Autor Wątek: Problem z Subiektem po aktualizacji do wersji 1.64HF2  (Przeczytany 1298 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline jerzy.szlachetka

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.64HF2
Problem z Subiektem po aktualizacji do wersji 1.64HF2
« dnia: Październik 09, 2020, 13:29:54 »
Witam wszystkich,
Po ostatniej aktualizacji pojawił się pewien problem z Subiektem. A dokładniej dotyczy to dokumentów handlowych oraz magazynowych. Po każdorazowym wejściu i wyjściu lub tworzeniu dokumentu, subiekt zamraża się na losowy czas od kilku do kilkunastu sekund. Czy ktoś się spotkał z podobnym problemem?
W monitorze aktywności w sekcji Active Expensive Queries pojawia się tylko coś takiego. Macie może jakiś sposób na zlokalizowanie gdzie leży problem?
Baza na SQLExpress 2017 (testowane na SQLStandard 2017/2019 problem ten sam).

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17055
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Problem z Subiektem po aktualizacji do wersji 1.64HF2
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 09, 2020, 14:19:08 »
Po ostatniej aktualizacji pojawił się pewien problem z Subiektem. A dokładniej dotyczy to dokumentów handlowych oraz magazynowych. Po każdorazowym wejściu i wyjściu lub tworzeniu dokumentu, subiekt zamraża się na losowy czas od kilku do kilkunastu sekund. Czy ktoś się spotkał z podobnym problemem?

Praktycznie wszyscy już pracują na 1.64, również Ci najwięksi klienci, u żadnego z moich klientów nie wystąpiły takie problemy, też nie słyszałem, jak widać na forum też jest cisza.

W monitorze aktywności w sekcji Active Expensive Queries pojawia się tylko coś takiego. Macie może jakiś sposób na zlokalizowanie gdzie leży problem?
Baza na SQLExpress 2017 (testowane na SQLStandard 2017/2019 problem ten sam).

To powtarzam na forum od blisko 10 lat - należy zacząć od odbudowy indeksów z programu, jeśli nie pomoże lub efekt dalej nie będzie zadowalający to należy sprawdzić co robi program, w jaki sposób przetwarza dane i spróbować wykonać optymalizację... Wygląda na problem z wyświetlaniem listy być może po dodaniu nowych kolumn z JPK_V7.
Daniel, Białystok.

Offline jerzy.szlachetka

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.64HF2
Odp: Problem z Subiektem po aktualizacji do wersji 1.64HF2
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 09, 2020, 15:40:30 »
Tak, przepraszam, nie wspomniałem wcześniej. Wszystkie opcje naprawy, optymalizacji, defragmentacji etc jakie były mi znane, zostały wykonane. Niestety, bez skutku.
Sprawdzając przez SQL Server Profiler zwróciłem uwagę na kwestię ustawienia znacznika blokady dokumentu. W załączniku wrzucam zrzut ekranu.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17055
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Problem z Subiektem po aktualizacji do wersji 1.64HF2
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 09, 2020, 19:03:59 »
Co mam Ci odpowiedzieć - nie zrozumiałeś o czym napisałem, więc delikatnie mówiąc ciężko będzie to zrealizować - nie pisałem o operacjach konserwacyjnych typu odbudowa indeksów i/lub statystyk tylko strojeniu bazy bazy danych, jeszcze inaczej mówiąc takiej jej modyfikacji, aby problematyczne operacje zwracały te same wyniki tylko w krótszym czasie (przykłady opisywałem na forum)...

Taki czas na tabeli blokad sugeruje wpływ rozwiązania dodatkowego.
Daniel, Białystok.

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Problem z Subiektem po aktualizacji do wersji 1.64HF2
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 09, 2020, 19:03:59 »