Można poprosić o pomoc kogoś, kto zajmuje się takimi rzeczami na co dzień i się na nich zna.
Dalej nie rozumiem sensu udzielania tego typu "odpowiedzi"...
Ja nie rozumiem czego Ty nie rozumiesz - przeczytaj jakie było pytanie i jaka moja odpowiedź... Pytanie nie precyzowało / nie zastrzegało udzielenia pomocy wyłącznie poprzez forum czy wyłącznie darmowej pomocy, było ogólną prośbą o pomoc, nie wiem co autor miał na myśli, odniosłem się do tego co napisał...
Według Ciebie podanie "oczywistego" sposobu na szybkie i skuteczne rozwiązanie problemu jest bez sensu ? Ja z wieloletniego doświadczenia na formach wiem, że nie każdy widząc moje odpowiedzi domyśla się, że jestem serwisantem, że rozwiązywanie, a przede wszystkim uniknie problemów to moja praca i można się zgłosić do mnie bezpośrednio poza forum, wiele osób mimo wszystko uznaje mnie na "zaawansowanego użytkownika"... Mało tego, nawet gdybym taka informacja widniała w moim profilu to i tak znajdą się użytkownicy, którzy jej nie przeczytają i nie dowiedzą się jakie mają możliwości - dokładnie tak się dzieje na forum Insertu, tylko tam jestem mylony z pracownikami firmy InsERT...
Użytkownicy pozostaną użytkownikami i - jeszcze raz, z doświadczenia - uważam, że należy wspominać o wszystkich, nawet najbardziej oczywistych rozwiązaniach, gdyż bardzo często one są rozwiązaniem problemu - nawet osoba pracująca kilka lat na sprzedaży potrafi zadzwonić, że "paragony się drukują", a okazuje się, że nie została włączona drukarka fiskalna... Tak po prostu jest.
...nie szkoda na to miejsca i czasu? Lepiej chyba nic nie odpowiadać niż tak "merytorycznie"?
Dlaczego sam nie zastosowałeś się do swoje sugestii ? W czym Twoja wypowiedź pomogła w rozwiązaniu problemu dla autora wątku ?
Oczywiście najprościej jest nic nie odpowiadać, wtedy nikt nie będzie miał pretensji, ale nie pomagać innym - przez ponad 6 lat Twojej obecności na forum tylko 3 osoby uznały, że im pomogłeś - i próbować krytykować osoby, które to robią, zamiast spróbować pomóc... pozostawiam to już ocenie innych.