InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: fidel23 w Czerwiec 11, 2021, 14:48:16
-
Witam,
u klienta który pracuje na Subiekcie GT została wymieniona drukarka fiskalna z modelu Elzab Zeta (kopia elektroniczna) na Elzab Zeta Online.
Drukarka ma wykupioną tzw. licencję na dodatkowe stanowisko i podłączona jest przez kartę sieciową WIFI do sieci lokalnej i w ten sposób
skonfigurowana w Kasiarzu, komputery pracują po sieci kablowej.
Kiedy wykonuję test programem serwisowym na dwóch komputerach generując sobie paragon testowy na przemiennie raz z jednego, raz z drugiego komputera wszystko jest ok.
W trakcie pracy w Subiekcie pojawiają się problemy. Po wystawieniu kilku paragonów i próbie wystawienia kolejnego użytkownik otrzymuje komunikat o błędzie w połączeniu z adresem IP drukarki, w komunikacie błędu pojawia się też informacja "Socket error 10060, Kod błędu 2064".
Po restarcie drukarki znów na jakiś czas jest dobrze.
Czy ktoś spotkał się z takim problemem?
-
Nie spotkałem się, unikam takich rozwiązań jak tylko mogę... Wypytaj serwis, dzisiaj odbierałem drukarki dla swoich klientów i usłyszałem jak u jednego z klientów (nie wiem na jakim dokładnie urządzeniu) komunikacja po WiFi podziałał cały jeden dzień, do wymiany jest prawdopodobnie moduł na płycie głównej, więc prosto nie będzie...
-
Nie spotkałem się, unikam takich rozwiązań jak tylko mogę... Wypytaj serwis, dzisiaj odbierałem drukarki dla swoich klientów i usłyszałem jak u jednego z klientów (nie wiem na jakim dokładnie urządzeniu) komunikacja po WiFi podziałał cały jeden dzień, do wymiany jest prawdopodobnie moduł na płycie głównej, więc prosto nie będzie...
Tak jaka piszesz pewnie łatwo nie będzie. Na razie jestem po zmianie protokołu z Elzab na STX co niestety nic nie zmieniło, zmiana parametrów routera - okaże się w poniedziałek zapewne.
W każdym razie pierwszy i ostatni raz takie rozwiązanie stosuje, w przyszłości tylko kabel pomimo zapewnień Elzabu że "to powinno działać bez przeszkód".
-
Bo wiesz, to "powinno działać" a tamto po prostu działa
-
Nie wiem czy to pomoże, ale miałem następujący przypadek. Najpierw męczył się serwisant drukarki fiskalnej i stwierdził, że "to wina mojej sieci, bo z jego telefonu działa" i sobie poszedł, dumny z siebie, a na drugi dzień wezwany ja do rozwiązania połączenia drukarki fiskalnej po wifi. Okazało się, że mądry inaczej serwisant w konfiguracji sieciowej drukarki fiskalnej NIE USTAWIŁ SIECIOWEJ NAZWY URZĄDZENIA, TYLKO BYŁA PUSTA, czego nie akceptował serwer DHCP sieci. Ponieważ do ustawienia nazwy urządzenia potrzebne było hasło administratora drukarki fiskalnej, którego nie miałem, wpisałem konfigurację sieciową do drukarki na sztywno i problemy się skończyły.
-
Niestety wszystkie moje zabiegi na nic. W piątek zadzwonił klient że nadal są problemy i po wystawieniu 2 paragonów kolejne nie dają się drukować. Ostatecznie drukarka została podłączona do 2 komputerów na dwóch portach. USB i rs232 przez przejściówkę Elzab usb-rs232. Z karty Wifi korzysta do połączeń z repozytorium.