Autor Wątek: Reklamacja - Jak dodać korektę paragonu która nie zwraca towaru do magazynu?  (Przeczytany 1362 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline nowysubiekt2022

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.71
Klient zgłasza reklamację, naprawiamy towar ale klient żąda obniżenia wartości towaru, realizujemy obniżenie wartości o 50 zł przelewem. I teraz chcę skorygować paragon o 50 zł bez zwrotu towaru czyli nie chcę wystawić jak jest w subiekcie ZWROT DETALICZNY tylko KOREKTĘ PARAGONU o kwotę 50zł bez zmiany ilości.

Jak to zaksięgowąć w Subiekcie?

Pomysł:
1. Robię zwrot detaliczny całego paragonu (muszę teoretycznie mieć potwierdzenie przelewu na zwrot tej kwoty)
2. Wystawiam nowy paragon na kwotę pomniejszoną o 50 zł, podpinam do przelewu na 50 zł.
Dziękuję :-)

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17055
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Temat stary jak GT, podstawy obsługi programu - program nie posiada takiej funkcjonalności jak korekta paragonu, jeśli dopuszczasz możliwość korekty to należy posługiwać się dokumentami, które posiadają taką funkcjonalność, czyli fakturami.

Twoje obejście jest ogólnie w porządku, do potwierdzenia z księgowością.
Daniel, Białystok.

Offline nowysubiekt2022

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.71
Witam.
Czyli reasumując do paragonu w SUBIEKCIE GT wystawię ZWROT DETALICZNY (korektę ilościową)
Pytanie jest jaki dokument wystawić w Subiekcie, żeby taką transakcję pomniejszenia wartości sprzedaży dokumentowanej paragonem ująć?

Tak widzę że problem stary jak świat i ciągle się pisze ale nie znalazłam rozwiązania w tym pisaniu albo czegoś nie zrozumiałam. Proszę o pomoc.



Dziękuję :-)

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17055
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Czyli reasumując do paragonu w SUBIEKCIE GT wystawię ZWROT DETALICZNY (korektę ilościową)

Tak.

Pytanie jest jaki dokument wystawić w Subiekcie, żeby taką transakcję pomniejszenia wartości sprzedaży dokumentowanej paragonem ująć?

Już odpowiedziałem:

Twoje obejście jest ogólnie w porządku, do potwierdzenia z księgowością.

--

Tak widzę że problem stary jak świat i ciągle się pisze ale nie znalazłam rozwiązania w tym pisaniu albo czegoś nie zrozumiałam. Proszę o pomoc.

Doprecyzuj co jeszcze nie jest zrozumiałe.
Daniel, Białystok.

Offline nowysubiekt2022

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.71
Odp: Reklamacja - Jak dodać korektę paragonu która nie zwraca towaru do magazynu?
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 02, 2023, 10:34:07 »
Nadal nie mam odpowiedzi na pytanie, jaki dokument wystawić  w sytuacji gdy do transakcji udokumentowanej paragonem mamy zwrot pieniędzy z powodów reklamacyjnych.
Paragon wystawiony na 300 zł i do tej transakcji zrobiony zwrot dla klienta 50 zł.
Mojego sposobu nie zastosuję ponieważ MUSZĘ mieć do niego przelew konkretnie w tej sytuacji (konsultacja z księgową)
Jak udokumentować to w Subiekcie? Nie mamy zejścia ze stanu ilości tylko wartość pomniejszona dokładnie w związku z transakcją.
Twoje rozwiązanie rozumiem to zmiana dokumentacji w firmie z wystawiania PARAGONÓW na FAKTURY KONSUMENCKIE czyli FAKTURY BEZ NIPU.

Dziękuję :-)

Offline candy

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4875
  • Reputacja +172/-11
Odp: Reklamacja - Jak dodać korektę paragonu która nie zwraca towaru do magazynu?
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 02, 2023, 10:43:25 »
Nadal nie mam odpowiedzi na pytanie, jaki dokument wystawić  w sytuacji gdy do transakcji udokumentowanej paragonem mamy zwrot pieniędzy z powodów reklamacyjnych.
Paragon wystawiony na 300 zł i do tej transakcji zrobiony zwrot dla klienta 50 zł.
Mojego sposobu nie zastosuję ponieważ MUSZĘ mieć do niego przelew konkretnie w tej sytuacji (konsultacja z księgową)
Jak udokumentować to w Subiekcie? Nie mamy zejścia ze stanu ilości tylko wartość pomniejszona dokładnie w związku z transakcją.
Twoje rozwiązanie rozumiem to zmiana dokumentacji w firmie z wystawiania PARAGONÓW na FAKTURY KONSUMENCKIE czyli FAKTURY BEZ NIPU.
Skoro czegoś się w programie nie da zrobić to żadne MUSZĘ tego nie zmieni.
Tak, wystawianie FS rozwiązuje ten problem, ale to na przyszłość.
Na dziś możesz wystawić zwrot na całość i nowy paragon na ten sam towar ale na pomniejszoną kwotę.
Nie pytaj co rząd może zrobić dla Ciebie. Spytaj czy mógłby tego nie robić.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17055
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Reklamacja - Jak dodać korektę paragonu która nie zwraca towaru do magazynu?
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 02, 2023, 18:26:03 »
Nadal nie mam odpowiedzi na pytanie, jaki dokument wystawić  w sytuacji gdy do transakcji udokumentowanej paragonem mamy zwrot pieniędzy z powodów reklamacyjnych.

Nie prawda, otrzymałeś odpowiedź dwa razy... Dowiedziałeś się, że zwrot detaliczny nie posiada takiej funkcjonalności, że możesz wystawić pełny zwrot i paragon. Jeśli nie odpowiada Ci rozwiązanie dostępne w programie to przestań korzystać z programu i wystaw dokument poza nim.

Mojego sposobu nie zastosuję ponieważ MUSZĘ mieć do niego przelew konkretnie w tej sytuacji (konsultacja z księgową)

Czy tak ciężko wytłumaczyć / uzasadnić to "muszę", kiedy ktoś inne dwa razy napisał, że nie jednak NIE musisz ? Dlaczego nie skorzystałeś z rozwiązania tej "księgowej", bo skoro nie zaakceptowała opisanego rozwiązania to powinna zaproponować inne, oczywiście możliwe do wykonania w programie Subiekt GT, z którego korzystasz.
Daniel, Białystok.

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Reklamacja - Jak dodać korektę paragonu która nie zwraca towaru do magazynu?
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 02, 2023, 18:26:03 »