Autor Wątek: Awaria dysku, brak pliku bacup  (Przeczytany 775 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline IwaKr

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 1
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt 123 wersja 1.67HF4
Awaria dysku, brak pliku bacup
« dnia: Luty 04, 2023, 11:16:40 »
Dzień dobry,
bardzo potrzebuje pomocy. Postaram się opisać mój problem, aby było to zrozumiałe. Laptop "A" z windows 10 przypisany do obsługi programu nagle w grudniu zaczął wydziwiać. Backup zrobiony i program subiekt przeniesiony z powodzeniem na inny laptop tymczasowy. Laptop "A" oddany do serwisu: diagnoza uszkodzony dysk, wymiana. Odebrany i uruchomiony. Działający. Program SUBIKET z laptopa tymczasowego wrócił na laptop "A". Wszystko działało normalnie.
Sielanka trwała półtora dnia. Zero objawów choroby. Działał. 2 stycznia zrobiony raport fiskalny, polecenie zamknięcia i bach: niebieski ekran, critical error, diagnozujemy, naprawiamy pisał do mnie, próbował w kółko z niepowodzeniem... i już się nie odpalił.
Backup sprzedaży za półtora dnia nie zrobiony. Laptop "A" zaraz rano 3 stycznia oddany na reklamacje - panowie poinformowali że dysk ten nowy, który założyli w ramach naprawy padł i nie da się go uruchomić.
Mój laptop tymczasowy ciągle ma subiekta, ale brakuje na nim półtora dnia sprzedaży. Nie mam pojęcia co mam zrobić. Nie wiem co zeszło ze stanów magazynowych, czego fizycznie nie ma, a system na laptopie tymczasowym ciągle to widzi, i niestety nie ma tej sprzedaży z tego półtora dnia.
Jestem w kropce. Odzyskali z laptopa "A" z uszkodzonego dysku z mssql plik DATA, dokonali próby podmiany pliku na laptopie tymczasowym ale to się nie udało. Subiekt powiedział że nie zna tego pliku i się nie uruchomił. Musiano powrócić do pierwotnego stanu. Mam ten plik DATA z tego uszkodzonego dysku, ale co ja mogę z tym zrobić.  Pytanie jest jak można odzyskać te dane których brakuje i dokleić  do programu, który jest na laptopie tymczasowym, aby stany magazynowe były zgodne z prawdą? Jak ja mogę to zrobić ? Potrzebuje pracować, jak zacznę drukować paragony na laptopie tymczasowym to już potem nic nie zrobię. Bardzo proszę o pomoc, radę.
przepraszam za to  rozpisanie się, ale po prostu zależy mi aby było to dobrze zrozumiane.
Pozdrawiam

Offline yemet

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 1254
  • Reputacja +46/-1
  • Wersja programu: Navireo
Odp: Awaria dysku, brak pliku bacup
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 04, 2023, 13:06:35 »
Nie masz żadnych kopii papierowych z wydanych paragonów? WZ-tki? Nie wiem jaką masz drukarkę fiskalną ale np. moja pozwala na wydrukowanie kopii paragonów.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17066
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Awaria dysku, brak pliku bacup
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 04, 2023, 21:01:07 »
No bardzo, ale to bardzo postarałeś się, aby utracić dane... Nawet po pierwszej awarii dysku nie zadbałeś o bezpieczeństwo danych - ani nie przeniosłeś danych na bezpieczny sprzęt, ani nie zacząłeś wykonywać częstszych kopi bezpieczeństwa... Po drugiej awarii dysku należało go oddać komuś, kto wie co robi, kto spróbuje odzyskać potrzebne dane (potrzebne są dwa pliki bazy danych - mdf i ldf) i nie pogorszy sytuacji... Podmiana pliku mdf bazy danych nie miała prawa zadziałać (dobitny dowód na to, że ktoś kompletnie nie wiedział co robi), ale jest duża szansa, że wszystkie dane można jeszcze odzyskać. Spróbuj uzyskać jeszcze plik ldf od bazy danych to może uda się ją podłączyć pod serwer sql, jeśli nie to zgłoś się do kogoś, kto spróbuje uruchomić bazę danych na podstawie samego pliku mdf.
« Ostatnia zmiana: Luty 06, 2023, 13:27:17 wysłana przez dkozlowski »
Daniel, Białystok.

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Awaria dysku, brak pliku bacup
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 04, 2023, 21:01:07 »