Forum Użytkownikow Subiekt GT

InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: baumalbis w Listopad 14, 2023, 10:19:37

Tytuł: problem z pracą na stanowiskach klienckich Subiekt GT
Wiadomość wysłana przez: baumalbis w Listopad 14, 2023, 10:19:37
Dzień dobry, mamy problem w sklepie. Posiadamy trzy nowe takie same komputery z Windowsem 11. Parametry i3-11000...ram 16GB ddr4, dyski M2 512, LAN 1GBit itp....
Wiadomo, jeden jest serwerem, dwa pozostałe stanowiska klienckie.
Insert najnowszy, SQl 2019. Problemem jest uporczywe wywalanie z programu, zawieszanie się itp na kompach klienckich. Sieć jest po przewodzie, kompy widzą baze, łączą sie, uruchamia się wszystko ale podczas pracy właśnie dzieją się cyrki.
Już nie mamy pomysłu co jest nie tak. Przewody LAN sprawdzone, nowy Switch, zapora Windows wyłączona, bez antywirusa na razie.
Wyjątki 1433 dodane, program sqlserv dodany też w wyjątkach....
Proszę o pomoc gdyż już nam brakuje pomysłów.
Dziękuję
Tytuł: Odp: problem z pracą na stanowiskach klienckich Subiekt GT
Wiadomość wysłana przez: dkozlowski w Listopad 15, 2023, 12:24:32
Niestety od początku istnienia programów InsERT GT, wielokrotnie opisywane na forum rozwiązanie się nie zmieniło - należy ustabilizować połączenie sieciowe. Na kablach jest mniej problemów, łatwiej to zrobić, ale też zdarzają się problemy i trudno je namierzyć. Miałem taki przypadek / problemy w nowej infrastrukturze za kilkaset tysięcy zł... Trzeba szukać do skutku.
Tytuł: Odp: problem z pracą na stanowiskach klienckich Subiekt GT
Wiadomość wysłana przez: bajabongo w Grudzień 09, 2023, 16:23:48
Dzień dobry, mamy problem w sklepie. Posiadamy trzy nowe takie same komputery z Windowsem 11. Parametry i3-11000...ram 16GB ddr4, dyski M2 512, LAN 1GBit itp....
Wiadomo, jeden jest serwerem, dwa pozostałe stanowiska klienckie.
Insert najnowszy, SQl 2019. Problemem jest uporczywe wywalanie z programu, zawieszanie się itp na kompach klienckich. Sieć jest po przewodzie, kompy widzą baze, łączą sie, uruchamia się wszystko ale podczas pracy właśnie dzieją się cyrki.
Już nie mamy pomysłu co jest nie tak. Przewody LAN sprawdzone, nowy Switch, zapora Windows wyłączona, bez antywirusa na razie.
Wyjątki 1433 dodane, program sqlserv dodany też w wyjątkach....
Proszę o pomoc gdyż już nam brakuje pomysłów.
Dziękuję

Adresy IP ustawione "na sztywno", konfiguracja połączenia z serwerem jest po IP czy po nazwie?
Tytuł: Odp: problem z pracą na stanowiskach klienckich Subiekt GT
Wiadomość wysłana przez: dkozlowski w Grudzień 09, 2023, 16:36:46
Adresy IP ustawione "na sztywno", konfiguracja połączenia z serwerem jest po IP czy po nazwie?

Nie ustawiam adresów na sztywno kiedy nie jest to potrzebne, odwołuję się do serwera po nazwie i adresie IP, w każdej kombinacji programy działają stabilnie.
Tytuł: Odp: problem z pracą na stanowiskach klienckich Subiekt GT
Wiadomość wysłana przez: bajabongo w Grudzień 10, 2023, 12:52:42
Adresy IP ustawione "na sztywno", konfiguracja połączenia z serwerem jest po IP czy po nazwie?

Nie ustawiam adresów na sztywno kiedy nie jest to potrzebne, odwołuję się do serwera po nazwie i adresie IP, w każdej kombinacji programy działają stabilnie.

Daj szanse odpowiedzieć koledze baumalbis.
Tytuł: Odp: problem z pracą na stanowiskach klienckich Subiekt GT
Wiadomość wysłana przez: marekolo w Grudzień 26, 2023, 08:55:04
Niestety od początku istnienia programów InsERT GT, wielokrotnie opisywane na forum rozwiązanie się nie zmieniło - należy ustabilizować połączenie sieciowe. Na kablach jest mniej problemów, łatwiej to zrobić, ale też zdarzają się problemy i trudno je namierzyć. Miałem taki przypadek / problemy w nowej infrastrukturze za kilkaset tysięcy zł... Trzeba szukać do skutku.
Jeżeli to nie tajemnica to co tej nowej infrastrukturze przeszkadzało poprawnie pracować?
Tytuł: Odp: problem z pracą na stanowiskach klienckich Subiekt GT
Wiadomość wysłana przez: dkozlowski w Grudzień 26, 2023, 12:41:10
Niestety od początku istnienia programów InsERT GT, wielokrotnie opisywane na forum rozwiązanie się nie zmieniło - należy ustabilizować połączenie sieciowe. Na kablach jest mniej problemów, łatwiej to zrobić, ale też zdarzają się problemy i trudno je namierzyć. Miałem taki przypadek / problemy w nowej infrastrukturze za kilkaset tysięcy zł... Trzeba szukać do skutku.
Jeżeli to nie tajemnica to co tej nowej infrastrukturze przeszkadzało poprawnie pracować?

Wadliwy switch (nowy, markowy sprzęt nie oznacza, że będzie sprawny).