InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: Tomek11 w Listopad 13, 2024, 21:52:11
-
Witam, w związku z tym, że stary serwer pod InsertGT działał na Windows 7 i SQL2014 postanowiłem go zmigrować do nowszego systemu. Zainstalowałem Windows 11 i SQL Express 2022 (pobrane z MS). Zacząłem od zrobienia backupu narzędziami SSMS na starej maszynie. Potem zainstalowałem na nowej maszynie SQl 2022 i odtworzyłem poprzez SSMS bazy. Potem instalacja aplikacji insert i konwersja bazy. Wszystko poszło sprawnie. Dzisiaj zaczęły się dziać problemy z jednym z podmiotów. otóż jak drukuje np fakturę sprzedaży na swoim z edytowanym wzorcu wydruku to pojawia się błąd:
"Crystal Reports Viewer
Server has not yet been opened."
Dziwne jest to, że standardowe wzorce wydruku typu FS standard działają poprawnie.
W czym może być problem? Dodam, że jakiś czas temu robiłem również migracje ale na serwer 2019 i takich problemów nie było.
-
Fundamentalna przyczyna problemu jest taka, że próbujesz zajmować się rzeczami, na których się nie znasz, więc taki jest efekt, kiedyś jakimś zbiegiem okoliczności zadziałało, a teraz nie działa, czasami kończy się to takimi błahostkami, a czasami bardzo poważnymi problemami...
Opisywany efekt i jego przyczyna przyczyna była wiele razy opisywana na forum - nie odtworzyłeś baz danych w poprawny sposób (nie zadbałeś o dodatkowego użytkownika na którym działają wydruki CR), wystarczyło postąpić zgodnie z pomocą do programu i wykorzystać do przeniesienia bazy danych narzędzie firmy InsERT jakim jest program Archiwizator.
Nadmienię, że przy innych niepoprawnych operacjach na bazie danych w przeszłości mógł powstać jakiś inny problem, którego nie rozwiąże już skorzystanie z narzędzi InsERT.