Autor Wątek: Problem z połączeniem na stanowisku klienta  (Przeczytany 1159 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline borguss

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 1
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.82
Problem z połączeniem na stanowisku klienta
« dnia: Styczeń 28, 2025, 21:34:12 »
Dzień dobry.
Zaznaczę z góry, że przeszukałem forum oraz inne strony internetowe w poszukiwaniu rozwiązania problemu, lecz niestety bez skutku.
Mam problem z połączeniem zdalnym z domu do serwera Subiekta w pracy.
Do tej pory wszystko działało prawidłowo - dostawcą internetu był Plus mobilny 5G. W końcu położyli sieć światłowodową, więc zdecydowałem się na zmianę z jasnych przyczyn. Dostawcą pozostał Plus (na serwerach Netii). Do sedna.. Kiedy korzystam w laptopie z sieci "hotspot" z telefonu - łączę się z subiektem bez zmian. Kiedy przełączam się na wifi domowe niestety ale występuje problem z połączeniem i nawet nie pokaże listy podmiotów. Zauważyłem, że jak skryję się laptopem (korzystając z tego samego routera) za VPNem to również mogę się połączyć z bazą zdalnie.
W czym tkwi problem ? Zapora, antywirusy, reguły wychodzące/przychodzące sprawdzone. Podejrzewam, że ustawienia nowego routera mogą powodować problem ale nie znalazłem tam nic takiego, co by mogło mi blokować połączenie. Cała reszta działa prawidłowo - połączenie jest bardzo szybkie - opóźnienia są ultra niskie, transfer up/down wysoki.
Jeśli to ma w czymś pomóc to router to: OptiXstar DN8245X6-10 Home Gateway.
Proszę o jakieś wskazówki, co jeszcze można sprawdzić. Może po prostu nie obędzie się bez rozmowy z technikiem od Dostawcy internetu..


Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17235
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Problem z połączeniem na stanowisku klienta
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 29, 2025, 08:11:36 »
Nie podałeś podstawowych informacji technicznych na temat połączenia (usługa, port) co sugeruje, że ogólnie nie wiesz co robisz... Jak się zamawia usługę internetu do czegoś więcej niż jego przeglądania to należy dowiedzieć się jak dokładnie działa, w tym jakie ma ograniczenia... Opis sugeruje klasyczny problem, który występuje od kilkunastu lat lub dłużej - blokowanie ruchu na wybranych portach przez operatora internetu ze względów bezpieczeństwa.

Oczywiście są to tylko domysły.
Daniel, Białystok.

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Problem z połączeniem na stanowisku klienta
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 29, 2025, 08:11:36 »