InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: hezer w Lipiec 10, 2018, 13:42:34
-
Witam,
próbowałem odkopać podobny temat, ale niestety się nie dokopałem.
Zastanawiam się czy istnieją jakieś przeciwwskazania by robić inwentaryzację podczas sprzedaży ( zgodnie z poniższym planem ).
1. Inwentaryzacje dzielimy na pomieszczenie - cząstkowa.
2. Pierwsze 3 dni prowadzimy normalnie sprzedaż i jednocześnie prowadzimy inwentaryzacje cząstkową ( skanujemy każdy produkt czytnikiem ).
3. Każde pomieszczenie ( cząstkowa ) zostaje zamknięte - żaden towar już z niego nie wychodzi, ani tam nie wchodzi.
Tutaj pierwsza kwestia, która mnie zastanawia.
Przykładowo mamy sobie 300szt. jakiegoś produktu. 100szt. zostało przeskanowane w jednym pomieszczeniu, a pozostałe 200 nie zostało jeszcze uwzględnione w zbiorczej ( bo jest w innym pomieszczeniu ). Czy na czas inwentaryzacji możemy śmiało sprzedawać pozostałe 200 póki nie zostaną one również przeskanowane?
4. W ostatni dzień nie prowadzimy żadnej sprzedaży. Tego dnia kończymy skanować resztę pomieszczeń.
5. Zatwierdzamy zbiorczą z datą wczytania stanów na dzień, w którym już nie było sprzedaży.
Czy takie rozwiązanie może przynieść negatywne skutki?
Wcześniej zawsze zamykaliśmy sprzedaż na czas inwentaryzacji więc nie mieliśmy takich problemów, ale z tego co słyszałem to można śmiało ją prowadzić według powyższego.
Mimo, że tak słyszałem to wolałbym się upewnić i usłyszeć zdanie kogoś bardziej doświadczonego w temacie.
Pozdrawiam.
-
A gdzie tak słyszałeś?
-
Od helpdesku Insertu, ale nie zawsze im ufam.
-
Załóż sobie w Subiekcie podmiot testowy i zrób symulację tego o czym piszesz (wystarczy na 1 towarze) i przekonaj się jak to działa.
-
Myślałem, że dużo łatwiej będzie zapytać...
-
Załóż sobie w Subiekcie podmiot testowy i zrób symulację tego o czym piszesz (wystarczy na 1 towarze) i przekonaj się jak to działa.
Zrobiłem sobie testowy podmiot i zrobiłem następująco.
1. Stworzyłem cząstkową z datą 2018-07-10 i dodałem do niej 3 losowe produkty.
2. Stworzyłem cząstkową z datą 2018-07-11 i znów dodałem te same produkty.
3. Stworzyłem paragon z datą 2018-07-11 i sprzedałem parę tych produktów.
4. Stworzyłem cząstkową z datą 2018-07-12 i znów dodałem te produkty.
5. Zatwierdziłem zbiorczą z datą wczytania stanów 2018-07-12.
Zbiorcza normalnie się zrobiła i stany na magazynie są teraz takie jakie w cząstkowych.
Czyli rozumiem, że można tak robić czy coś zamieszałem?
-
Myślałem, że dużo łatwiej będzie zapytać...
I znów musiałbyś polegać na czyimś zdaniu i niczego nie nauczyłbyś się?
Załóż sobie w Subiekcie podmiot testowy i zrób symulację tego o czym piszesz (wystarczy na 1 towarze) i przekonaj się jak to działa.
Zrobiłem sobie testowy podmiot i zrobiłem następująco.
1. Stworzyłem cząstkową z datą 2018-07-10 i dodałem do niej 3 losowe produkty.
2. Stworzyłem cząstkową z datą 2018-07-11 i znów dodałem te same produkty.
3. Stworzyłem paragon z datą 2018-07-11 i sprzedałem parę tych produktów.
4. Stworzyłem cząstkową z datą 2018-07-12 i znów dodałem te produkty.
5. Zatwierdziłem zbiorczą z datą wczytania stanów 2018-07-12.
Zbiorcza normalnie się zrobiła i stany na magazynie są teraz takie jakie w cząstkowych.
Czyli rozumiem, że można tak robić czy coś zamieszałem?
Skoro są takie jak na cząstkowych a Ty sprzedałeś część tych zliczonych towarów to jest wg Ciebie dobrze?
Przykład:
Miałeś na stanie 10szt
Zliczyłeś, że masz 8
Sprzedałeś 6
Po zatwierdzeniu inwentaryzacji masz 8
I to jest OK?
BTW
Moim zdaniem przy tej konstrukcji inwentaryzacji PRAKTYCZNIE nie da się prowadzić sprzedaży. W teorii jest to do zrobienia ale tylko dla lubiących sporty ekstremalne.
-
Przykład:
Miałeś na stanie 10szt
Zliczyłeś, że masz 8
Sprzedałeś 6
Po zatwierdzeniu inwentaryzacji masz 8
I to jest OK?
Przecież skoro miałem 10 i zliczyłem 8 to jak mogłem sprzedać 6 skoro produkt, który jest zliczony już nie może być sprzedany?
Przykładowo mam czegoś 5 w jednym pomieszczeniu i 5 w drugim. Jedno pomieszczenie jest już zliczone wiec jest zamknięte ( nie można z niego brać produktu ) wiec maksymalnie sprzedam tego tyle ile jest w pomieszczeniu które nie zostało jeszcze zliczone. Czyli:
Mam czegoś 10
5 zliczyłem
3 sprzedałem z niezliczonego pomieszczenia
2 zliczyłem później w tym pomieszczeniu
Po inwentaryzacji mam 7
-
Skoro wiesz lepiej to spokojnie rób inwentaryzację w czasie sprzedaży i niczym się nie przejmuj.
Nie pisz też z prośbą o to jak naprawić stany.
-
Gdybym wiedział to bym się nie pytał.
Liczyłem na odpowiedz typu ‚tak można’, albo ‚nie mozna ponieważ...’, a w zamian dostaje odpowiedz sugerującą że nie można z zaleceniem zrobienia testów, które potwierdziły że można i bądź tu mądry...
-
zamknij sklep, zrob inwenture i miej rok spokoju
-
Przykład:
Miałeś na stanie 10szt
Zliczyłeś, że masz 8
Sprzedałeś 6
Po zatwierdzeniu inwentaryzacji masz 8
I to jest OK?
Przecież skoro miałem 10 i zliczyłem 8 to jak mogłem sprzedać 6 skoro produkt, który jest zliczony już nie może być sprzedany?
A skąd to całkowicie błędne założenie, zwłaszcza, że sam napisałeś wcześniej, że zrobiłeś inaczej - sprzedałeś towar, który był dodany do inwentaryzacji, czyli został zliczony ?
-
Przykład:
Miałeś na stanie 10szt
Zliczyłeś, że masz 8
Sprzedałeś 6
Po zatwierdzeniu inwentaryzacji masz 8
I to jest OK?
Przecież skoro miałem 10 i zliczyłem 8 to jak mogłem sprzedać 6 skoro produkt, który jest zliczony już nie może być sprzedany?
A skąd to całkowicie błędne założenie, zwłaszcza, że sam napisałeś wcześniej, że zrobiłeś inaczej - sprzedałeś towar, który był dodany do inwentaryzacji, czyli został zliczony ?
Niestety nie zrozumiałem co masz na myśli. Nie pisałem nigdzie o sprzedawaniu zaliczonego towaru, a wręcz przeciwnie. Zaznaczyłem ze zaliczony towar już nie może być tykany.
-
Niestety nie zrozumiałem co masz na myśli. Nie pisałem nigdzie o sprzedawaniu zaliczonego towaru, a wręcz przeciwnie. Zaznaczyłem ze zaliczony towar już nie może być tykany.
Niczego nie mam na myśli, opieram się na tym co sam napisałeś, a teraz Twierdzisz, że tego nie zrobiłeś, zacytuję Twoją wypowiedź...
Policzyłeś towary:
Zrobiłem sobie testowy podmiot i zrobiłem następująco.
1. Stworzyłem cząstkową z datą 2018-07-10 i dodałem do niej 3 losowe produkty.
2. Stworzyłem cząstkową z datą 2018-07-11 i znów dodałem te same produkty.
Sprzedałeś policzone towary:
3. Stworzyłem paragon z datą 2018-07-11 i sprzedałem parę tych produktów.
-
A jak miałem na środowisku testowym stworzyć sytuacje ze część tego towaru mam w jednym pomieszczeniu które zostało zeskanowane, cześć tego samego towaru mam w drugim pomieszczeniu które jeszcze nie jest przeskanowane i z którego sprzedaje ten produkt i dopiero w ostatni dzien gdzie nie ma sprzedaży zaliczam to co zostało w pomieszczeniu niezliczonym.
-
Przepraszam że się wtrącam ale z dobrą radą, mam nadzieję:) . U nas jest kilka tysięcy indeksów i przerabialiśmy inwentury, zamykaliśmy na kilka dni a to strata. Od kilku lat robimy częste ale małe "inwentury", zliczamy i sprawdzamy dane grupy, półki, itp. Stany prostujemy na bieżąco.
Raz w tygodniu część personelu przeznacza około godzinki na sprawdzenie i nie ma już długich posiedzeń czy zamykania na kilka dni.
-
i to tez jest dobra metoda
-
Niestety siła wyższa ( szef ) zadecydowała, że sprzedaży na czas inwentaryzacji nie zamknie także w następnym tygodniu się przekonamy czy ten sposób jest możliwy i nie rozjedzie nam stanów.
Albo będzie wszystko działać, albo będę płakać na forum jak naprawić stany magazynowe :)
-
Będzie działać pod warunkiem wykonania za każdym razem IWz z tego kawałka inwentaryzacji. Bęfzie w związku z tym dużo IWz i związanych z tym RW i PW (o ile wystąpią różnice), ale efekt końcowy będzie prawidłowy
-
A czy przypadkiem jak wykonasz IWz a później kolejne IWz z tym samym produktem to finalny wynik nie będzie wynikiem ostatniego IWz z danym towarem, a nie jego sumą?
Przykładowo w jednym pomieszczeniu mam 100 szt, a na magazynie 200.
Robie IWz z pomieszczenia gdzie było tego 100 i subiekt zwraca stan 100.
Później robie IWz z drugiego pomieszczenia gdzie tez jest 100 i subiekt finalnie pokaże stan 100 zamiast 200. To by działało gdybyśmy tylko w jednym miejscu mieli dany towar, a u nas to wyglada tak, że jak mamy dużo towaru to jest on magazynowany w jednym pomieszczeniu a 5 sztuk na przykład na wystawie czy coś.
Według mnie jedynym warunkiem jest to, ze sprzedać można tylko towar który nie został jeszcze zeskanowany ( wliczony ja jakakolwiek cząstkową ).
To tak samo jakby zamiast inwentaryzacji robić MM na fikcyjny magazyn. Przeskanowana rzecz zostaje przesunięta na fikcyjny magazyn i nie można już jej ruszać do końca inwentaryzacji. W ostatni dzień ( ten bez sprzedaży ) robi się normlana inwentaryzacje z reszty pomieszczeń, zatwierdza ją i potem wykonuje się odwrotną MM do tamtej wcześniejszej fikcyjnej. Ten sposób działa na 100% pod warunkiem ze jakiegoś towaru nie masz więcej realnie niż w subiekcie bo takiego towaru nie przesuniesz na fikcyjny magazyn i musisz go z tej MM usuwać i zliczyć w tej końcowej inwentaryzacji.
-
Jeśli takie rozrzucanie towaru odbywa się w ramach jednego magazynu, to raczej nie uda Ci się zrobić prawidlowej inwentaryzacji w trakcie sprzeaży.Towar może wystąpić na kilku IWc i do IWz zostanie ujęty z wszystkich IWc. Ale z kolei sprzedaż w trakcie sporządzania IWc rozwali dokładnie stany. Krótko mówiąc szef jest zbyt pazerny.
-
Ale z kolei sprzedaż w trakcie sporządzania IWc rozwali dokładnie stany.
A mógłbyś wytłumaczyć w jaki sposób to rozwala stany? Pytam bo ja to sprawdzałem na środowisku testowym i stanów mi nie rozwaliło, ale może o czymś zapomniałem, albo coś źle sprawdzałem.
Krótko mówiąc szef jest zbyt pazerny.
Na to niestety nic nie poradzę. Mój szef wie, że jest to realne, a ja mam zadbać od strony technicznej żeby to się nie zwaliło... Temu tak dokładnie się wypytuje i szukam jakiegoś argumentu, który by faktycznie taki sposób odrzucał, ale do tej pory nie dostałem żadnego wytłumaczenia więc pozostaje przekonać się na własnej skórze.