InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: Vedymin w Czerwiec 10, 2016, 13:20:49
-
Na wstępie chciałbym się przywitać, to mój pierwszy post, subiekta znam od kliku dni. Czyli nie znam w sumie jeszcze.
Zostałem przyjęty jak magazynier do firmy budowlanej, mam zajmować się wydawaniem sprzętu pracownikom i prowadzić kartotekę tego sprzętu. Co, gdzie, komu, ile, itd... Planowałem stworzyć własną bazę w Accessie, niestety firma nie posiada go w pakiecie offica. Każą mi to robić w subiekcie, bo go posiadają, "a to przecież tez baza danych tylko bardziej rozbudowana".
A zatem pytam ekspertów: czy SubiektGT nadaje się do prowadzenia magazynu narzędziowego (w którym rzecz jasna nic się nie sprzedaje, a jedynie wydaje i wypożycza)??
-
A dlaczego nie?
Masz magazyn, dokumenty magazynowe, pilnowanie stanów, remanenty, inwentaryzacje...
-
Na razie stworzyłem tyle magazynów ilu jest pracowników. Używam przesunięcia miedzymagazynowego. Ale oprócz tego kto ma tą szlifierke mam też pisać na jakiej jest budowie. Tak abym mógł jedną listą pokazać wszystkie narzędzia na tej budowie. Nie wiem jak to zrobić, chciałem to zrobić cechą towaru, ale przy każdym wydaniu musiałbym ręcznie zmieniać cechę, co jest dość uciążliwe. Ktoś ma jakiś pomysł?
-
Na razie stworzyłem tyle magazynów ilu jest pracowników. Używam przesunięcia miedzymagazynowego. Ale oprócz tego kto ma tą szlifierke mam też pisać na jakiej jest budowie. Tak abym mógł jedną listą pokazać wszystkie narzędzia na tej budowie. Nie wiem jak to zrobić, chciałem to zrobić cechą towaru, ale przy każdym wydaniu musiałbym ręcznie zmieniać cechę, co jest dość uciążliwe. Ktoś ma jakiś pomysł?
To jeszcze mi napisz skąd będziesz wiedział, że pracownik przeniósł w/w szlifierkę na inną budowę?
-
Na razie stworzyłem tyle magazynów ilu jest pracowników. Używam przesunięcia miedzymagazynowego. Ale oprócz tego kto ma tą szlifierke mam też pisać na jakiej jest budowie. Tak abym mógł jedną listą pokazać wszystkie narzędzia na tej budowie. Nie wiem jak to zrobić, chciałem to zrobić cechą towaru, ale przy każdym wydaniu musiałbym ręcznie zmieniać cechę, co jest dość uciążliwe. Ktoś ma jakiś pomysł?
- podtytuł dokumentu
- uwagi dokumentu
- rozszerzone pole własne dokumentu
-
To jeszcze mi napisz skąd będziesz wiedział, że pracownik przeniósł w/w szlifierkę na inną budowę?
Nie przeniesie samej szlifierki bo będzie ona na jego stanie. Może całkiem zmienić budowę z całym swoim inwentarzem, ale to się zdarza bardzo rzadko i zazwyczaj o tym wiem, bo wielu pracowników nie ma w tej firmie.
Jak dodawać pole własne?
-
Jak dodawać pole własne?
Parametry->Pola własne.
-
moim zdaniem bez sensu to jest co robisz... bo za chwile zamiast sprawdzać narzędzia będziesz siedział w subiekcie.
Po co robić MM i sztuczne magazyny, jak jeśli aż tak dokładnie chcesz się bawić w "kto co i dlaczego"
stwórz grupy z nazwiskami pracowników i założone kartoteki narzędzi szybciej przeniesiesz do danej grupy np: "Kowalski" - prawy guzik myszy >Grupy>Zmień grupę
zanim stworzysz MM zanim się poprzestawiasz to Ci się kolejka w tym magazynie zrobi :)
A jeszcze jak się chcesz bawić polami własnymi - to za chwile jeszcze się okaże, że musisz mieć 3 pomocników :)
Budowy możesz oznaczyć cechą i tyle...
po co sobie utrudniać życie??
p.s.
Szybciej "marki" z blachy wytniesz :)
pozdrawiam
-
moim zdaniem bez sensu to jest co robisz... bo za chwile zamiast sprawdzać narzędzia będziesz siedział w subiekcie.
Po co robić MM i sztuczne magazyny, jak jeśli aż tak dokładnie chcesz się bawić w "kto co i dlaczego"
stwórz grupy z nazwiskami pracowników i założone kartoteki narzędzi szybciej przeniesiesz do danej grupy np: "Kowalski" - prawy guzik myszy >Grupy>Zmień grupę
zanim stworzysz MM zanim się poprzestawiasz to Ci się kolejka w tym magazynie zrobi :)
A jeszcze jak się chcesz bawić polami własnymi - to za chwile jeszcze się okaże, że musisz mieć 3 pomocników :)
Budowy możesz oznaczyć cechą i tyle...
po co sobie utrudniać życie??...
To jest szybkie rozwiązanie, tylko, że:
1) nie będzie miał żadnej dokumentacji (potwierdzenie wydania /przyjęcia) - czy to jest potrzebne?
2) nie będzie miał żadnej historii wydania/przyjęcia - czy to jest potrzebne?
Jeśli zatrudniają pracownika, który ma się tym zająć, to trzeba trochę biurokracji zrobić, gdyby miało być inaczej, to nie wiem po co.
Ja bym stworzył jednak tyle magazynów ile pracowników (+ magazyn centralny). Wtedy będzie historia użycia przedmiotów.
Co do miejsca budowy to przyznam, że nie mam pomysłu, wydaje się, że w standardzie to najlepiej używać pola własnego towaru.
-
no ale przy dużej ilości narzędzi obskoczyć ręcznie pola własne - mz mało praktyczne :)
-
To jest szybkie rozwiązanie, tylko, że:
1) nie będzie miał żadnej dokumentacji (potwierdzenie wydania /przyjęcia) - czy to jest potrzebne?
2) nie będzie miał żadnej historii wydania/przyjęcia - czy to jest potrzebne?
Jeśli zatrudniają pracownika, który ma się tym zająć, to trzeba trochę biurokracji zrobić, gdyby miało być inaczej, to nie wiem po co.
Ja bym stworzył jednak tyle magazynów ile pracowników (+ magazyn centralny). Wtedy będzie historia użycia przedmiotów.
Co do miejsca budowy to przyznam, że nie mam pomysłu, wydaje się, że w standardzie to najlepiej używać pola własnego towaru.
Dokładnie, najważniejsza jest dokumentacja. Do tej pory stosowane były zwykłe kartki narzędziowe, mam jeszcze całą tablice korkową nimi zawaloną. Teraz jak coś komuś daję to drukuje MM i mi się pod tym podpisuje.
No i przez to jak napisał DariuszK kolejka się robi często :) ale i tak jest szybciej bo wcześniej musiałem najpierw szukać karty narzędzia a potem pracownik podpisywał się tyle razy ile brał narzędzi...
I jeszcze PANI Księgowa. Ona robiła tę bazę, podzieliła magazyny na środki trwałe, niskocenne, ekspolatacyjne itd, i jak coś dodawała do magazynu np środków trwałych to jeszcze dodawała to do grupy środków trwałych... Dane są powielone, mi zabrania stworzyć jeden magazyn ze wszystkim co fizycznie mam w hali, i teraz muszę czasem zmieniać magazyn jak coś komuś wydaję. Dużo więcej czasu i znów dwa, trzy podpisy. Nie daje się przekonać że wystarczą grupy.
Po kliknięciu dodaj w oknie pola własne mam wygaszoną opcje "dodaj pole standardowe". Czy to dlatego że mam gołego subiekta? Bez żadnych kolorków?
-
musisz zaznaczyć gdzie chcesz dodać to pole.
Jeśli w kartotece towarowej - to zaznacz z listy rozwijanej "Towar i usługa" i dodaj pole
-
No dla towarów mi działa, ale nic mi to nie daje. Chciałbym takie pole dla przesunięcia MM, a tam już jest na szaro.
Chyba sobie daruje śledzenie budów.
W każdym razie dzięki za pomoc.
-
Oczywiście rozszerzone pola własne wymagają dowolnego Plusa.