Autor Wątek: Problem z numeracją faktur  (Przeczytany 2187 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline eussue

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 1
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT
Problem z numeracją faktur
« dnia: Październik 20, 2019, 11:15:35 »
Dzień dobry,

Od dwóch dni czytam forum, ale nie mogę znaleźć odpowiedzi na moje pytanie.

Użytkuję od połowy zeszłego miesiąca faktury w SUBIEKT GT. Faktury sprzedaży były kontynuacją faktur z wersji papierowych. Numeracja w Subiekt GT zaczęła się od 14/09/2019 (ustawiona na samym początku numeracja miesięczna)..
Dokończyłem fakturować wrzesień, następnie rozpoczął się październik. Fakturowałem, było ok, wprawdzie musiałem w październiku ustawiać ręcznie numer faktury, bo od razu numeracja wchodziła numer dalej niż w wrześniu, czyli jak skończyłem wrzesień na fakturze nr 23/09/2019 to w październiku system od początku sugerował mi fv od numeru 24/10/2019. Przestawiałem więc ręcznie na numery od 1, i pilnowałem było ok, do czasu, aż doszedłem do faktury, która miała mieć numer 14/10/2019. System automatycznie przeskoczył na 28/10/2019. Poprawiałem ręcznie, ale wyskakuje powiadomienie ' podany numer jest używany, Został przywrócony poprzedni poprawny numer".

Nie wiem gdzie leży problem. W ustawieniach jest cały czas ustawiona numeracja miesięczna.Nic nie przestawiałem ,jest tak od samego początku. Mam kilka faktur do wystawienia ,gdzie dokumenty muszę wysłać najpóźniej jutro rano do kontrahentów wraz z fakturami, ale nie mogę sobie z tym poradzić.

Będę dozgonnie wdzięczny za pomoc.


Offline birds22

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 9209
  • Reputacja +1304/-21
  • Wersja programu: Najnowsza
Problem z numeracją faktur
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 20, 2019, 11:19:45 »
Zajrzyj jeszcze raz do parametrów numeracji i zwróć uwagę na rodzaj numeracji. Na pewno masz numerację roczną a tyko numer łamany przez miesiąc.
Sławek, Zduńska Wola

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17055
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Problem z numeracją faktur
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 20, 2019, 12:17:33 »
Od dwóch dni czytam forum, ale nie mogę znaleźć odpowiedzi na moje pytanie.

I nie pomyślałeś o tym, aby wybrać właściwie dostawcę programu, aby móc spytać o takie podstawy obsługi programu i otrzymać odpowiedź w minutę zamiast samemu szukać dwa dni ? :o Oczywiście nie nie musiałbyś wtedy zadawać tego pytania, gdyż taką podstawową konfigurację miałbyś w cenie programu.

Nie wiem gdzie leży problem. W ustawieniach jest cały czas ustawiona numeracja miesięczna.

Tak na przyszłość, jeśli już chcesz korzystać z forum - dużo mnie pisz, nie zarzekaj się, że coś zrobiłeś, zamiast tego pokazuj co robisz i na co patrzysz, aby łatwiej można było wskazać gdzie popełniłeś błąd...

Nic nie przestawiałem ,jest tak od samego początku.

Co to znaczy "od początku" według Ciebie? Dla nas "początek" oznacza rozpoczęcie pracy z programem, a w domyślnej konfiguracji numeracji dokumentów jest ustawiana numeracja roczna, a nie miesięczna, więc jeśli "niczego nie przestawiałeś" to masz numerację roczną...
Daniel, Białystok.

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Problem z numeracją faktur
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 20, 2019, 12:17:33 »