Autor Wątek: Brak odpowiedzi programu na 5-10 sekund po dodaniu pozycji na fakturze  (Przeczytany 1526 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline caller

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 1
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.70 SP1
Witam
Tak jak w temacie borykam się u klienta z problemem że po aktualizacji programu do wersji 1.70 HB3 zaczęły się problemy z funkcjonowaniem programu. Program wcześniej działał bez problemu czy to z komputera na którym jest baza czy z klientów ( łącznie 9) nie było problemu natomiast teraz po wybraniu z magazynu pozycji program na chwilkę się zacina i pokazuje brak odpowiedzi.
Poniżej lista czynności jakie zrobiłem:
- Aktualizacja do 1.70 SP1
- Sprawdzenie sprzętu dysk SSD / zużycie pamięci RAM wszystko jest oki
- Utworzenie drugiej firmy testowej i wtedy problem nie występuje na tej testowej firmie
- Wszelkie możliwe procedury naprawy z poziomu Programu serwisowego
- Baza działa na MS SQL 2008 SP2 Express i na Windows 10 więc zmieniłem silnik na 2014 i odtworzyłem bazę z kopii jednak to też nic nie zmieniło.
- Zrobiłem ponowne indexowanie z poziomu SSMS tabel które miały związek nazwą z magazynem

Problem ewidentnie leży w bazie danych tej konkretnej firmy ale nie mam pojęcia jak diagnozować dalej może ktoś ma jakieś doświadczenia. Opcji powrotu do kopi sprzed aktualizacji nie ma sklep sprzedaje na bieżąco więc wyłączenie było tylko na chwilę na czas aktualizacji i firma wróciła dalej do pracy.

Offline Chris

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 2846
  • Reputacja +275/-0
  • Wersja programu: GT, Nexo - aktualne
Odp: Brak odpowiedzi programu na 5-10 sekund po dodaniu pozycji na fakturze
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 12, 2022, 21:58:23 »
Zazwyczaj wystarcza odbudowa indeksów i statystyk, ale napisałeś : "zrobiłem..Wszelkie możliwe procedury naprawy z poziomu Programu serwisowego", więc korzystając z pory dnia, gdy nikt nie pracuje  ;) uruchom profilera i podejrzyj co zajmuje tak dużo czasu "po wybraniu z magazynu pozycji "
Krzysztof, Radom

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17264
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Brak odpowiedzi programu na 5-10 sekund po dodaniu pozycji na fakturze
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 12, 2022, 22:42:55 »
Po dodaniu pozycji liczy się średnia ważona z istniejących dostaw, jeśli to z nią jest problem to należy ją zoptymalizować lub usunąć dokumenty.
Daniel, Białystok.

Odp: Brak odpowiedzi programu na 5-10 sekund po dodaniu pozycji na fakturze
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 12, 2022, 22:42:55 »