkcji, czyli: nie można jej edytować, cenę przelicza poprawnie ale jest widoczna tylko na wydruku z drukarki.
Pomyślałem, czy może da się stworzyć indywidualne wzorce wydruku (zamówienia od klienta) dla poszczególnych użytkowników programu, krótko mówiąc: przedstawiciel oraz magazyn pracują na opakowaniach i tak drukowane są zamówienia do kompletowania, kasa widzi towar na sztuki (bo dopiero ona redaguje ceny). Da się coś takiego zrobić?
Coraz mocniej zastanawiamy się na najprostszym możliwym rozwiązaniem, którym jest praca na samych sztukach, jednak ilość kartotek z którymi trzeba wrócić do jednostki miary sztuki przytłacza.
Próbowaliśmy pracować na dokumentach kombinacjami control+e żeby z tabeli podać cenę, jednak na jednej pozycji średnia oczekiwania na wyświetlenie jej wynosi 10-15 sekund i dłużej. Było kilku informatyków jednak nie poradzili sobie z tematem.
Ktoś ma jakiś pomysł? Wiem doskonale, że temat jest wałkowany non stop, oczywiście programy zewnętrzne również wchodzą w grę, jednak najlepiej gdyby można było je przetestować przed zakupem.
Myślałem również nad ewentualnym makrem/programem (o ile można coś takiego zrobić) które zmienia 1 kliknięciem w zamówieniu od klienta jednostkę miary w całym dokumencie na sztukę, by wypisać cenę za sztukę, a następnie drugim kliknięciem wraca do opakowania.
Sugestie mile widziane, mile widziane rozwiązania innych firm w tej kwestii.