Dzień dobry.
Zaznaczę z góry, że przeszukałem forum oraz inne strony internetowe w poszukiwaniu rozwiązania problemu, lecz niestety bez skutku.
Mam problem z połączeniem zdalnym z domu do serwera Subiekta w pracy.
Do tej pory wszystko działało prawidłowo - dostawcą internetu był Plus mobilny 5G. W końcu położyli sieć światłowodową, więc zdecydowałem się na zmianę z jasnych przyczyn. Dostawcą pozostał Plus (na serwerach Netii). Do sedna.. Kiedy korzystam w laptopie z sieci "hotspot" z telefonu - łączę się z subiektem bez zmian. Kiedy przełączam się na wifi domowe niestety ale występuje problem z połączeniem i nawet nie pokaże listy podmiotów. Zauważyłem, że jak skryję się laptopem (korzystając z tego samego routera) za VPNem to również mogę się połączyć z bazą zdalnie.
W czym tkwi problem ? Zapora, antywirusy, reguły wychodzące/przychodzące sprawdzone. Podejrzewam, że ustawienia nowego routera mogą powodować problem ale nie znalazłem tam nic takiego, co by mogło mi blokować połączenie. Cała reszta działa prawidłowo - połączenie jest bardzo szybkie - opóźnienia są ultra niskie, transfer up/down wysoki.
Jeśli to ma w czymś pomóc to router to: OptiXstar DN8245X6-10 Home Gateway.
Proszę o jakieś wskazówki, co jeszcze można sprawdzić. Może po prostu nie obędzie się bez rozmowy z technikiem od Dostawcy internetu..