Mamy następujący problem i poszukujemy rozwiązania -może ktoś pomoże.
W marcu otrzymaliśmy bonus od dostawcy w formie korekty zakupu ale korekta ta nie jest wystawiona na konkretne produkty tylko zbiorczo za kilkadziesiąt faktur z podziałem na grupy towarów i przypadające im kwoty rabatu.
Początkowo księgowa wrzuciła wszystko na pomniejszenie kosztów i tak to sobie wisiało do sierpnia.
W sierpniu biegły uznał to za błąd i kazał podzielić kwotę z tej korekty proporcjonalnie za już sprzedane towary(to miało pomniejszać koszty) oraz produkty które cały czas były na magazynie (ta kwota miała pomniejszyć wartość magazynu).
Pierwszy raz spotykam się z takim ujęciem bonusu, nie przypominam też sobie, aby ktoś tak szczegółowo i formalnie je dokumentował - gdyby nie było tak szczegółowych informacji to może biegły by sobie odpuścił.
I teraz dochodzimy do clue- księgowa w rewizorze w sierpniu pomniejszyła koszty na marzec oraz pomniejszyła wartość magazynu na marzec a my w subiekcie nie wiemy jak to zrobić?
Jest to wyjątkowa kreatywność/zaradność lub było bardzo prosto określić co się sprzedało, a co nie, więc będzie można to prosto wprowadzić do Subiekta...
Miedzy marcem a sierpniem (już właściwie wrześniem)te ilości cały czas się zmieniały dokupowaliśmy towar i teraz nie możemy jak to było pisane tu na forum zrobić rw i pw w nowych wartościach ponieważ część towaru się sprzedała a część została dokupiona.
Albo nie zrozumiałaś problemu i rozwiązania, albo są to kompletne bzdury - nie da się przecież wykonać korekty kosztu (w tym towarów przyjętych i wydanych) dokumentami RW i PW - podaj link do wątku.
Czy macie może jakiś inny pomysł jak rozsupłać ten węzeł?
W GT należy po prostu wprowadzić te korekty do programu, nie ma innej możliwości wykonania korekty kosztów magazynowych, ot całe rozwiązanie, przy czym nie twierdzę, że będzie proste, gdyż nie znam waszej specyfiki pracy.