Forum Użytkownikow Subiekt GT
InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: motostrefa w Luty 02, 2023, 13:01:23
-
Witam. Zrobiłem aktualizację do nowej wersji programu i program się "wysypał". Po wybraniu podmiotu na którym chcę pracowac oraz wcisnieciu: przeprowadź aktualizację bazy danych - wyskakuje powiadomienie, NIEUDANA AKTUALIZACJA.
Aktualizacja podmiotu nie powiodła się: 0x80004005: Usługa dostarczania danych lub inna usługa zwróciły stan E_FAIL.
Przywrócenie podmiotu powiodło się.
Odinstalowałem program i zainstalowałem ponownie ale znów widzę te same podmioty i sytuacja się powtarza. Jak to naprawić? Oczywiście przed aktualizacja podmiotu przeprowadziłem archiwizację i mam plik z najnowszą bazą danych. Chciałbym przywrócić program do działania. Proszę o rade jak to zrobić.
-
Należało zacząć od przejrzenia / zamieszczenia logu z konwersji.
-
Jeśli chcesz uruchomić ponownie program w wersji przed awarią (żeby móc pracować zanim rozkminisz powód awarii), to musisz zainstalować starszą wersję Subiekta zgodną z archiwizowaną wersją bazy danych, a następnie ją tam zdearchiwizować.
Wersje archiwalne dostępne są na https://ftp.insert.com.pl/
-
Wersje archiwalne dostępne są na https://ftp.insert.com.pl/
Poprzednią wersję programu dobrze jest przechowywać do momentu zakończonej aktualizacji do nowszej, wtedy nie trzeba jej szukać po ftp i tracić czasu na pobieranie...
-
Wróciłem do poprzedniej wersji i wszystko działa, ale przy kolejnej próbie aktualizacji robi się dokładnie to samo. Co może być przyczyną ?
-
Należało zacząć od przejrzenia / zamieszczenia logu z konwersji.
Gdzie znajdę ten log z konwersji ?
-
c:\users\NAZWA_TWOJEGO_KONTA_WINDOWS\Appdata\Roaming\Insert GT
-
========================================================================
Aktualizacja podmiotu: Moto_Strefa z wersji: 1.7404 do wersji: 1.7410.10.5552 dnia: 2023-02-02 13:25:52
Zapisywanie informacji o początku konwersji
Zastosowano do podmiotu skrypt: C:\Program Files (x86)\InsERT\InsERT GT\Skrypty\skrypt1.7404_1.7410.enc
Modyfikacja wartości wersji struktury bazy z 1.7404 na 1.7410
Wartość wersji została zmodyfikowana
Aktualizacja podmiotu nie powiodła się: 0x80004005: Usługa dostarczania danych lub inna usługa zwróciły stan E_FAIL.
Przywrócenie podmiotu powiodło się.
========================================================================
Aktualizacja podmiotu: Moto_Strefa z wersji: 1.7404 do wersji: 1.7410.10.5552 dnia: 2023-02-02 14:03:29
Podłączony jest użytkownik z komputera o nazwie: DESKTOP-27RK3QT
Podłączony jest użytkownik z komputera o nazwie: DESKTOP-27RK3QT
Podłączony jest użytkownik z komputera o nazwie: DESKTOP-27RK3QT
Podłączony jest użytkownik z komputera o nazwie: DESKTOP-27RK3QT
Podłączony jest użytkownik z komputera o nazwie: DESKTOP-27RK3QT
Podłączony jest użytkownik z komputera o nazwie: DESKTOP-27RK3QT
========================================================================
Aktualizacja podmiotu: Moto_Strefa z wersji: 1.7404 do wersji: 1.7410.10.5552 dnia: 2023-02-02 14:04:23
Zapisywanie informacji o początku konwersji
Zastosowano do podmiotu skrypt: C:\Program Files (x86)\InsERT\InsERT GT\Skrypty\skrypt1.7404_1.7410.enc
Modyfikacja wartości wersji struktury bazy z 1.7404 na 1.7410
Wartość wersji została zmodyfikowana
Aktualizacja podmiotu nie powiodła się: 0x80004005: Usługa dostarczania danych lub inna usługa zwróciły stan E_FAIL.
Przywrócenie podmiotu powiodło się.
-
Zobacz ten temat: http://forumsubiekta.pl/subiekt/niepowodzenie-aktualizacji-bazy-z-1-44-do-1-45/15/ (http://forumsubiekta.pl/subiekt/niepowodzenie-aktualizacji-bazy-z-1-44-do-1-45/15/)
a szczególnie najpierw sprawdź ten sposób, bo wydaje się najszybszy: Problem powodowało ustawienie Region, Format, które jakiś program zmienił na angielski. Wróciłem do polskiego i konwersja bazy poszła bez problemu.
-
Wszedłem w zmień kraj lub region i jest tam ustawione normalnie region Polska, więc to nie to :(
-
Wszedłem w zmień kraj lub region i jest tam ustawione normalnie region Polska, więc to nie to :(
Inną metodą jest zmiana ustawienia z polskiego na obcy, a potem z powrotem zmiana na polski. I oczywiście kolejne opcje opisane w tamtym temacie.
-
Przeczytałem ten wątek i żadnej informacji nie uzyskałem. Baza danych przy wcześniejszej wersji działa normalnie, zapisuje się, więc chyba to nie jest problem z bazą...
-
Mam nową informację, może to pozwoli wyjaśnić cokolwiek. Zrobiłem na koniec dnia przy zamknięciu programu archiwizację, skopiowałem pliki na kartę pamięci i zabrałem do domu. Zainstalowałem w domu starszą wersję subiekta i włączyłem dearchiwizację tego pliku zgodnie z instrukcją na stronie insertu tj. wraz ze stworzeniem katalogu "roboczy". Dearchiwizacja się włącza, ładuje 3 kreski, po czym staje i program przestaje odpowiadać. Czy to oznacza, że baza danych jest uszkodzona i program nie chce jej załadować ? Na komputerze firmowym program cały czas działa, ale nie mogę zaktualizować do nowszej wersji bo od razu się psuje. Jakieś sugestie ?
-
Mam nową informację, może to pozwoli wyjaśnić cokolwiek. Zrobiłem na koniec dnia przy zamknięciu programu archiwizację, skopiowałem pliki na kartę pamięci i zabrałem do domu. Zainstalowałem w domu starszą wersję subiekta i włączyłem dearchiwizację tego pliku zgodnie z instrukcją na stronie insertu tj. wraz ze stworzeniem katalogu "roboczy". Dearchiwizacja się włącza, ładuje 3 kreski, po czym staje i program przestaje odpowiadać. Czy to oznacza, że baza danych jest uszkodzona i program nie chce jej załadować ?
Nie, ale jest to możliwe.
Na komputerze firmowym program cały czas działa, ale nie mogę zaktualizować do nowszej wersji bo od razu się psuje. Jakieś sugestie ?
Znajdź odpowiedź na poprzednie pytanie.
-
Ta wcześniejsza odpowiedź kolegi nie rozwiązała mojego problemu. Jakaś sugestia dlaczego odtworzenie bazy danych na innym komputerze zawiesza się na 3 kresce ?
-
Twoje poprzednie pytanie:
Czy to oznacza, że baza danych jest uszkodzona i program nie chce jej załadować ?
-
Przeczytałem ten wątek i żadnej informacji nie uzyskałem. Baza danych przy wcześniejszej wersji działa normalnie, zapisuje się, więc chyba to nie jest problem z bazą...
Nie, to że we wcześniejszej wersji działa normalnie w żadnym wypadku nie oznacza że baza jest nieuszkodzona.
-
Jakaś sugestia dlaczego odtworzenie bazy danych na innym komputerze zawiesza się na 3 kresce ? W jaki sposób można sprawdzić czy baza danych nie jest uszkodzona i jeśli jest to jakie mogą być tego przyczyny ?
-
Jakaś sugestia dlaczego odtworzenie bazy danych na innym komputerze zawiesza się na 3 kresce ? W jaki sposób można sprawdzić czy baza danych nie jest uszkodzona i jeśli jest to jakie mogą być tego przyczyny ?
Interesuje Cię dlaczego staje na 3 a nie na 4 kresce?
Jeśli tak, to raczej sam musisz do tego dojść, bo wątpię żeby komuś innemu chciało się liczyć kreski.
Czy baza jest uszkodzona sprawdza się narzędziami SQL Servera, przede wszystkim poleceniem DBCC CHECKDB
Przyczyny - najczęstsze to błąd/uszkodzenie dysku, błąd/uszkodzenie sterownika, wyłączenie systemu bez zamknięcia (typowo - wyłączyli prąd, a UPSa nie było).
-
Zrobiłem odbudowę indeksów i statystyk i wszystko było ok.
Później chciałem zrobić kontrolę bazy danych i wyskoczyło:
Kontrola danych została zakończona.
Wystąpił błąd podczas kontroli danych.
Wystąpił błąd podczas aktualizacji identyfikatorów.
Co do uszkodzenia, miałem w zeszłym roku sytuację, że padł mi system w nowym laptopie i trzeba było go wgrywać z pendrive bo nie chciał się podnieść sam. Tylko, że to się stało w październiku jakoś, a aktualizacja wersji nie chciała się zrobić w lutym, więc to raczej nie jest powiązane.
-
Co do uszkodzenia, miałem w zeszłym roku sytuację, że padł mi system w nowym laptopie i trzeba było go wgrywać z pendrive bo nie chciał się podnieść sam. Tylko, że to się stało w październiku jakoś, a aktualizacja wersji nie chciała się zrobić w lutym, więc to raczej nie jest powiązane.
Skąd takie wniosek ? Jaka była przyczyna "padnięcia systemu" ? Wyjaśniłeś ją, czy tego nie zrobiłeś i czkałeś na większy problem ? Uszkodzenia systemu najczęściej wynikają z uszkodzeń sprzętu, a skoro uszkodził się system operacyjny to mogła również uszkodzić się baza danych... Nie twierdzę, że tak się stało, cały czas zgaduję, a Tobie kolejny raz proponuję, aby nie zgadywać tylko sprawdzić.
-
"Czy baza jest uszkodzona sprawdza się narzędziami SQL Servera, przede wszystkim poleceniem DBCC CHECKDB"
Ok, w takim razie czy jest jakiś post, w którym jest opisane jak to sprawdzić ?
-
Zrobiłem odbudowę indeksów i statystyk i wszystko było ok.
Później chciałem zrobić kontrolę bazy danych i wyskoczyło:
Kontrola danych została zakończona.
Wystąpił błąd podczas kontroli danych.
Wystąpił błąd podczas aktualizacji identyfikatorów.
Co do uszkodzenia, miałem w zeszłym roku sytuację, że padł mi system w nowym laptopie i trzeba było go wgrywać z pendrive bo nie chciał się podnieść sam. Tylko, że to się stało w październiku jakoś, a aktualizacja wersji nie chciała się zrobić w lutym, więc to raczej nie jest powiązane.
Wygląda to na dwa problemy:
- Masz prawdopodobnie fizycznie uszkodzoną bazę danych. Z tym możliwe że bym sobie poradził (tego nigdy nie wiadomo na 100%, ale wygląda że są spore szanse)
- Uparcie wyciągasz niczym nie uzasadnione wnioski i ignorujesz wszystkie uwagi, które się z nimi nie zgadzają. Z tym problemem mi się walczyć nie chce.
-
Nie odpowiedziałeś na moje pytania...
"Czy baza jest uszkodzona sprawdza się narzędziami SQL Servera, przede wszystkim poleceniem DBCC CHECKDB"
Ok, w takim razie czy jest jakiś post, w którym jest opisane jak to sprawdzić ?
Jest niezliczona liczba postów i pomocy technicznej, uszkodzenia baz danych są powszechne tylko serwer SQL jest produktem firmy Microsoft, a nie Insertu, więc należy szukać informacji u producenta (https://learn.microsoft.com/en-us/sql/t-sql/database-console-commands/dbcc-transact-sql?view=sql-server-ver16 (https://learn.microsoft.com/en-us/sql/t-sql/database-console-commands/dbcc-transact-sql?view=sql-server-ver16)) lub innych forach tematycznych.
-
Co do uszkodzenia, miałem w zeszłym roku sytuację, że padł mi system w nowym laptopie i trzeba było go wgrywać z pendrive bo nie chciał się podnieść sam. Tylko, że to się stało w październiku jakoś, a aktualizacja wersji nie chciała się zrobić w lutym, więc to raczej nie jest powiązane.
Skąd takie wniosek ? Jaka była przyczyna "padnięcia systemu" ? Wyjaśniłeś ją, czy tego nie zrobiłeś i czkałeś na większy problem ? Uszkodzenia systemu najczęściej wynikają z uszkodzeń sprzętu, a skoro uszkodził się system operacyjny to mogła również uszkodzić się baza danych... Nie twierdzę, że tak się stało, cały czas zgaduję, a Tobie kolejny raz proponuję, aby nie zgadywać tylko sprawdzić.
Nie, bo po przeinstalowaniu systemu nie było już żadnych błędów zapisanych. Moje ostatnie bluecreeny z komputera to:
memory_menagement
thread_stuck_in_device driver
attempted_write_to_readonly_memory
kmode_exception_not_handled
fage_fault_in_nonpaged_area
To błędy z ostatnich 4 miesięcy.
Czy któryś z tych błędów może wyjaśnić, co jest przyczyną możliwości uszkodzenia bazy danych ?
-
Jak pisałem system nie uszkadza się sam z siebie, a ponowna instalacja systemu nie naprawi sprzętu, na którym pracuje... Firma nie powinna być miejscem na naukę, jeśli komputer sprawia takie problemy, generuje takie błędy to powinien zostać zdiagnozowany i naprawiony lub wymieniony... Bardzo złośliwe są dyski SSD, które potrafią generować niepowtarzalne problemy, niestety kolejne bywają dużo poważniejsze w skutkach...
Każdy z błędów, które wymieniłeś, a dokładnie okoliczności ich powstania czyli każde nieoczekiwane wyłączenie komputera mogło doprowadzić do uszkodzenia bazy danych.
-
Przeskanowałem bazę danych sql server management studio i w wynikach na czerwono wyskoczyło mi takie coś:
Msg 8944, Level 16, State 13, Line 1
Table error: Object ID 573245097, index ID 1, partition ID 72057613778223104, alloc unit ID 72057613980073984 (type In-row data), page (1:7856), row 115. Test (ColumnOffsets <= (nextRec - pRec)) failed. Values are 8111 and 50.
Msg 8944, Level 16, State 13, Line 1
Table error: Object ID 573245097, index ID 1, partition ID 72057613778223104, alloc unit ID 72057613980073984 (type In-row data), page (1:7856), row 115. Test (ColumnOffsets <= (nextRec - pRec)) failed. Values are 8111 and 50.
Msg 8928, Level 16, State 1, Line 1
Object ID 573245097, index ID 1, partition ID 72057613778223104, alloc unit ID 72057613980073984 (type In-row data): Page (1:7856) could not be processed. See other errors for details.
Msg 8976, Level 16, State 1, Line 1
Table error: Object ID 573245097, index ID 1, partition ID 72057613778223104, alloc unit ID 72057613980073984 (type In-row data). Page (1:7856) was not seen in the scan although its parent (1:10824) and previous (1:7768) refer to it. Check any previous errors.
Msg 8978, Level 16, State 1, Line 1
Table error: Object ID 573245097, index ID 1, partition ID 72057613778223104, alloc unit ID 72057613980073984 (type In-row data). Page (1:7857) is missing a reference from previous page (1:7856). Possible chain linkage problem.
Czyli baza uszkodzona ? Do naprawy ?
-
Ewentualnie czy sam mogę bezpiecznie bez utraty danych naprawić tą bazę danych komendą REPAIR TABLE ?
-
Czyli baza uszkodzona ? Do naprawy ?
Dokładnie, uszkodziłeś sobie bazę danych.
-
Ewentualnie czy sam mogę bezpiecznie bez utraty danych naprawić tą bazę danych komendą REPAIR TABLE ?
Nie. Wszystko trzeba dokładnie sprawdzić, nie wiadomo nawet o jakie tabele chodzi.
-
Ktoś z Was się zajmuje takim czymś ? Jaki koszt ? Najpierw upewnię się, że problem z komputerem rozwiązany i będę chciał ją naprawić. Firma od której kupiłem komputer zaleciła mi wymontować dołożoną kość ramu 16gb i zobaczyć czy przestaną błędy wyskakiwać, wtedy wyślą mi nową kość. Skanowanie błędów aplikacją lenovo nie wyszukało żadnych problemów ani z ramem ani z płytą główną.
-
RAM można porządnie przetestować dedykowanym programem np. https://www.memtest86.com/download.htm